خانهاخبار
چگونه با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نوا 2 پلاس عکس‌های زیبا ثبت کنیم؟

چگونه با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نوا 2 پلاس عکس‌های زیبا ثبت کنیم؟

برای استفاده از حداکثر توان دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نوا ۲ پلاس، امکانات نرم‌افزاری متنوعی در این گوشی قرار داده شده که به شما کمک می‌کند عکس‌هایتان را زیباتر از همیشه ثبت کنید. برای آشنایی با این امکانات با ادامه مطلب همراه شوید.
۱۳۹۶/۶/۱۵

هوآوی در میان‌رده جدید نوا ۲ پلاس توجه ویژه‌ای به کیفیت و اندازه سنسور دوربین سلفی کرده است. در واقع دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در پنل جلویی این گوشی یکی از نقاط قوت آن نسبت به دیگر میان‌رده‌های بازار به‌شمار می‌رود که انتظار می‌رود تاثیر زیادی روی فروش آن داشته باشد.

فارغ از بحث‌های فنی در مورد این دوربین، امکانات نرم‌افزاری متعددی برای آن در نظر گرفته شده تا تجربه عکاسی با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی را بهبود بخشد. در ادامه مطلب می‌بینیم که با رعایت چه مواردی می‌توان با نوا ۲ پلاس یک سلفی ۲۰ مگاپیکسلی جذاب گرفت.

انتخاب رزولوشن

رزولوشن مهم‌ترین ویژگی دوربین سلفی نوا ۲ پلاس است. همانطور که اشاره شد این دوربین رزولوشنی ۲۰ مگاپیکسلی دارد و در حالت پیش‌فرض عکس‌هایی در قطع ۴:۳ و اندازه ۵۱۲۰ در ۳۸۴۰ پیکسل ثبت می‌کند. اما شما می‌توانید در تنظیمات دوربین سلفی، برای گرفتن عکس‌هایی در قطع ۱۶:۹ یا ۱:۱ رزولوشن آن را روی ۱۵ مگاپیکسل تنظیم کنید. البته توجه داشته باشید در صورتی که حالت عکاسی پرتره روی دوربین سلفی فعال باشد امکان تغییر رزولوشن وجود ندارد. بنابراین برای تغییر رزولوشن ابتدا حالت پرتره را غیرفعال کنید.

image

میرور رفلکشن

اگر دقت کرده باشید وقتی با دوربین سلفی گوشی هوشمندتان عکس می‌گیرید، عکس حالت آینه‌ای یا Mirror پیدا می‌کند. به عنوان مثال اگر پشت فرمان از خودتان عکس بگیرید، هنگام تماشا کردن عکس خود را به جای سمت چپ در سمت راست عکس مشاهده می‌کنید. هوآوی برای جلوگیری از این حالت امکانی در بخش تنظیمات دوربین سلفی نوا ۲ پلاس قرار داده که Mirror reflection نام دارد. وقتی این قابلیت را فعال می‌کنید عکس سلفی‌تان دیگر حالت آینه‌ای نخواهد داشت.

image

عکاسی بدون دست

هوآوی برای ایجاد امکان عکاسی سلفی بدون دخالت دست چند قابلیت را در تنظیمات دوربین جلوی نوا ۲ پلاس تعبیه کرده. از جمله تایمر که در زمان‌های ۲، ۵ و ۱۰ ثانیه قابل تنظیم است. همچنین کنترل صوتی نیز فراهم شده که اگر آن را فعال کنید می‌توانید با گفتن کلمه Cheese از خودتان سلفی بگیرید.

دو ویژگی Gesture control و Capture smile نیز در تنظیمات دوربین جلوی نوا ۲ پلاس دیده می‌شوند که همانطور که از نام آنها پیداست، امکان عکاسی با فرمان حرکتی و یا خنده را فراهم می‌کنند. بعد از فعال کردن جسچر کنترل با گرفتن کف دستتان به سمت دوربین عکس گرفته می‌شود و در حالت کپچر اسمایل، دوربین گوشی لبخند را روی صورت شما تشخیص می‌دهد و عکس را ثبت می‌کند.

image

فلش

دوربین دوم نوا ۲ پلاس به خودی خود با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی توانایی بالایی را در ثبت نور در عکس‌ها دارد. به‌طوریکه عکس‌های گرفته شده توسط آن در محیط‌های تاریک در مقایسه با دوربین سلفی گوشی‌های دیگر نور بیشتری دارد. اما بااین‌وجود هوآوی امکان استفاده ازفلش را نیز برای دوربین سلفی نوا ۲ پلاس در نظر گرفته. برای این منظور کافیست دکمه فلش را روی حالت اتوماتیک قرار دهید تا اگر محیطی که در آن قصد عکاسی دارید از نور کافی برخوردار نیست، صفحه نمایش گوشی به کمک شما بیاید. درواقع هنگام گرفتن عکس، صفحه نمایش در یک لحظه یک تصویر سفید را با حداکثر میزان روشنایی نشان می‌دهد که باعث پرتاب نور به سمت سوژه عکس می‌شود.

image

حالت پرتره

احتمالا تصور می‌کنید که عکاسی پرتره مختص دوربین‌های دوگانه است. اما جالب است بدانید که هوآوی برای دوربین سلفی نوا ۲ پلاس نیز حالت پرتره را قرار داده که عملکردی شبیه که عکاسی پرتره در دوربین‌های دوتایی را ارائه می‌کند. گزینه فعال کردن حالت پرتره در رابط کاربری دوربین، در حد وسط بالای صفحه قرار گرفته و با فعال کردن آن فوکوس تصویر روی چهره بیشتر شده و زمینه عکس تار می‌شود.

هنگامی که با دوربین جلو در حالت پرتره عکاسی می‌کنید، ویژگی‌های Beauty و Bokeh نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. قابلیت بیوتی که میزان آن از ۱ تا ۱۰ قابل تنظیم است، کار روتوش عکس را انجام می‌دهد و قابلیت بوکه نیز افکت بوکه را روی عکس سلفی شما اعمال می‌کند.

در تنظیمات دوربین جلو بخشی به نام Perfect selfie وجود دارد که در آن می‌توانید جزئیات روتوش عکس در حالت بیوتی را به دلخواه خود تغییر دهید.

image

فیلتر

همانند اپلیکیشن‌های ادیت عکس، در رابط کاربری دوربین نوا ۲ پلاس نیز فیلترهایی تعبیه شده که می‌توانید پیش از گرفتن عکس تاثیر آنها را به‌صورت زنده ببینید و با کمک آن عکس زیباتری ثبت کنید. این فیلترها هم برای استفاده در دوربین عقب و در دوربین جلو وجود دارند. کافیست در رابط کاربری دوربین انگشت‌تان را روی تصویر به سمت راست سوایپ کنید و گزینه Filter را انتخاب کنید. سپس ۹ فیلتر مختلف پیش‌روی شما قرار می‌گیرد که می‌توانید باتوجه به مکان و منظره اطرافتان یکی از آنها را برای زیباتر شدن عکستان اعمال کنید.

image

واترمارک

یکی از قابلیت‌های جالبی که کمتر در رابط کاربری دوربین‌ها می‌بینیم امکان ایجاد واترمارک روی عکس است. هنگامی که انگشتتان را روی رابط کاربری دوربین به سمت راست سوایپ می‌کنید گزینه‌ای به نام Waretmark دیده می‌شود که با انتخاب آن اطلاعاتی از قبیل موقعیت جغرافیایی (نام شهر)، دمای هوا و تاریخ، ساعت و ... روی صفحه ظاهر می‌شود. می‌توانید آن را با انگشتتان روی تصویر جابجا کنید تا هرجایی که مایل هستید قرار گیرد. همچنین دو فلش در سمت راست و چپ تصویر ظاهر می‌شود که با تپ کردن روی آنها حالت و نوع واترمارک تغییر می‌کند.

image

همه امکاناتی که نام بردیم کمک می‌کنند تا عکس‌های سلفی زیباتر و جذاب‌تری ثبت کنید. فرقی نمی‌کند که تنها یا با جمع دوستانتان در عکس حضور دارید. در هر شرایطی امکاناتی که رابط کاربری نوا ۲ پلاس در اختیارتان قرار می‌دهد به شما کمک می‌کند تا عکس زیباتری توسط دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی‌اش ثبت کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۱۲/۱۴
سلام
من نووا2 پلاس دارم و برنامه دوربین گوشی میت 10 رو نصب کردم ولی برنامه دوربین بالا نمیاد حالا باید چه کار کنم لطفاً راهنمایی کنید

v.a

۱۳۹۶/۶/۱۶
جی اس ام عزیز بجای اینکه این همه وقت واسه یه گوشیه میان رده بزاری که اهمیت چندانیم واسه بیشتر کاربرا نداره بجاش نقد و بررسی گوشیایی مثل htc u11 یا محصولات جدید موتورولا رو بزار که خیلیا منتظرن.

پردیس

۱۳۹۶/۶/۱۶
ممنون جالب بود.
در ضمن میخواستم بدونم آیا تبلیغاتی که بعضن در زیر صفحه هات جی اس ام قرار داره و مربط به فروشگاهای آنلاین مثل بامیلو یا اسمارت مال هست ،
آیا خرید از این سایتها رو میتون با اطمینان کامل انجام بدم یا خیر؟
(بدلیل کم توجهی ،بی تجربگی و نا آگاهی، از یک سایت نامعتبر و اطمینان بیجا و پرداخت وجه ی گوشی مغایر با مشخصات که اعلام شده بود دریافت کردم و متضرر شدم برای جلوگیری از تکرار اون تجربه تلخ )
بخصوص در مورد اسمارت مال که قیمتهای منصفانه تری داره ، با توجه به اینکه در شهرستان هم هستم، لطفا راهنمایی بفرمایید با خیال راحت میتونم این گوشی و لوازم جانبی ش رو ازشون خریداری بکنم یا خیر؟

یادآوری میکنم این پرسش فقط در جهت اطلاع شخص بنده و استفاده از تجربه شماست نه حتما تضمین خدمات آگهی دهنده سپاس فراوان از شما.

محمد

۱۳۹۶/۶/۱۵
این حجم از مطلب از یه گوشی اونم میان رده عجیبه واقعا:))