خانهاخبار
در یک دقیقه چه اتفاقاتی در اینترنت می‌افتد

در یک دقیقه چه اتفاقاتی در اینترنت می‌افتد

ماه گذشته فیسبوک از افزایش کاربران فعال ماهانه خود خبر داد و حال تعداد کاربرانی که طی یک ماه حداقل یک بار به فیسبوک خود سر می‌زنند به دو میلیارد نفر رسیده، بیش از 25 درصد جمعیت زمین! در ادامه با جی اس ام و نگاهی به آمار استفاده از اینترنت در یک دقیقه همراه باشید.
۱۳۹۶/۶/۲۴
image

تصور کنید 50 هزار نفر در یک باشگاه ورزشی نشته‌اند و این عدد را در 40 هزار ضرب کنید. بله، هر ماه این تعداد کاربر به فیسبوک سر می‌زنند. بررسی فعالیت کاربران اینترنت در مقیاس بزرگ و ماهانه کار دشواریست و فهم آن را سخت می‌کند، در نتیجه برای درک مجموع فعالیت باید بازه زمانی بسیار کوتاه‌تر مثل یک دقیقه را بررسی کرد.

image

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید در هر دقیقه 16 میلیون پیام متنی ارسال می‌شود، 4.1 میلیون ویدیو در یوتوب تماشا می‌شود، 3.5 میلیون سرچ در گوگل انجام می‌شود، 46200 پست اینستاگرامی ارسال می‌شود و... اینترنت واقعا بی‌نهایت است.

اگر تا به‌حال پستی در فیسبوک یا اینستاگرام به اشتراک گذاشتید و توجه کافی به آن نشده می‌توانید گستردگی بیش از حد اینترنت را مقصر بدانید. در دنیای شبکه‌های اجتماعی محدودیتی وجود ندارد، رقابتی بی پایان در جریان است و سناریویی با نام "برنده همه چیز را می‌برد". مردم وقت ندارند تمام 452200 توییتی که در دقیقه ارسال می‌شود را بخوانند پس به محتوایی معتبر جذب می‌شوند.

مردم برای باخبر شدن از رویداد‌ها و دیدن محتوای مورد علاقه‌شان به افراد مورد اعتماد خود مراجعه می‌کنند، به همین دلیل Influencer ها یا افراد اثرگذار از هرزمان برای بازاریابان مهم‌ترند.

image

آماری از دنیای دیجیتال هم در نوع خود جالب است، با وجود جمعیت 7.476 میلیاردی زمین(54 درصد جمعیت شهر نشین‌اند) تنها 3.773 میلیارد آن‌ها کاربر اینترنت‌اند و تنها 37 درصد جمعیت زمین کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی هستند.

نظر شما در این مورد چیست؟ وضعیت دسترسی به اینترنت در ایران را در مقایسه با سایر نقاط جهان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)