خانهاخبار
نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT معرفی شد؛ کوپه لوکس انگلیسی

نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT معرفی شد؛ کوپه لوکس انگلیسی

کمپانی انگلیسی بنتلی، از نسل جدید کوپه لوکس کانتیننتال GT رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۶/۱۱

کمپانی بنتلی پیش از نمایش عمومی در نمایشگاه فرانکفورت، همه اطلاعات راجع به کوپه لوکس خود یعنی کانتیننتال GT را اعلام کرد.

اجازه دهید با اعداد مهم شروع کنیم:

  • موتور 6.0 لیتری کانتیننتال GT از نوع خورجینی 12 سیلندر توربو است که می‌تواند 626 اسب بخار قدرت و 897 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
  • زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، تنها 3.7 ثانیه است.
  • حداکثر سرعت، 333 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
  • این نیروی عظیم از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.
image

بنتلی از محصول جدید خود اطمینان دارد تا جایی که مدیرعامل این کمپانی، محصول خود را «نقطه اوج» مهندسی کمپانی و تلاش‌های آنها برای طراحی می‌داند. البته سخن بعدی این مدیرعامل؛ احتمالا به مذاق بسیاری از کمپانی‌های خودروساز خوش نخواهد آمد. او می‌گوید:

ما سردمدار خودروهای لوکس در دنیا هستیم و محصولات ما، سطح جدیدی از لوکس بودن را برای خودروها معرفی می‌کند.

بنتلی سعی داشته که تکنولوژی روز دنیا را با المان‌های سنتی خو ترکیب کند. به عنوان مثال، یک نمایشگر 12.3 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد ولی آمپرها از نوع سنتی آنالوگ هستند. همچنین سیستم اپل کار پلی به صورت استاندارد برای کانتیننتال GT عرضه می‌شود.

پیشرانه

به لطف سیستم باتری 48 ولتی فولکس واگن، کانتیننتال GT از سیستم‌های استارت-استاپ، حرکت در سراشیبی و خاموش کردن سیلندرها برای کاهش مصرف سوخت بهره می‌برد. میزان مصرف سوخت ترکیبی کانتیننتال GT به لطف همراهی جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه، به 10.1 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یافته است در حالی که در نسل قبل، این عدد 11.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر بود. آلایندگی خودرو هم با کاهش 16 درصدی، به 278 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر کاهش یافته است. همچنین سیستم اگزوز جدید است و به تازگی توسعه یافته که با کنترل الکتریکی سوپاپ‌ها، صدای خروجی را برای حالات مختلف رانندگی تغییر می‌دهد.

image
image

بنتلی یک سیستم چهار چرخ متحرک فعال را هم توسعه داده که جایگزین سیستم قبلی می‌شود که نسبت انتقال نیرو در عقب به جلوی آن، 60 درصد به 40 درصد بود. سیستم جدید، وضعیت را مرتبا از طریق کامپیوترها پایش می‌کند و نیرو را به هر جایی که لازم است، ارسال می‌نماید. به گفته کمپانی بنتلی، این بدین معنی است که نیرو تا حداکثر ممکن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

سیستم فرمان دارای دستیاری مجهز شده که شرایط راننده را بررسی می‌کند و به او در موارد مختلف کمک خواهد کرد. البته تا قبل از آزمودن عملی این خودرو، نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد اما می‌توان به عملکرد کمپانی با سابقه بنتلی اطمینان کرد و از حضور روح اسپرت در این گرندتورر مطمئن بود.

image
image

سیستم تعلیق جدید با باتری‌های 48 ولتی کنترل می‌شود و هدف آن، این است که بین حالت‌های مختلف رانندگی، یعنی اسپرت و راحت تفاوت ایجاد کند. دمپرهای تطبیق پذیر، شرایط رانندگی را بهتر از هر زمان دیگری می‌کنند. به علاوه بنتلی با استفاده گسترده از آلومینیوم، سعی در کاهش وزن خودرو داشته است.

image
image

مانند همیشه، ترمزهای جلو کانتیننتال GT از ترمزهای به کار رفته در چرخ‌های عقب بزرگتر هستند تا بتوانند این خودروی سنگین قدرتمند را حفظ کنند. ترمزهای جلو با افزایش 15 میلی متری، اکنون اندازه‌ای عادل 420 میلی متر دارند.

آپشن‌های فراوان

وقتی صحبت از ظاهر و حسی که خودرو منتقل می‌کند، به میان می‌آید، بنتلی می‌گوید که کانتیننتال GT جدید، تقریبا در ارائه آپشن‌ها، بی نظیر است و گزینه‌های نامحدودی را در دسترس قرار می‌دهد. حتی قبل از اینکه شما به عنوان مشتری بخواهید آپشن‌های اضافی بر آپشن‌های استاندارد را سفارش دهید هم این موضوع صادق است. برای رنگ بدنه این خودرو، به تنهایی 17 گزینه وجود دارد که البته با وجود تغییرات مختلف، تعداد گزینه‌های قابل انتخاب به 70 مورد می‌رسد. همچنین برای پوشش کف خودرو 15 گزینه، برای روکش‌های درب و صندلی‌ها 8 گزینه و برای تریم داخلی هم 15 گزینه وجود دارد که می‌توانید از میان آنها، موارد دلخواهتان را انتخاب نمایید. این بدین معنی است که مشتریان، تعداد بی شماری گزینه برای شخصی سازی خودروی خود در اختیار دارند.

image
image

چرخ‌ها به صورت استاندارد 21 اینچی هستند که به اندازه کافی بزرگ هست اما در صورتی که این هم برای شما کافی نیست، می‌توانید چرخ‌های 22 اینچی را سفارش دهید. همچنین گزینه‌هایی با وزن کمتر و گزینه‌های لوکس‌تری با ویژگی‌های دست ساز بیشتر، در دسترس است.

image
image

دو پکیج تکنولوژی یکی برای موارد شهری و دیگری برای سفرهای جاده‌ای طولانی وجود دارد. اولی City Specification نام دارد و مواردی چون ورود به خودرو بدون کلید، هشدار عابر پیاده، هشدار ترافیک، سیستم ترمز شهری و دوربین دید از بالا برای آن در نظر گرفته شده است. اما پکیج مخصوص جاده بنتلی، Touring Specification نام گرفته که از جمله ویژگی‌های آن، می‌توانیم به کروز کنترل تطبیقی به همراه دستیار ترافیک، دستیار حرکت در بین خطوط، نمایشگر هدآپ و دید در شب با دوربین‌های اینفرارد اشاره کنیم.

موفقیت در آزمون‌ها

بنتلی می‌گوید آزمایش‌های مختلفی را در مسیر توسعه کانتیننتال GT طی کرده و آن را در مناطق سردسیر قطبی، مناطق گرم آمریکا، جاده‌های سخت آفریقا، خاورمیانه، چین و اروپا آزمایش کرده است و با طی 1 میلیون کیلومتر مسافت در این مدت، از عملکرد خوب کانتیننتال GT اطمینان حاصل کرده است.

image
image

به هر حال، تغییرات کانتیننتال GT جدید، محسوس و مهندسی به کار رفته در آن بسیار خاص است. سخنی در رابطه با قیمت آن به میان نیامده و برای دانستن جزئیات این مورد، و موارد دیگر باید تا نمایش عمومی آن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت صبر کنیم.

 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

سینا

۱۳۹۶/۶/۱۵
قدمت و اصالت بنز
این برند را از بقیه متمایز میکند
تا آنجا که تمام وزیران و سفیران و رئیس جمهور ها و یا حتی اعضای گروه های مافیای هر کشوری
از بنز استفاده میکنند
بنتلی خود زیر مجموعه رولز رویس است که رولز رویس در سال ۱۹۸۷ توسط وولکس واگن خریداری شد و در نهایت در ۱۹۹۸ بی ام و آن را خرید
و سهام آن تماما مربوط به آلمانی هاست!
مدل ۲۰۱۵ S65 Coupeقیمت پایه از
۳۳۲هزار دلار شروع میشود
تاکید میکنم ۲۰۱۵
۲۰۱۸ مسلما گران تر است
و از نظر سرعت
با استناد به کلیپ های موحود در اینترنت
SL65 AMG Black Series
رقیبی در Super Series ندارد
و به راحتی
ماشین های سوپر سریز را پشت سر میگذارد از جمله GTR
و تنها ماشین های Hyper Series
توانایی پیشی گرفتن از آن را دارند
که از جمله
Bugatti
Hennessey
Koenigsegg
رده هایپر را تشکیل میدهند
که تمام دارای موتور ۱۶سیلندر
یعنی ۴سیلندر بیشتر
و با حجم سیلندر تقریبا دو برابر هستند
که به دلیل آرایش W سیلندر هایشان از ۴توربو استفاده میکنند
اما SL65 با آرایش V از ۲توربو استفاده میکند

سینا

۱۳۹۶/۶/۱۵
قدمت و اصالت بنز
این کمپانی را از بقیه متمایز میکند
بنتلی زیر مجموعه رولز رویس است
که رولز رویس نیز
در سال ۱۹۸۷ توسط وولکس واگن خریداری و در ۱۹۸۸

hossein mv

۱۳۹۶/۶/۱۳
تو ايران پشت بنز بشيني ميگن لاكچري هستي يا بنتلي كه ازش تو ايران 3 . 4تا بيشتر نيست (اروند. كيش . تبريز و ....... ) كيفيت ساخت. مواد استفاده شده تو بنتلي رو با 100تا اپشن اجق وجق بنزو هر ماشيني كه ديدي نميتوني مقايسه كني و در اخر هم قيمت بنتلي 800 ميليون تو منطقه ازاده پلاك ملي اگر بشه قيمتي 8 تا 6 ميليارد تومني داره گرون ترين بنز 3 ميليارده تو ايران كه هنوز كسي جورئت خريدشو نداره اگرم بحث سرعته كه nissan gtr اينارو بايد مقايسه كني با s65 coupe كسي كه بنتلي داره بالا ترين سرعتي كه ميره 110تاس حال كورسو اين حرفا هم ندارن نه وقتشو

مجتبی

۱۳۹۶/۶/۱۲
در اینجا بحث نوآوری نیست که اگر باشه نه تنها بنز بلکه تویوتا نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارن
اینجا صحبت از حس لوکس سواریه که هرگز حسی رو که بنتلی و یا رولز رویس به راننده و سرنشین القا میکنه بنز و امثال آن این توانائی رو ندارن
و کسی که ثروت فراوان داره دنبال یه خودرو بیزینس کلاس میگرده نه یه خودرو لوکس که قیمت پایش زیر ۸۰ هزار دلاره و با همون برند انواع کامیون ون و هاچبک رو میسازه

سینا

۱۳۹۶/۶/۱۱
اول آنکه از نظر امکانات
هیچ وقت هیج برندی به
S Class نخواهد رسید
حتی بدون آپشن های MAYBACH
اگر آپشن های میباخ هم خریداری بشه حتی رولز رویس هم توانایی رقابت نخواهد داشت
ثانیا
S65 Coupe
۳۶۰تا کیلومتر دارد
که نه تنها این سرعت را طی میکند
بلکه فرا تر هم میرود و سرعت را دیگر با GPS باید تشخیص داد
امکانات بیشتر
سرعت بیشتر
اصالت بنز
لاکچری ترین کوپه دنیا
دست به دست هم داده
تا آنکه هنوز هیچ کمپانی به برابری با مرسدس بنز نرسد