خانهاخبار
نسخه نهایی macOS High Sierra روز 25 سپتامبر منتشر خواهد شد

نسخه نهایی macOS High Sierra روز 25 سپتامبر منتشر خواهد شد

کمپانی اپل طی کنفرانس شب گذشته‌ی خود اعلام کرد که نسخه نهایی سیستم‌عامل macOS High Sierra را در تاریخ 25 سپتامبر برای عموم کاربران منتشر خواهد کرد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۶/۲۳

اپل از سیستم‌عامل macOS High Sierra برای نخستین بار در ماه ژوئن طی مراسم سالیانه‌ی توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC پرده‌برداری کرد. از آن زمان تاکنون نسخه‌های مختلف بتای این سیستم‌عامل برای توسعه‌دهندگان منتشرشده تا مشکلات فنی آن برطرف گردد. کوپرتینو نشینان شب گذشته اعلام کردند که نسخه نهایی macOS High Sierra در تاریخ 25 سپتامبر برای عموم کاربران منتشر خواهد شد و همانند نسخه‌های پیشین، به‌روزرسانی به این نسخه نیز رایگان خواهد بود. macOS High Sierra از تمام مک های مدل 2009 به بعد پشتیبانی می‌کند اما به دلیل ساختار نرم‌افزاری جدید خود، نمی‌تواند از برخی اپلیکیشن های قدیمی اپل برای این سیستم‌عامل مانند Final Cut و Logic پشتیبانی کند.

image

بخش اعظم آپدیت‌های macOS High Sierra به فایل سیستم جدید اپل با نام APFS مربوط می‌شود. این فایل سیستم جدید که حجم بیشتری از فضای مک را آزاد می‌کند، می‌تواند علاوه بر افزایش سرعت سیستم‌عامل، پشتیبان گیری از فایل‌ها را نیز ساده‌تر کند. همچنین نسخه جدید سیستم‌عامل مک با کدک ویدیویی HEVC همراه خواهد بود که حجم ویدیوها را کاهش می‌دهد. سیستم‌عامل macOS High Sierra با قابلیت پشتیبانی از GPU خارجی و تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) منتشر خواهد شد. این نخستین باری است که سیستم‌عامل مک می‌تواند از واقعیت مجازی پشتیبانی کرده و با هدست های SteamVR و HTC Vive VR سازگار شود.

image

توسعه‌دهندگان کمپانی اپل تلاش خود را در macOS High Sierra برخلاف نسخه‌های پیشین بر روی هسته اصلی سیستم‌عامل متمرکز کرده‌اند تا بدین وسیله عملکرد کلی سیستم‌عامل افزایش یابد. این موضوع سبب شده تا شاهد تغییرات کوچکی در بخش رابط کاربری و ظاهر سیستم‌عامل macOS High Sierra باشیم و بیشتر، تغییرات نرم‌افزاری و اپلیکیشن های سیستمی به چشم بخورند. یکی از تغییرات بزرگ و اصلی این سیستم‌عامل را می‌توان بهبود عملکرد اپلیکیشن هایی نظیر Photos، Safari، Mail، Notes، Siri و Spotlight دانست. همچنین با اضافه شدن قابلیت جدیدی به سافاری می‌توانید پخش خودکار ویدیوها در این مرورگر را متوقف کنید. به نظر شما تغییرات ایجاد شده در macOS High Sierra رضایت‌بخش خواهد بود و می‌تواند مشکلات نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل را بهبود ببخشد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۶/۶/۲۳
بدترین سیستم عامل موجود که نشان از سادیست بودن طراحان آن دارد ، همین سیستم عامل مک هست.