خانهاخبار
بهترین گوشی‌های بدون حاشیه پاییز 2017

بهترین گوشی‌های بدون حاشیه پاییز 2017

گوشی‌های بدون حاشیه، گوشی‌های تمام صفحه، گوشی‌هایی بدون لبه و یا گوشی‌هایی با حاشیه بسیار کم؛ هرچه آنها را بنامیم، آنها آینده دنیای اسمارت فون هستند.
۱۳۹۶/۶/۱۵

قصد داریم نگاهی به گوشی‌هایی بدون حاشیه‌ای داشته باشیم که اکنون در بازار قابل خریداری هستند و یا اینکه در آینده نزدیک، معرفی خواهند شد.

توضیح: بدون حاشیه بودن یک گوشی هوشمند، و اینکه یک گوشی هیچ حاشیه‌ای نداشته باشد، تصوری نادرست است چراکه همه تلفن‌های همراه، به یک حداقل حاشیه و یا کناره‌ای نیاز دارند. بهتر است از عنوان «کم حاشیه» برای چنین محصولاتی استفاده کنیم.

از زمان ورود گوشی‌های هوشمند به بازار، صفحه نمایشگر آنها هم روزبه‌روز بزرگتر می‌شوند چراکه به عقیده کاربران، نمایشگرهای بزرگتر برای اجرای محتوای رسانه‌ای بهتر هستند و البته در مجموع کارآیی آنها هم بیشتر است. هنگامی که گوگل، نکسوس 6 را معرفی کرد، که یک گوشی 6 اینچی بسیار بزرگ بود، معلوم شد که ابعاد گوشی‌های هوشمند نباید از مقدار معینی فراتر بروند چراکه اگر از اندازه کف دست انسان بزرگتر شوند، کار کردن با آنها به راحتی میسر نخواهد بود. بنابراین، رویای داشتن نمایشگر بزرگتر بر روی گوشی که دیگر ابعاد آن افزایش پیدا نمی‌کند، متولد شد.

امروزه بسیاری از کمپانی‌های سازنده اسمارت فون، رو به ساخت گوشی‌هایی با حاشیه‌های بسیار کم آورده‌اند تا بدین ترتیب، نیازهای مشتریان را پاسخگو باشند. اما بهترین گوشی‌های بدون حاشیه را در ادامه این مقاله بررسی می‌کنیم.

سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

نسبت نمایشگر به پنل جلویی : 84 درصد و 83 درصد

image
image

سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را می‌توان نخستین محصولاتی دانست که «بدون حاشیه» بودند. به لطف نمایشگر خمیده که تا لبه‌های گوشی امتداد پیدا می‌کند و ویژگی‌های کاربردی Edge Screen را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، این گوشی از نسبت بسیار بالای نمایشگر به بدنه بهره می‌برد. علت اصلی اینکه سامسونگ می‌تواند چنین نمایشگرهایی با قابلیت خم شدن بسازد، استفاده از نمایشگر نوع AMOLED است که در صورت استفاده از نمایشگرهای LCD سنتی، چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

البته با اتخاذ چنین تصمیماتی، شرکت‌های پیشگام با برخی مشکلات هم روبه‌رو می‌شوند. به عنوان مثال وقتی سامسونگ از این نمایشگر استفاده نمود، مجبور شد محل قرارگیری اسکنر اثرانگشت را تغییر دهد و آن را به پشت گوشی منتقل کند. البته با انتقال این سنسور به پشت، و قرار گرفتن آن در کنار دوربین، برخی کاربران از محل نامناسب آن گفتند ولی چاره‌ای برای این موضوع وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی نوت 8

نسبت نمایشگر به پنل جلویی: 83 درصد

image

گلکسی نوت 8، پیرو و ادامه دهنده همان مسیری است که گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس رسم کردند البته کمی متفاوت‌ از آنها. نخست آنکه اندازه نمایشگر آن 6.3 اینچی و کمی بزرگتر است (در اس 8 پلاس، این عدد 6.2 اینچ است). دوم آنکه لبه‌های نمایشگر آن، زاویه بهتری دارند و کوچکتر هستند تا صفحه صاف بیشتری در اختیار کاربر برای کار با قلم S Pen وجود داشته باشد.

ال‌جی V30

نسبت نمایشگر به پنل جلویی: 81 درصد

image

V30 را می‌توان بهترین گوشی ال جی در پاییز امسال و یا حتی تمام تاریخ این کمپانی دانست. با نمایشگر 6 اینچی که از یک لبه تا لبه دیگر امتداد یافته، V30 از محصولی مانند وان پلاس 5 با نمایشگر 5.5 اینچی هم کوچکتر است. نسبت نمایشگر آن 16:9 است و حاشیه‌هایی در بالا و پایین دارد و موفقیت بزرگی برای ال جی محسوب می‌شود. محل قرارگیری اسکنر اثرانگشت V30 برخلاف گوشی‌های سامسونگ، در پشت گوشی و در زیر دوربین و مرکز پنل پشتی است. بدین ترتیب، استفاده از آن راحت است و احتمال کثیفی لنز دوربین در اثر برخورد انگشت را به حداقل می‌رساند.

ال‌جی جی 6

نسبت نمایشگر به پنل جلویی: 79.5 درصد

image

جی 6 یک نمایشگر 5.7 اینچی دارد که البته فاقد برخی ویژگی‌های رسانه‌ای V30 است و دوربین V30 هم پیشرفته‌تر است و بهبودهای بیشتری را تجربه نموده. این دو گوشی بسیار شبیه به یکدیگر هستند و جی 6، بدنه‌ای ترکیب شده از فلز و شیشه دارد.

ال‌جی Q6

نسبت نمایشگر به پنل جلویی: 79 درصد

image

ال جی Q6 مقرون به صرفه‌ترین گوشی تمام صفحه است که می‌توان خریداری نمود. البته چند نکته درباره این گوشی وجود دارد که بهتر است بدانید: اول آنکه این گوشی فاقد اسکنر اثرانگشت است و برای باز کردن قفل آن، باید از روش‌های سنتی و یا تشخیص چهره (که البته این ویژگی چندان قابل اعتماد نیست و در اغلب اوقات کار نمی‌کند) استفاده نمایید. نکته دوم این است که بدنه این گوشی از جنس پلاستیک است و به راحتی خش می‌افتد.

اسنشال فون

نسبت نمایشگر به پنل جلویی: 85 درصد

image

اسنشال فون را می‌توان یک گوهر طراحی دانست که بدنه‌ای از جنس سرامیک دارد. نسبت نمایشگر به پنل جلویی در این گوشی، بسیار بالا است و تنها یک «شکاف یا بریدگی» در بالای آن وجود دارد تا دوربین سلفی را در خود جای دهد. در بالای گوشی، حتی وقتی که نمایشگر خاموش است، یک نوار اعلان وجود دارد که نکته قابل توجهی است. اسنشال فون، از سوی برند خاصی عرضه نمی‌شود و از سوی استارت آپ اندی رابین، خالق شایسته اندروید معرفی شده است. همچنین او، قول تجربه‌ای خالص از اندروید و به روز رسانی‌های منظم را برای گوشی خود داده است.

اپل آیفون 8

نسبت نمایشگر به پنل جلویی: 86 درصد

image

ظاهرا اپل هم قصد دارد به جرگه سازندگان گوشی‌هایی با حاشیه‌های باریک بپیوندد. آیفون 8 احتمالا نخستین گوشی ساخت اپل است که از نمایشگر OLED بهره می‌برد و نمایشگر تمام صفحه دارد. گفته می‌شود نمایشگر این گوشی 5.8 اینچی است و یک بریدگی در بالای آن برای قرارگیری دوربین سلفی و سنسورهای مختلف وجود خواهد داشت. ضمنا ویژگی تشخیص چهره 3 بعدی در این دوربین همچنان حضور دارد. یک احتمال هم وجود دارد که اپل برای استفاده از این نمایشگر، اسکنر اثرانگشت را قربانی و از گوشی خود حذف کند.

شیائومی می میکس

نسبت نمایشگر به پنل جلویی: 84 درصد

image

آخرین گوشی، محصولی از کمپانی چینی شیائومی با نام می میکس (Mi Mix) است. در زمانی که برندهای بزرگ در حال توسعه نمایشگرهای بدون حاشیه بودند، کمپانی چینی شیائومی محصولی با این ویژگی در دست داشت که می‌توانست آن را به فروش برساند. می میکس را می‌توان نخستین گوشی هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه دانست که متاسفانه در تعداد محدود و با قیمتی گزاف به فروش می‌رسید و هنوز هم در دست برخی کاربران وجود دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

Amir

۱۳۹۶/۸/۲۱
وقتی که سامی و الجی و htc و سونی و همه برند ها خواب بودن xiaomi mi mix اولین گوشی بدون حاشیه بوده و الانم xiaomi mi mix 2 از همه اینها بهتره منتظرم فقط با گارانتی بیاد تو بازار اولین نفر میخرمش

محمد

۱۳۹۶/۷/۲۱
تو سایت ها زده شیائومی می میکس 91.3 درصد یعنی در صدر این جدول برید نگاه کنید

Pouya

۱۳۹۶/۶/۱۸
مگه قراره به ترتیب باشه کی گفته به ترتیب گفته شده ?

امین

۱۳۹۶/۶/۱۷
پرحاشیه ترینم بگید سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم همش حاشیه خخخ

حمید

۱۳۹۶/۶/۱۷
داداش بذار دلشون به این دروغا خوش باشه