خانهاخبار
استقبال گسترده از Note 7 FE خبر از فروش موفق Note 8 می‌دهد

استقبال گسترده از Note 7 FE خبر از فروش موفق Note 8 می‌دهد

حدودا یکسال از حوادث پیش آمده به وسیله نوت 7 و نقص باتری‌اش می‌گذرد و با معرفی نوت 8 تقریبا به فراموشی سپرده شده است. دو ماه پیش سامسونگ برای جلب اعتماد کاربران نسخه جدیدی از نوت 7 با نام Fan Edition روانه بازار کرد که با استقبال گسترده کاربران مواجه شده است.
۱۳۹۶/۶/۱۵

احتمالا هر کاربری که به دنیای تکنولوژی علاقمند است، ماجرای نقص باتری گلکسی نوت 7 و حاشیه‌های بعد از آن را به خاطر می‌آورد. درست چند روز از عرضه جهانی نوت 7 می‌گذشت که شایعاتی درباره نقص باتری آن منتشر شد؛ این اشکال موجب آتش‌گرفتن باتری می‌شد که در ابتدا با توجه به شهرت سامسونگ چندان جدی گرفته نشد. کم کم حوادث گسترس پیدا کردند و سامسونگ اعلام کرد که تعدادی از گوشی‌های معیوب را به آزمایشگاه اختصاصی خود فرستاده تا مورد بررسی قرار گیرند. با گذشت زمان مشخص شد که نقص باتری این فبلت جدی است و در نهایت تمام موجودی آن‌ها از بازار جمع شد و آن‌هایی که دست کاربران مانده بود هم از کار افتاد. چند ماه پیش غول کره‌ای تصمیم گرفت نسخه اصلاح‌شده‌ای از نوت 7 به نام Fan Edition روانه بازار کند که در ادامه روند فروش آن را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم نوت 7 FE نسخه‌ای اصلاح شده از نوت 7 است و عملا از مشخصات نسبتا مشابهی بهره می‌برد؛ البته با این تفاوت که دیگر منفجر نمی‌شود! حدودا دو ماه پیش برای اولین‌بار در کره جنوبی از FE رونمایی شد و در ابتدا سامسونگ وعده داد که 400هزار نسخه از این گوشی را تولید و روانه بازار می‌کند. حالا دو ماه از تاریخ رسمی عرضه آن می‌گذرد و همه موجودی تولیدشده به اتمام رسیده است. استقبال گسترده از FE نشان می‌دهد که کاربران همچنان به سامسونگ و سری نوت اعتماد دارند و عذرخواهی برند را از اتفاقات پیش آمده پذیرفته‌اند. البته که یکی از مهم‌ترین دلایل تولید FE این بود که واکنش و نظر کاربران نسبت به سری نوت سنجیده شود و طبعا فروش موفق این گوشی، امید تازه‌ای برای فروش موفق نوت 8 به مدیران سامسونگ داده است.

image

نکته جالب درباره FE به قیمت مناسب آن برمی‌گردد. طبق گزارش‌ها این گوشی با قیمت 620 دلار به فروش می‌رسد که 265 دلار کمتر از نسخه اولیه نوت 7 بوده و تقریبا هم‌قیمت با گلکسی اس8 پلاس است. اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که حجم باتری FE نسبت به نسخه پیشین کاهش یافته و از 3500 میلی‌آمپر ساعت به 3200 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم مشخصات دو گوشی کاملا مشابه است و به جز کاهش حجم باتری، اختلاف دیگری میان آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

image

احتمالا در اخبار مطالعه کرده‌اید که گلکسی نوت 8 در حال حاضر به صورت پیش‌فروش در کره جنوبی ثبت سفارش می‌شود و در نهایت در تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور) به صورت جهانی عرضه می‌شود. در حالی که FE از قیمت منصفانه‌ای بهره می‌برد، برای نوت 8 قیمتی معادل 960 دلار در نظر گرفته شده که آن را به یکی از گران‌ترین گوشی‌های بازار بدل می‌کند.

نظر شما درباره نوت 7 FE چیست؟ آیا اعتبار سامسونگ به وسیله حواشی نوت 7 خدشه‌دار شده است؟ آیا نقص باتری نوت 7 می‌تواند روی فروش نوت 8 تاثیر بگذارد؟ آیا با قیمت 960 دلاری، همچنان نوت 8 جایی در سبد خرید شما دارد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۶/۱۷
هنگ تی سی رو دریاب که داره ورشکست میشه و کسی هنگیu11 نمیخره. سخن اخر نوت۸ بهترین پرچمدار امساله

Keyhan

۱۳۹۶/۶/۱۶
اولا که فقط ۴۰۰ هزار دستگاه فروخته که گوشی میان رده شاومی می ۵ ایکس توی یک ساعت فقط توی چین یک‌ملیون واحد فروخت. درضمن نوت ۷ قیمتش مناسب تره و طراحیش نقص طراحی نوت ۸ رو نداره. تبلیغات شما دیگه حدو مرزو شکسته و دست به گفتن حرفایی میزنین که احتمالشونم صفره. نوت ۸ ضعیف عمل کرد و با این قیمت هنگفت افراد خیلی اندکی سمتش میرن

سعید

۱۳۹۶/۶/۱۵
چی میگی کلا پرتی از موضوع.هنگ جی رو دریاب که گوشی ۱۰۰۰ دلاریشو کسی نمیخره

007

۱۳۹۶/۶/۱۵
(shahrokh)مگه شما تو تیم طراحی بودی که میگی فقط باتری عوض شده؟؟؟؟
اگه یادتون باشه اول شروع این مشکل شرکت سامسونگ فراخوان داد هر کسی نوت7 داره به نمایندگی مراجعه کنه تا باتری گوشیشو عوض کنن.بعد دیدن با تعویض باتری مشکل حل نمیشه شروع کردن به جمع آوری نوت7.پس نتیجه میگیریم مشکل از باتری نبود.فهمیدن این مساله زیاد سخت نیست.

سهیل

۱۳۹۶/۶/۱۵
من خودم منتظره note fe هستم