خانهاخبار
کایرین 970 هوآوی معرفی شد؛ قدرت بالا و اولین چیپ متمرکز بر هوش مصنوعی

کایرین 970 هوآوی معرفی شد؛ قدرت بالا و اولین چیپ متمرکز بر هوش مصنوعی

از مدتی قبل اعلام شده بود که کمپانی هوآوی قصد دارد نسل جدید چیپست خود، کایرین ۹۷۰ را به هوش مصنوعی مجهز نماید و بالاخره دیروز در کنفرانس اختصاصی این شرکت از این تراشه رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۶/۱۲

روز گذشته ریچارد یو، مدیر عامل هوآوی در IFA 2017 در شهر برلین به روی صحنه رفت تا از جدیدترین چیپست ساخت هوآوی رونمایی کند. این چیپ به یادگیری عمیق ماشینی مجهز است تا تجریه کاربردی جدیدی را به کاربران ارایه کند. طبق اعلام این شرکت، میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو اولین گوشی‌های مجهز به کایرین ۹۷۰ خواهند بود.

image

چیپ مذکور در واقع اجتماعی از پردازنده‌های سری های‌سیلیکون هوآوی است که با فناوری ۱۰ نانومتری تولید شده و عملکرد آن تا ۲۰ درصد نسبت به کایرین ۹۶۰ افزایش یافته. اما جذاب‌ترین ویژگی کایرین ۹۷۰، تجهیز این چیپ به پردازش‌گر گرافیکی ۱۲ هسته‌ای و واحد پردازش عصبی (NPU) است که فقط مختص پردازش وظایف مرتبط با هوش مصنوعی است. چشم انداز هوآوی برای آینده شامل یادگیری ماشینی عمیق یکپارچه شده با هوش مصنوعی در هر گوشی هوشمندی است که فقط به نرم افزار هوش مصنوعی محدود نباشد.

هوآوی در نظر دارد تا از هوش مصنوعی تعبیه شده در سخت افزار خود برای عملکردهای مختلفی مانند تخصیص حافظه، پرداخت (رندر) رابط کاربری، پردازش تصاویر دوربین، برقراری تعادل و برنامه ریزی وظایف استفاده کند. این وظایف با استفاده از NPU و نرم افزاری است که در تعامل با هم و با هوش مصنوعی ابری هوآوی، تجربه کاملی از دیدگاه این شرکت را ارایه می‌کند.

مشخصات پردازشی کایرین ۹۷۰ به شرح زیر است:

  • هشت هسته پردازشی ( چهار هسته پردازشی از نوع Cortex A73 و چهار هسته پردازشی از نوع Cortex A53)
  • فرکانس پردازشس تا ۲.۸ گیگاهرتز
  • معماری ۶۴ بیتی
  • فرایند تولید ۱۰ نانومتری
  • پشتیبانی از رم LPDDR4 در ۱۸۶۶ میلی‌هرتز
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت LTE

سایر خبرهای مرتبط با نمایشگاه IFA 2017 را در این صفحه مشاهده کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۶/۲۳
ميلى هرتز؟ اشتباه نميكنيد؟ واحد باس رم، مگاهرتز نيست؟

ali.gorji

۱۳۹۶/۶/۱۲
سلام.
اگر صفحه مثل سام بزاره قیمت تولید میره بالا

حمید

۱۳۹۶/۶/۱۲
حرف شما درسته اما هوآوی در حال کار رو پردازنده ۷ نانومتری هست که با همکاری شرکت تایوانی مشهور قرار است ساخته بشه و اولین گوشی ای که با پردازنده ۷نانومتری وارد بازار میشه آیفون خواهد بود.

HG

۱۳۹۶/۶/۱۲
حرف نداره
بدون تیلیغات انچنانی
مثل بعضی شرکتا که رنگو لعاب
پرچمداراشونو زیاد میکنن نیست
دسخوووش دمشگرم

محسن

۱۳۹۶/۶/۱۲
بریم جی ال ایکس بخریم :/