خانهاخبار
با تأخیر در عرضه اسنپدراگون 836، پیکسل 2 با تراشه‌ قدیمی‌تر معرفی خواهد شد

با تأخیر در عرضه اسنپدراگون 836، پیکسل 2 با تراشه‌ قدیمی‌تر معرفی خواهد شد

براساس یک شایعه جدید، به‌نظر می‌رسد گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام (به جای اسنپدراگون 836) عرضه خواهند شد.
۱۳۹۶/۶/۱۸

آن‌طور که پیداست، کوالکام به شرکت گوگل اعلام کرده است که به ناچار، چیپ‌ست اسنپدراگون 836 (نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون 835) تا اوایل سال آینده عرضه نخواهد شد. به همین جهت، ساکنان مانتین ویو تصمیم دارند تا گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل 2 و پیکسل 2 XL را با چیپ‌ست ضعیف‌تر اسنپدراگون 835 عرضه نمایند.

ایوان بلس، خبر عرضه چیپ‌ست اسنپدراگون 836 کوالکام را در حالی اعلام کرده است که پیش‌تر، گمان می‌رفت این تراشه عرضه نخواهد شد و تنها در شایعات و توسط شایعه‌پردازان به آن اشاره شده است. با این‎حال، این شایعه‌پرداز تأکید کرده است که شاید چیپ‌ست جدید کوالکام با نام متفاوت‌تری معرفی شود.

image

چیپ‌ست اسنپدراگون 835 به اغلب گوشی‌های پرچم‌دار 2017 قدرت می‌دهد؛ شرکت سامسونگ، گلکسی اس 8 و نوت 8 را با این تراشه معرفی کرده است و ال‌جی نیز گوشی LG V30 را با اسنپدراگون 835 کوالکام راهی بازار خواهد کرد.  به همین جهت، به‌نظر می‌رسد گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL نیز با این تراشه معرفی می‌شود؛ حتی در صورت صحت شایعه مذکور، گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ل همچنان محصولات مناسبی برای رقابت با پرچمداران مطرح اندرویدی خواهند بود.

البته، چیپ‌ست اسنپدراگون 836 کوالکام، تفاوت چندانی با اسنپدراگون 835 نخواهد داشت و تنها نسخه ارتقاء یافته آن به حساب می‌آید. شرکت کوالکام در سال گذشته نیز، چیپ‌ست اسنپدراگون 820 را معرفی کرد و پس از چند ماه و در نیمه دوم سال، اسنپدراگون 821 با فرکانس هسته پردازشی بالاتر ارائه شد. به همین جهت، تفاوت چندانی بین اسنپدراگون 836 و 835 وجود نخواهد داشت.

علت اینکه گمان می‌رفت گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL با تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام راهی بازار می‌شود، بدین جهت بود که نسل قبل نیز به عنوان اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 821 عرضه شد؛ این در حالی بود که بسیاری از پرچم‌داران دیگر با چیپ‎ست قدیمی‌تر اسنپدراگون 820 کوالکام به بازار راه یافتند.

البته مشخص نیست در صورت عرضه اسنپدراگون 836 کوالکام در اوایل سال آینده، گوشی‌های پرچم‎دار 2018 مانند گلکسی اس 9 یا LG G7 با چه تراشه‌ای راهی بازار می‌شود زیرا اعلام شده است که هر دو مدل در سه ماهه اول سال آینده میلادی با چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام معرفی خواهند شد. با توجه به عدم تأیید رسمی چیپ‌ست اسنپدراگون 836 توسط کوالکام یا حتی فاش شدن اطلاعات موثق از این محصول، نسبت به عرضه اسنپدراگون 836 چندان نباید امیدوار باشید.

شرکت گوگل در تاریخ 5 اکتبر در یک رویداد خبری، گوشی‌های پرچمدار جدیدش را با نام پیکسل 2 و پیکسل 2 XL معرفی خواهد کرد؛ این دو گوشی به ترتیب توسط اچ‌تی‎سی و ال‌جی ساخته می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۱۸
طبیعی هست اگه در کنار چیپست پردازنده snapdragon 835 نمونه سرعتی تر شده snapdragon 836 معرفی بشه مانند زمان اسنپدراگون 800 و 801 و 820 و 821
??
اما در خبری هم گفته شده بود که اسنپدراگون 836 وجود نخواهد داشت
?☇?
اگه S9 سامسونگ و G7 ال جی از آن چیپست پردازنده جدید و به احتمال زیاد 7 نانومتری و حتی نسل دوم تکنولوژی ساخت 10 نانومتری کوآلکوم با نام احتمالی snapdragon 845 استفاده نشه و فقط از نسخه سرعتی تر شده snapdragon 835 کنونی استفاده کنند بسیار بد میشه و برای خیلی ها ناراحت کننده و ناامید کننده ، خود من اگه قرار باشه بین S9 وG7 یکی را انتخاب کنم و خریداری به این علت که در این دو پردازنده در راه و جدید اکسینوس سامسونگ با نام احتمالی 9810 و کوآلکوم اسنپدراگون 845 مبتنی بر هسته های جدید و بهینه تر و سرعتی ARM استفاده نشده هرگز خریداری نخواهم کرد و منتظر تلفن همراهی خواهم ماند که که از یک سیستم جدید و چیپست پردازنده جدید بهرمند باشه ، بالابردن سرعت پردازش یک چیپست پردازنده هم شد جدید شدن ؟! زمانی چیپ ست پردازنده واقعی مناسب هست و بهینه و جدید که از هسته های جدید و پردازشگر جدید گرافیکی و... بهره ببره نه فقط سرعت بره بالا که همون طور که نکته مثبتش هست که در اجرای سریع تر اپلیکیشن ها و اجرای بازی و برنامه کمی سریع تر میشه همانطور هم نکته منفی به بار خواهد آورد و طبیعتن مصرف بالاتر و گرمای بیشتری تولید میکنه و فشار بیشتری را تحمل میکنه و...
اگه اینطور بشه فکر میکنم در Note9 و امثالش چیپست پردازنده های جدید باید دیده بشه