خانهاخبار
با مشخصات فنی دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نوا 2 پلاس آشنا شوید

با مشخصات فنی دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نوا 2 پلاس آشنا شوید

هوآوی تاکید زیادی روی کیفیت دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی Nova 2 Plus دارد. در این مطلب می‌بینیم چه نکاتی از نظر فنی باعث برتری این دوربین نسبت به رقبا شده است.
۱۳۹۶/۶/۱۴

میان‌رده جدید هوآوی یعنی نوا ۲ پلاس اخیرا وارد بازار شده و هوآوی چشم امید زیادی به این گوشی دوخته است. باتوجه به ظاهر و مشخصات و همچنین قیمت گوشی می‌توان دریافت که بازار هدف نوا ۲ پلاس قشر جوان جامعه است. از این رو توجه هوآوی به ویژگی‌هایی که بیشتر توسط کاربران جوان استفاده می‌شود بیش از دیگر موارد بوده. طبیعتا کاربران جوان به‌دلیل فعالیت نسبتا زیاد در شبکه‌های اجتماعی به کیفیت بالای دوربین سلفی گوشی‌شان اهمیت زیادی می‌دهند و به‌همین دلیل هوآوی از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در نوا ۲ پلاس استفاده کرده است.

image

۲۰ مگاپیکسل یعنی دقیقا ۲۰ میلیون پیکسل که با آرایشی منظم روی سنسور قرار گرفته‌اند. رزولوشن عکس‌های ۲۰ مگاپیکسلی دوربین جلوی نوا ۲ پلاس برابر است با ۵۱۲۰ در ۳۸۴۰ پیکسل که نشان می‌دهد ۵۱۲۰ پیکسل افقی و ۳۸۴۰ پیکسل عمودی روی سنسور این دوربین قرار گرفته‌اند. همچنین ویدیو‌هایی که با این دوربین ضبط می‌کنید رزولوشنی برابر با 1080p دارند. 

عملکرد سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دوربین سلفی نوا ۲ پلاس کمی متفاوت از دیگر دوربین‌های ۲۰ مگاپیکسلی گوشی‌های هوشمند است. این دوربین به فناوری تشخیص ۳ بعدی چهره مجهز شده که آن را قادر می‌سازد جزئیات بیشتری را ثبت کند و برای دستیابی به یک پرتره طبیعی و زیبا، موقعیت چهره کاربر را در تصویر به‌صورت میلیمتری تشخیص دهد. بدین‌ترتیب عکس‌های سلفی دوربین جلوی نوا ۲ پلاس، متمایز از هر دوربین سلفی دیگری است.

image

برای رسیدن نور کافی به پیکسل‌های این سنسور طبیعتا لنز مناسبی نیز روی آن قرار گرفته. فاصله کانونی این لنز ۳ میلیمتر است و دریچه دیافراگم آن روی عدد f/2.0 قرار دارد. بنابراین عکس‌ها حتی در محیط‌های کم‌نور نیز مشکلی از بابت نور ندارند زیرا از طرفی نمایشگر نوا ۲ پلاس نیز می‌تواند در هنگام گرفتن عکس سلفی نقش فلش دوربین را ایفا کند. در این حالت برای یک لحظه نور صفحه نمایش روی حداکثر میزان خود قرار می‌گیرد تا عکس گرفته شده توسط دوربین جلو از نور و کیفیت مناسب برخوردار باشد. نوری که از صفحه نمایش در این حالت می‌تابد در ۱۱ سطح دسته‌بندی می‌شود و دمایی بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلوین دارد. 

image

مشخصات مذکور نشان از یک دوربین سلفی ایده‌آل دارند که هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری نتیجه رضایت‌بخشی به‌همراه دارد. دوربینی که با قابلیت زوم ۳ برابری دیجیتال در یک گوشی میان‌رده جای گرفته و با قیمت مقرون‌به‌صرفه یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بازار است. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا در مطلبی دیگر شرح دهیم چگونه می‌توانید با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نوا ۲ پلاس عکس‌های بی‌نظیر ثبت کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Miladakz

۱۳۹۶/۶/۱۵
خیلی عالیه

omid

۱۳۹۶/۶/۱۵
چ ربطی به تبلیغ داره؟؟
من خودم میت 9 دارم خیلی عالی هست هم از نظر سلفی هم از نظر دوربین
درضمن دوست عزیز کی گفته پیکسل ها کاری نمیکنن ؟
پیگسل های ریز تر یعنی کیفیت بهتر درضمن شما با گوشی کار کردی؟؟
من در نمایشگاه کار کردم در نور شب گوشی به عنوان فلش از صفحه نمایش استفاده میکنه که خیلی عالیه

حسین

۱۳۹۶/۶/۱۴
حالا کار ندارم به این تبلیغات، ممکنه دوربین سلفیش تو نور روز عکسای خوبی بگیره ولی وقتی دوربین سلفی ۲۰ مگا پیکسل باشه باعث میشه پیکسلای سنسور خیلی کوچیک باشن و در نتیجه نور کمتری وارد سنسور بشه که یعنی عملکرد دوربینش تو شب افتضاس این گوشی ، وگرنه اگه سنسور ۲۰ مگاپیکسلی خوب بود پرچمدارای شرکتای دیگه یا حتی خود هواوی دوربین سلفی ۸ مگا پیکسلی روی گوشیاشون نمیزاشتن ، بعدم اگه به مگا پیکسل باشه که این باید از همه گوشیا تو عملکرد دوربین سلفی بهتر باشه که در واقع اینطور نیست ، پس دوستان گول این تبلیغاتو نخورین و هر گوشیی که خواستین بخرین اول برین نمایندگی از نزدیک باهاش کار کنین تا بعدا پشیمون نشین

احد

۱۳۹۶/۶/۱۴
ممنون بابت داده هاتون فقط چرا احساس میکنم که دوربینش خوب نیست اخه من از دوربینش نا راضی ام