خانهاخبار
افزایش دو برابری فروش ساعت‌های هوشمند تا سال 2021؛ اپل واچ سهم خود را از دست می‎دهد!

افزایش دو برابری فروش ساعت‌های هوشمند تا سال 2021؛ اپل واچ سهم خود را از دست می‎دهد!

براساس گزارش جدید گارتنر، فروش ساعت‌های مچی هوشمند تا چهار سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت و به 81 میلیون واحد می‌رسد.
۱۳۹۶/۶/۶

در روز پنج‌شنبه، موسسه تحقیقای گارتنر اعلام کرده است که تقاضا برای ساعت‌های مچی هوشمند در سال 2017 به 16.7 درصد افزایش خواهد یافت؛ هم‌چنین، 310.4 میلیون واحد از محصولات پوشیدنی به صورت جهانی به فروش خواهد رسید.

آن‌طور که ادعا می‌شود، بازار محصولات پوشیدنی درآمد 30.5 میلیارد دلاری را در سال 2017، عاید سازندگان خواهد کرد. هرچند، ساعت‌های مچی هوشمند با اختصاص 9.3 میلیارد دلار از فروش این محصولات به خود و فروش 41.5 میلیون واحدی، سهم قابل قبولی دارند. گفته می‎شود تا چند سال آینده و در سال 2012، فروش ساعت‌های مچی هوشمند به 81 میلیون واحد خواهد رسید که تقریباً دو برابر فروش آن‌ها در سال جاری میلادی است. این موضوع باعث می‌شود تا درآمد حاصل از فروش‌ ساعت‎های مچی هوشمند به 17.4 میلیارد دلار برسد.

image

بخش عمده‌ای از فروش ساعت‎های هوشمند به دلیل شهرت‌های برند سازندگان آن‌ها مانند اپل است. هرچند، گفته می‎شود سهم شرکت اپل تا سال 2021 با طی یک روند نزولی، به 25 درصد از فروش ساعت‌های هوشمند خواهد رسید؛ این موضوع، باعث می‎شود تا میانگین قیمت فروش ساعت‌های مچی هوشمند تا چند سال آینده کاهش پیدا نماید.

هرچند، اپل تنها شرکتی نیست که با افت فروش تا چند سال آینده مواجه خواهد شد؛ پیش‌بینی می‌شود برندهایی مانند ایسوس، هوآوی، ال‌جی، سامسونگ و سونی نیز در نهایت با افت فروش محصولات خود مواجه خواهند شد.  ساعت‌های مچی هوشمندی که برای کودکان طراحی شده است با افزایش سهم خود در سال 2021، سهم 30 درصدی را از فروش ساعت‎های مچی هوشمند تصاحب خواهند کرد. عمده این محصولات برای کودکان 2 تا 13 سال درنظر گرفته شده است که پیش از خریداری یک گوشی‌ موبایل، از ساعت‌ هوشمند استفاده می‎کنند.

در این میان، هدست‌های بلوتوث هم‌چنان پرتقاضاترین در سال جاری باقی خواهد ماند و در سال 2021 نیز، سلطه خود را بر بازار محصولات پوشیدنی با فروش 206 میلیون واحد حفظ خواهند کرد. عمده‌ترین دلیل برای فروش هدست‌های بلوتوث، حذف جک هدفون از گوشی‌های هوشمند است؛ به همین جهت، خریدارن ناچار خواهند بود تا هدست‌های بلوتوث را برای گوش دادن به موسیقی یا مکالمه خریداری نمایند. با اینکه در حال‌حاضر، تنها برخی از سازندگان مانند اپل، شیائومی و موتورولا تصمیم گرفته‎اند تا محصولات فاقد جک هدفون ارائه دهند؛ پیش‌بینی می‌شود که جک 3.5 میلی‌متری صدا تا سال 2021 از تمامی گوشی‌های هوشمند رده‌بالا و پرچم‌دار کنار گذاشته خواهد شد. با توجه به کمبود محصولات طراحی شده برای درگاه یواس‌بی Type-C، هدست‌های بلوتوث به بهترین انتخاب ممکن برای کاربران تبدیل خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)