خانهاخبار
نگاهی به مزایای پخش صدای Hi-Fi در هوآوی نوا 2 پلاس

نگاهی به مزایای پخش صدای Hi-Fi در هوآوی نوا 2 پلاس

موضوع کیفیت پخش موسیقی در گوشی‌های هوشمند از جمله آن مواردیست که نسبت به بقیه اجزای گوشی کمتر به آن توجه می‌شود. هرساله گوشی‌ها از نظر پردازنده، دوربین، صفحه نمایش و ... بهبودهای قابل توجهی می‌کنند اما کمتر می‌بینیم که بهبود در پخش و انتقال صدا نیز صورت گیرد.
۱۳۹۶/۶/۱۳

هنوز مدت زیادی از معرفی رسمی هوآوی نوا ۲ پلاس در بازار ایران نمی‌گذرد. گوشی میان‌رده‌ای که مشخصات آن نشان می‌دهد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و برای یک رقابت نفس‌گیر وارد بازار شده است. نوا ۲ پلاس از طرفی به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه مورد توجه جوانان قرار گرفته و از طرفی دیگر مشخصاتی دارد که بیش از پیش این قشر از کاربران را به خود جذب می‌کند.

همکاری طولانی‌مدت هوآوی با موسیقی‌دان‌های حرفه‌ای مانند Rainer Maillard که جایزه Grammy را در سال ۱۹۹۴ در لیست افتخارات خود دارد، باعث شده که پیشرفت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در زمینه صدا، نوا ۲ پلاس هوآوی را به گوشی‌های غیرقابل مقایسه‌ای از این نظر تبدیل کند.

image

تراشه HiFi با مدل AKM4376A در نوا ۲ پلاس کمک می‌کند که اعوجاج، نویز و دیگر اختلالات صدا به کمترین حد ممکن برسد و تجربه‌ای فراموش نشدنی در گوش کردن به موسیقی فراهم شود. در واقع این تراشه که ساخت شرکت ژاپنی Asahi Kasei Microdevices است، فناوری DAC 32-bit را در نوا ۲ پلاس فراهم کرده که تا پیش از این در هیچ گوشی میان‌رده دیگری وجود نداشته و پرچمداران محدودی نیز از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند. این تراشه برای اولین بار در نمایشگاه CES 2016 معرفی شد و از فناوری VELVET SOUND بهره می‌برد. محدوده فرکانسی مبدل دیجیتال به آنالوگ نوا ۲ پلاس تا ۳۸۴ کیلوهرتز را پشتیبانی می‌کند. نسبت سیگنال به نویز آن ۱۱۵ دسی‌بل است و به‌دلیل پشتیبانی از آمپلی‌فایر هدفون، در صورتی‌که از هدفون‌های متناسب با این تکنولوژی استفاده شود می‌تواند کیفیت بی‌نظیری را در هنگام گوشی دادن به موسیقی فراهم کند.

image
 
image

آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه هوآوی برای اولین بار به الگوریتم‌هایی دست یافته‌اند که با بکارگیری از ۱۰ واحد سخت‌افزاری مشخص، بهره‌گیری از افکت‌های صوتی متنوعی را مانند پخش سه‌بعدی صدا ممکن می‌سازد.

پخش صدای سه بعدی تجربه متفاوتی است که شاید تاکنون آن را در گوشی‌های هوشمند تجربه نکرده باشید. در فناوری پخش سه بعدی، گوشی به عنوان منبع پخش صدا، اصوات را به‌گونه‌ای در دور و اطراف پخش می‌کند که شنوندگان با توجه به موقعیت‌شان نسبت به گوشی صدا را دریافت می‌کنند. درست شبیه به صدای ساراند (Surround) که از اسپیکرهای چند کاناله شنیده می‌شود.

image

برای اطمینان از کیفیت پخش صدا در پخش‌کننده‌های بی‌سیم، سری نوا ۲ هوآوی از فناوری بلوتوث aptX بهره می‌برند. این فناوری که درواقع شامل الگوریتم‌هایی برای فشرده کردن کدک‌های صوتی است، میزان تاخیر را در انتقال صدا به حداقل می‌رساند که در نتیجه همسان‌سازی بین صدا در اسپیکرهای بی‌سیم و تصویر در نمایشگر گوشی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

بدین‌ترتیب نوا ۲ پلاس اگرچه در زمره پرچمداران قرار نمی‌گیرد اما از نظر پخش و انتقال صدا برتر از بسیاری از پرچمداران بازار ظاهر شده است. برتری که تجربه کاربری گوشی را ارتقا داده حس رضایت را برای دوستداران موسیقی فراهم کرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

جمشید

۱۳۹۶/۷/۸
منم گول تبلیعات lgv20 رو خوردم و پیش خرید کردم ولی با اچ تی سی قابل قیاس نیست شاید از نظر سخت افزاری از تراشه های خوبی استفاده کرده باشن ولی از نظر تنظیم نرم افزاری تنظیم دلچسیی نداره و شدت db صدا خیلی در حد پایینتر از اچ تی سی تنظیم شده و صدای قابل مقایسه ای با اچ تی سی نداره

keyhan

۱۳۹۶/۶/۲۶
اچ‌تی سی بدون تبلیغ همیشه بهترینارو داره. داداشم ۱ تومن هدفون بیتس با گوشی سامهنگش استفاده میکرد چند ثانیه هدفون ۱۰ رو گذاشتم گوشش شگفت زده شد گفت همچین صدایی به‌زندگیم‌نشنیدم

علی

۱۳۹۶/۶/۲۵
سلام برای استفاده شما از کلمه آشغال واقعا متأسفم به خریداری برندهای دیگه احترام بزارید

حمید

۱۳۹۶/۶/۱۶
بابا کم تبلیغ این آشغالا رو کن خسته نشدی فقط هلاک اون جملتم که نوشتی صداش از خیلی پرچمدارام بهتره زشته بابا

سجاد

۱۳۹۶/۶/۱۴
درسته که هواوی و الجی تراشه dac دارن ولی وقتی با هدفون گوش میکنید صدا تا اخرش هم بالا باشه باز ضعیفه .ولی خداییش htc 10 هدفون تا مرز پاره کردن میبره واسه کسانی که صدای زیاد میخوان عالیه