خانهاخبار
ال‌جی درباره دیافراگم لنز دوربین V30 توضیح می‌دهد

ال‌جی درباره دیافراگم لنز دوربین V30 توضیح می‌دهد

پیش از معرفی رسمی پرچم‌دار جدید ال‌جی و حتی در مراسم معارفه، اعلام شد که دوربین وی ۳۰ به f/1.6 مجهز است، اما پس از بررسی‌های ثانویه مشخص شد بر خلاف اعلام ال‌جی، در واقع دیافراگم لنز دوربین این گوشی f/1.7 یا به عبارت دقیق‌تر f/1.69 است.
۱۳۹۶/۶/۱۷

دوربین ال‌جی وی ۳۰ یکی از وزنه‌هایی بود که کمپانی کره‌ای در تبلیغات خود بسیار از آن بهره گرفت. طبق آن‌چه ال‌جی مدعی بود، لنز دوربین گوشی وی ۳۰ به گشادگی f/1.6 مجهز شده که عریض‌ترین گشودگی لنز در بین گوشی‌های هوشمند ساخته شده تا به این تاریخ را دارد. اما جدیدترین اطلاعات حاکی از وجود دیافراگم f/1.7 برای این دوربین است.

image

گرچه شاید برای اشخاصی که به طور حرفه‌ای به عکاسی نمی‌پردازند، اختلاف ۰.۰۱ در گشادگی لنز تفاوتی نداشته باشد، اما صحت این ادعا می‌تواند ضربه بزرگی برای تلاش‌های تبلیغاتی ال‌جی باشد. ابتدا فرض شد که خطای نرم افزاری باعث نمایش اطلاعات غلط درباره دیافراگم لنز گوشی شده است؛ ولی شرکت ال‌جی در اطلاعیه‌ای به رسانه‌های فناوری همچون وب‌سایت TheVerge، اعلام کرد که نمایش f/1.7 برای لنز این گوشی از عمد و به دلیل جلوگیری از افشای اطلاعات بود تا سورپرایز این شرکت در بخش دوربین فاش نشود. متن منتشر شده از سوی کره‌ای‌ها به شرح زیر است:

ال‌جی الکترونیکس پیش از معرفی یک محصول جدید، با پنهان کردن مشخصات واقعی و مهم دستگاه، به طور محرمانه و اختصاصی از اطلاعات دستگاه حفاظت می‌کند. برخی از نمونه مدل‌های پیش تولید که در اخیرا توزیع شده‌اند به نرم افزار نهایی مجهز نیستند که اطلاعات مربوط به دیافراگم نیز در آن‌ها صحیح وارد نشده است. ال‌جی وی ۳۰ به گشادگی لنز دوربین f/1.6 و لنز شیشه‌ای مجهز است؛ ابتکاری که این صنعت را رهبری می‌کند.

با توجه به این که یکی از اصلی‌ترین افشا کنندگان اطلاعات دیافراگم دوربین دوگانه وی ۳۰ پیش از معرفی رسمی خود ال‌جی بود، کمی عجیب است که چرا سعی داشته اطلاعات مرتبط با این دستگاه را از عموم مخفی نماید. در هر صورت ال‌جی تاکید دارد که کاربران در نهایت گوشی هوشمندی با دیافراگم دوربین f/1.6 خواهند داشت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۶/۱۹
یوتیوب خخخخ۷ سایت dxo وقتی نمره داد دیگه نظر نده

سعید

۱۳۹۶/۶/۱۹
هنگ جیه دیگه و دروغگویی

سعیدfm

۱۳۹۶/۶/۱۸
چه دروغی چه کشکی بذاذ بیاد به بازار همه.چی معلوم.میشه مگه کمپانی سامهنگه که دروغ بگه و تو جشنوارشون به مموری بگن رم???

Keyhan

۱۳۹۶/۶/۱۷
پس چرا شما جوری بیان میکنین که انگار ال جی دروغ گفته و دیافراگمش ۱.۷ هست؟

مهدی

۱۳۹۶/۶/۱۷
امان از دروغ :-)