خانهاخبار
با وجود بدنه‌ ضدآب، از گوشی Xperia XZ1 زیر آب استفاده نکنید!

با وجود بدنه‌ ضدآب، از گوشی Xperia XZ1 زیر آب استفاده نکنید!

شرکت سونی در بیانیه‌ اخیر خود نسبت به استفاده از گوشی‌های اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact زیر آب هشدار داده است و از کاربران خواسته تا گوشی خود را در آب غوطه‌ور نکنند!
۱۳۹۶/۶/۱۱

دیروز در وب‌سایت جی‌اس‌ام خواندید که شرکت سونی از دو گوشی رده‌بالا و ضد آب و گرد و غبار اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact در رویداد خبری خود در نمایشگاه IFA 2017 رونمایی کرده است.

 با اینکه گوشی‌های جدید سونی موفق به دریافت تأییدیه IP68 شده‌اند و دریافت این تأییدیه بدین معنی است که دستگاه باید تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه زیر آب سالم بماند، شرکت سونی از کاربران خواسته که به هیچ‌عنوان این دو گوشی را در زیر آب فرو نبرند! در غیر این‌صورت، آسیب‌ وارد شده به دستگاه، گارانتی را باطل خواهد کرد.

image

در همین رابطه، شرکت سونی در یک بیانیه در صفحه معرفی رسمی گوشی‌ اکسپریا XZ1 که برای ایکس‌زد 1 کامپکت نیز صدق می‎کند، اعلام کرده است:

اکسپریا ایکس‌زد 1، گوشی ضدآب است و در برابر نفوذ گرد و غبار مقاومت دارد؛ بنابراین اگر باران گرفت یا تمایل داشتید گوشی را بشوئید، نیازی به نگرانی بابت احتمال آسیب دیدن گوشی نیست اما به خاطر داشته باشید که تمامی پورت‌ها و پوشش‎ها باید کاملاً بسته باشد. شما نباید گوشی را به طور کامل در زیر آب فرو کنید یا آن‌‏را در مجاورت آب دریا، آب شور، آب کلردار یا حتی مایعات مانند نوشیدنی‌‏ها قرار دهید. سوءاستفاده یا استفاده نادرست از دستگاه، گارانتی را باطل خواهد کرد!

سونی در نهایت، اشاره کرده است گوشی‌های جدیدش استاندارد IP65/68 را دریافت کرده‌اند؛ همچنین اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact، فاقد پوشش برای درگاه یواس‌بی است و پیش از شارژ گوشی خود، باید به طور کامل آن‌را خشک کنید. برای جزئیات بیشتر، می‌توانید به نشانی  www.sonymobile.com/waterresistant مراجعه نمایید.

با توجه به بیانیه اخیر، با اینکه ممکن است گوشی‌های جدید این شرکت در زیر آب دوام داشته باشد؛ بهتر است مقاومت آن‌ها را در زیر آب تست نکنید! این موضوع بدین جهت است که برای دریافت تأییدیه‌های لازم که مقاومت گوشی را در برابر آب یا گرد و غبار تضمین می‎دهد؛ دستگاه‌ها تحت شرایط آزمایشگاهی بررسی می‌شوند که ممکن است با شرایط واقعی، تفاوت داشته باشد.

البته، این موضوع اولین‌بار نیست که شرکت سونی نسبت به استفاده از گوشی‌های هوشمند در زیر آب هشدار می‌دهد؛ این سازنده مدتی پیش با مسائل مختلفی مبنی بر تعویض گوشی‌های ضدآب خود به دلیل آسیب دیدن در اثر نفوذ آب به داخل دستگاه دست‌ و پنجه نرم‎ کرده است و به همین جهت برای محصولات سری اکسپریا مانند ایکس‌زد پریمیوم که ضدآب هستند؛ شرکت سازنده توصیه می‎کند که آن‌ها را کاملاً در زیر آب فرو نبرند! به همین جهت، این موضوع به معنای تغییر سیاست سونی مبنی بر گارانتی محصولات خود در اثر صدمات احتمالی نیست.

باید اشاره کرد که علی‌رغم تأکید سونی مبنی بر عدم استفاده از گوشی‌های این سازنده در زیر آب، سازندگان دیگر مانند ال‌جی و سامسونگ چنین تذاکراتی را به کاربران نمی‌دهند؛ حداقل در رابطه با گوشی‌های این سازندگان مانند گلکسی نوت 8، گلکسی اس 8، الجی وی 30 و الجی جی 6 به طور رسمی چنین هشدارهایی اعلام نشده است. براساس گفته دیگر سازندگان که محصولات خود را با بدنه مقاوم در برابر آب ارائه می‌دهند و محصولات آن‌ها موفق به دریافت تأییدیه IP68 شده است، استفاده از این محصولات در زیر آب تا عمق یک و نیم متری به مدت نیم ساعت، به سخت‌افزار گوشی آسیب نخواهد زد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

0MiD-NR

۱۳۹۶/۸/۵
عزیزان توجه داشته باشید که گوشی باید مثل روز اولش سالم باشه تا مقاوم باشه گوشی تو جیب ممکنه فشار بیاد خم بشه کوچیکترین درزی باز بشه دیگه اون مقاومته اولیه رو نداره یکم باز تر فکر کنید دلیل نمیشه چون ضد ابه تو نوشابه دووم بیاره یا بعد 1 سال استفاده گوشی 10 بار ضربه خورده ضداب بمونه

مهدی

۱۳۹۶/۶/۱۲
یکی به من بگه دشمنی رسانه های ایرانی با برند محبوب و اصیل سونی چیه آخه؟
عزیزان نویسنده جی اس ام این دستور های ایمنی رو تو جعبه ی همه گوشی های ضد آب میشه دید. من خودم xperia Z دارم تو دفترچه راهنمای داخلش نوشته من از چهار سال پیش تا الان بارها بردمش زیر آب بدون ذره ای اشکال. سونی عشقه

Alireza

۱۳۹۶/۶/۱۱
تمام برندها برای گوشی های ضد آبشون دقیقا همین توصیه رو میکنن والا سامسونگ بیشتر تو ضمانت نامه و دفترچه اش نوشته به هیچ عنوان گوشی رو داخل آب نبرید من خودم فروشنده موبایلم شما چه دشمنی با سونی دارید نمیدونم! کلا تمام مطالبی که در مورد سونی باشه جوری نوشته میشه که انگار نویسنده یه دشمنی داره با سونی! این کارتون اصلا حرفه ای نیست! خودمم گوشیم سونیه 5 ساله دارم آخ نگفته هزار بارم بردمش استخر! همه جای دنیا گوشی های ضد آب داخل گارانتیش مینویسن که در صورت آب خوردگی گارانتی باطل میشه!

ads

۱۳۹۶/۶/۱۱
سالها از محصولات سوني اريكسون استفاده مي كردم و هميشه راضي بودم از همه چيش، دو سال پيش سوني ام4 آكوا خريدم و متاسفانه چندين بار خرابيهاي مختلف داشت كه مجبور بودم ببرم تعميرگاه و بايد بگم هر دفعه تعميركار مجبور بود پشت گوشي رو با چسب بچسبونه كه ظاهرا سوني براي آب بندي چسب مي زده و اصلا باورم نمي شد اين تكنولوژي براي ژاپنه.
به هر حال با اينكه هنوز هم برند سوني را خيلي دوست دارم ولي امكان نداره از ترس خراب شدن گوشي سوني بخرم و چشمم بدجور ترسيده

محمدعلی

۱۳۹۶/۶/۱۱
اونوقت کجای اون سایت اطلاعات غلطی رو که نوشتی نشون میده؟