خانهاخبار
گلکسی نوت 8 از فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی نخواهد کرد

گلکسی نوت 8 از فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی نخواهد کرد

شرکت سامسونگ، تأیید کرده است که فبلت گلکسی نوت 8 از فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ 60fps پشتیبانی نخواهد کرد. اطلاعات درج شده در وب‌سایت رسمی این سازنده، به دلیل اشکالات نگارشی بوده است.
۱۳۹۶/۶/۲۷

مدتی پیش، صفحه رسمی «گلکسی نوت 8» در وب‌سایت سامسونگ به‌روزرسانی شده بود و آنچه که به لیست مشخصات فبلت جدید سامی اضافه شده بود، از پشتیبانی این محصول از فیلم‌برداری رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه خبر می‎دهد.

با این‌حال، اعلام شده است که این موضوع به دلیل یک اشکال فنی در نگارش توضیحات مربوط به قابلیت‌های فبلت گلکسی نوت 8 بوده است و پرچمدار جدید سامسونگ، همچنان تنها می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

image

البته، توضیحات رسمی سامسونگ با توجه به مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت 8 منطقی به‌نظر می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید، فبلت پرچمدار جدید سامسونگ در دو مدل با تراشه‌ی اسنپدراگون 835 کوالکام و اگزینوس 8895 عرضه می‎شود.

با این‌حال، تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی، محدودیت‌هایی دارد و یکی از این محدودیت‌ها، عدم امکان پشتیبانی این چیپ‏ست پرچم‌دار از قابلیت «فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه» است. به همین جهت، محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام حداکثر می‌توانند با رزولوشن 4K اما با نرخ فریم 30 ثانیه فیلم‌برداری نمایند.

در مقابل، تراشه اگزینوس 8895 که ساخت سامسونگ است و بر مبنای لیتوگرافی 10 نانومتری مانند اسنپدراگون 835 ساخته شده، به سازندگان این امکان را می‌دهد تا محصولاتی را با قابلیت «فیلم‌برداری حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه» عرضه نمایند.

به همین جهت، حتی اگر شرکت سامسونگ تصمیم داشت که چنین قابلیتی را برای گلکسی نوت 8 ارائه دهد؛ کاربران در ایالات متحده و چین، همچنان به فیلم‌برداری رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود می‌شوند. این در حالی است که در سایر بازارها، گلکسی نوت 8 با تراشه اگزینوس 8895 سامسونگ ارائه می‌شود و پشتیبانی فبلت جدید سامسونگ از فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه با ارائه یک به‌روزرسانی، امکان‌پذیر به‌نظر می‌رسد؛ با این‌حال، شرکت سامسونگ این موضوع را تکذیب کرده است و قصدی برای ارتقای نرخ فریم فیلم‌برداری با رزولوشن 4K ندارد!

از آنجایی‌که شرکت اپل نیز از تراشه‌ اختصاصی خود استفاده می‎کند، چنین محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند. گوشی‎های آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون 10 (یا iPhone X) که با تراشه A11 Bionic ارائه شده‌اند؛ تنها محصولاتی هستند که امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

البته، گلکسی نوت 8 نسبت به آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، برتری‌های قابل‌توجهی دارد؛ از جمله این موارد، می‌توان به صفحه‌نمایش Quad HD + سوپر آمولد پرچمدار جدید سامسونگ اشاره کرد. گلکسی نوت 8 همچنین به دلیل استفاده از قلم S-Pen، قابلیت‌های بیشتری را نسبت به آیفون 10 در اختیار کاربران قرار می‎دهد؛ ضمن اینکه، گلکسی نوت 8 قیمت کم‌تری نسبت به iPhone X اپل دارد.

 با توجه به عرضه اغلب محصولات اندرویدی با تراشه اسنپدراگون کوالکام، انتظار می‌رود برای فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و رزولوشن 60 فریم بر ثانیه باید تا نیمه اول سال آینده منتظر بمانید. به احتمال زیاد، چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام چنین قابلیتی را برای کاربران فراهم خواهد کرد و پرچمداران سال آینده از جمله گلکسی S9 سامسونگ نیز از فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و رزولوشن 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‏کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

Omid

۱۳۹۶/۷/۲
میت10هواوی

فاطی

۱۳۹۶/۶/۳۰
کیهان تو برو به شرکت ورشکستت برس . به قول سعید همون تراشه توی هنگی 11 ساخت سامیه واقعا به چی مینازی؟به اج سنس بی مصرف یو11؟

فاطی

۱۳۹۶/۶/۲۹
نوت 8 تمام این ویژگی هایی که تو میخوای رو داره

Pouya

۱۳۹۶/۶/۲۸
سلام ببین دوست عزیز هیچ گوشی ای تو دنیا وجود نداره که توی همه ی این درجه بندی هایی که تو کردی بهترین باشه مثلا توی صفحه نمایش سامسونگ اوله ولی توی سخت افزار و نرم افزار و این که تا چندین سال بتونه برات کار کنه اما بهترینه توی باتری میت های هواوی (البته میان رده هایی هم هستن که بهتر از اینن اما چون تو گفتی میخواستم نوت ۸ بخرم فهمیدم دتبال خرید پرچمداری) اینکه صفحه مقاوم باشه در برابر ضربه سامسونگ اصلا خوب نیس چون لبش خمیدس زود میشکنه تو این زمینه xzp بهتره چون حاشیه هاش زیاده راحت نمیشکنه در کل توی نرم افزارو سرعت iphone 7 یا 7plus توی صفحه نمایش سامسونگ(نوت ۸ اگه نمیخوای بخریش اس ۸ یا اس ۸ پلاس) توی باتری میت های هواوی توی دوربینم همشون نیازهای روزمرت رو برطرف میکنن ولی نوت ۸ بهتره (اگه نمیخوای بخریش بازم اس ۸ یا اس ۸ پلاس) تو مقاومت در برابر افتادن و ..(xzp )بدون تعصب بهت بگم هیچ گوشی ای نمیتونی پیدا کنی که توی همه نیاز هات بهترین باشه نگاه کن ببین کدوم اولوتت برات از همه مهمتره با توجه به اون بخر الان من سامسونگ برام مناسبه چون به شدت رو صفحه نمایش جساسم تو ببین کدوم از همه مهمتره برات اونوقت انتخاب کن ولی اینم بگم اپل درسته بهتره اما اندروید هم انقدر قوی شده که بتونه تا چند سال برات بدون مشکل کار کنه ولی اپل بهتر میتونه ولی دلیلش این نیست که اکه گوشی های اندرویدی دیگه رو بخری تا چند سال نتونن بازی ها رو اجرا کنن قطعا میتونن ولی اپل تو این زمینه بهتره

سعید

۱۳۹۶/۶/۲۸
بابا کیه کیهان کوچولو دنبال کی میگردی؟اینجا بحث موبایله.همون چیپست داخل هنگیu11 توسط سامسونگ طراحی و تولید شده وگرنه بنجول ساز تایوانی یک آی سی نمیتونه تولید کنه و قطعاتو مثل لپ لپ اسمبل نیکنه