خانهاخبار
5 نکته مهم از کنفرانس معرفی آیفون X

5 نکته مهم از کنفرانس معرفی آیفون X

کمپانی اپل، در رویدادی، جدیدترین دستاوردهای خود را معرفی کرد. در این مطلب ۵ نکته مهم از این کنفرانس را مرور می‌کنیم.
۱۳۹۶/۶/۲۳

در ماه سپتامبر هستیم و این به این معناست که اپل محصولات جدیدی را برای طرفداران خود معرفی می‌کند.

در این کنفرانس، اتفاقات مهمی روی داد که معرفی سه گوشی هوشمند جدید، از مهم‌ترین‌ها بود. آیفون X یا 10، ستاره برنامه اپل بود؛ محصولی که با نمایشگر بدون حاشیه از نوع OLED خود و تکنولوژی تشخیص چهره 3 بعدی، نظر همگان را به خود جلب کرد. محصولات دیگری که معرفی شدند، آیفون 8 و 8 پلاس، نسل سوم ساعت هوشمند اپل، و اپل TV 4K بودند. در واقع همه چیز، بهتر از قبل شده است.

اگر شما بخشی از این رویداد را از دست داده‌اید، در این مقاله قصد داریم نگاهی به مهم‌ترن اتفاقا رخ داده در آن بیندازیم.

آیفون X

image

گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید اپل، آیفون X است (که با نام آیفون 10 هم شناخته می‌شود). همان طور که از تصاویر و اطلاعات مخفیانه مشخص بود، طراحی این گوشی کاملا جدید است و از نمایشگری بهره می‌برد که اپل آن را سوپر رتینا می‌نامد. این نمایشگر از نوع OLED و با ابعاد 5.8 اینچی است که حاشیه بسیار اندکی دارد. رزولوشن آن 2436 * 1125 پیکسل است و از HDR پشتیبانی می‌کند (هم دالبی ویژن و هم HDR 10).

در آیفون 10 خبری از کلید هوم و در نتیجه اسکنر اثرانگشت نیست و اپل به جای آن از سیستم اسکن 3 بعدی که Face ID نام دارد استفاده کرده است که با استفاده از تشخیص چهره کاربر، قفل صفحه را باز می‌کند. چیپست به کار رفته در این گوشی، A11 Bionic نام دارد که قاعدتا قدرتمندتر از نسخه قبلی است و از شارژ بدون سیم پشتیبانی می‌کند. دوربین‌ها هم ارتقا یافته‌اند و دوربین اصلی از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که زوم اپتیکال دو برابری را ممکن می‌سازند. دوربین جلو هم با بهبودهایی که تجربه کرده، از حالت عکاسی پرتره پشتیبانی می‌کند. در بخش باتری هم اپل مدعی است که باتری آیفون X، دو ساعت بیشتر از باتری آیفون 7 عمر می‌کند.

اپل از پد شارژ بدون سیم خود به نام AirPower رونمایی کرد که قادر است آیفون X، اپل واچ 3 و ایرپادها را با جعبه جدیدی که این قابلیت را دارد، را شارژ کند. البته این پد تا سال آینده تولید و به بازار عرضه نخواهد شد.

آیفون X در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود و دو حافظه 64 و 256 گیگابایتی برای آن در دسترس خواهند بود. قیمت نسخه 64 گیگابایتی 999 دلار و قیمت نسخه 256 گیگابایتی 1149 دلار است. ثبت سفارش برای این گوشی از 27 اکتبر آغاز و فروش آن از 3 نوامبر شروع خواهد شد.

آیفون 8 و 8 پلاس

image

در کنار آیفون X، اپل دو گوشی هوشمند آیفون 8 و 8 پلاس را هم معرفی کرد که جایگزین‌هایی برای آیفون 7 و 7 پلاس هستند. یکی از مهم‌ترین تغییرات این گوشی، بدنه شیشه‌ای آن است که علت اصلی استفاده از شیشه، وجود ویژگی شارژ بدون سیم است. پردازنده به کار رفته در خانواده آیفون 8 هم از نوع A11 Bionic است. دوربین بهبود یافته، نمایشگر True Tone، و بهبودهای جزئی دیگر، از تغییرات دیگر این گوشی هستند. این خانواده بیشتر می‌توانست به نام 7s معرفی شود تا آیفون 8 چراکه بیشتر یک به روز رسانی برای آیفون 7 محسوب می‌شود تا یک جایگزین واقعی مانند آیفون X.

آیفون 8 و 8 پلاس هم مانند آیفون X در دو حافظه 64 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شوند که قیمت آیفون 8 با 64 گیگابایت حافظه 699 دلار و قیمت آیفون 8 پلاس 64 گیگابایتی 799 دلار است. این قیمت در حافظه 256 گیگابایتی برای آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب 849 و 949 دلار است. سفارش این گوشی‌ها از جمعه 15 سپتامبر و فروش آنها از 22 سپتامبر آغاز خواهد شد.

اپل واچ 3

image

نسل سوم ساعت هوشمند اپل یعنی اپل واچ 3 جدیدترین گجت پوشیدنی اپل است که یک بهبود بسیار بزرگ را تجربه کرده و آن هم پشتیبانی از اینترنت همراه LTE است که با وجود آن، دیگر نیازی نیست که ساعت خود را همیشه به گوشی خود متصل نگه دارید. اپل می‌گوید که این ساعت، با همان شماره تلفنی که در گوشی آیفون شما وجود دارد، کار می‎‌کند و کارهایی مانند برقراری تماس صوتی و استفاده از iMessages و استریم موسیقی هم به همین صورت است. طراحی این ساعت هوشمند چندان تفاوتی با مدل‌های قبل ندارد و تنها یک نقطه قرمز بر روی دکمه تغییر وضعیت در آن دیده می‌شود. التبه ضخامت آن هم کمی بیشتر از اپل واچ 2 است. اپل واچ 3  همچنین به لطف پردازنده W2، سرعت بیشتر و مصرف باتری کمتری دارد. اپل انتظار دارد که این ساعت، با یک بار شارژ کامل 18 ساعت کاربر را همراهی کند.

این ساعت از 22 سپتامبر و در نسخه‌ای که از ارتباط سلولار پشتیبانی می‌کند با قیمت 399 دلار قابل خریداری خواهد بود. البته نسخه بدون پشتیبانی از این ارتباط قیمتی معادل 329 دلار دارد.

اپل TV با پشتیبانی از رزولوشن 4K

image

همان طور که از نام اپل TV 4K بر می‌آید، این محصول اپل از ویدئوهای 4K پشتیبانی می‌کند. در کنار افزایش رزولوشن، اپل TV از استاندارد HDR هم پشتیبانی می‌کند. این پشتیبانی هم HDR 10  و هم دالبی ویژن را شامل می‌شود و این امکان را دارد که ویدئوهای 4K HDR را پخش کند. اپل به طور ویژه از محتوای نتفلیکس و آمازون پرایم یاد می‌کند.

اپل برای ارتقای سریع محتوای 4K، در فروشگاه iTunes محتوای 4K و HDR را با قیمتی مشابه محتوای HD به فروش می‌رساند. همچنین اگر عناوینی را پیش از این خریده‌اید، لازم نیست برای ارتقای کیفیت آن هزینه اضافی بپردازید.

اپل TV 4K با قیمت 179 دلار و از 22 سپتامبر قابل خریداری است.

زمان عرضه iOS 11 و WatchOS

image

در حالی که سخت‌افزار، مهم‌ترین بخش اتفاقات رویداد اپل را تشکیل می‌داد، اما ما اطلاعاتی هم از زمان عرضه نرم‌افزاری دریافت کردیم که اپل امسال در WWDC معرفی کرده بود. هم iOS 11 و هم watchOS 4 در 19 سپتامبر (28 شهریور) عرضه می‌شوند.  البته در ابتدا تنها برای آیفون 8 و اپل واچ 3 در دسترس خواهند بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مرتضی

۱۳۹۶/۶/۲۳
البته در ابتدا تنها برای آیفون 8 و اپل واچ 3 در دسترس خواهند بود.
جی اس ام جان اصلاح کن اینو برای تمام دستگاه های 64بیتی و تمام اپل واچ ها عرضه میشه !