خانهاخبار
با قابلیت‌های قلم S-Pen گلکسی نوت 8 آشنا شوید

با قابلیت‌های قلم S-Pen گلکسی نوت 8 آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های مهم سری گلکسی نوت، که این گوشی را از تمامی گوشی‌های هوشمند متمایز می‌کند، قلم محبوب S-Pen است که نسل به نسل و همراه با خود فبلت بهبودهای زیادی را تجربه کرده. با ما همراه شوید تا با تمامی ویژگی‌های قلم S-Pen گلکسی نوت ۸ آشنا شویم.
۱۳۹۶/۶/۲

در طول چند سال گذشته محصولات زیادی (از جمله تبلت، نوت بوک، گوشی هوشمند) با قلم استایلوس عرضه شده‌اند، اما در بین تمامی این دستگاه‌ها سری گلکسی نوت شرکت سامسونگ از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده. در واقع همان‌طور که می‌دانیم، سری نوت دو ویژگی اصلی دارد: نمایشگر بزرگ (این سری برای اولین بار مفهوم فبلت را ارایه کرد) و قلم استایلوس.

این بار هم سامسونگ سعی کرده در تولید گلکسی نوت ۸ این دو معیار را در اولویت قرار دهد. طبق اعلام این شرکت، قلم اس پن در گلکسی نوت ۸ به روز رسانی‌هایی را دریافت می‌کند تا هر چه بیشتر شبیه به یک قلم واقعی باشد. نوک استایلوس جدید در مقایسه با نسل‌های قبل، از طراحی بهتر و حساسیت بیشتری نسبت به فشار برخوردار است و برای خلق طراحی‌های دیجیتالی بهتر، بهبود یافته. در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که سامسونگ با اعلام آن‌ها قصد دارد تا به کاربران را با ویژگی‌های سری نوت و استفاده بهینه از اس پن آشنا نماید. برخی از این ویژگی‌ها قبلا هم در سری نوت موجود بوده‌اند، اما با معرفی فبلت جدید، این قابلیت‌ها هم به روز رسانی‌هایی را دریافت کرده‌اند.

image

ترجمه و تبدیل

قابلیت ترجمه در نسل جدید بهبود یافته است و حالا می‌توانید با کشیدن قلم روی متون و جمله‌هایی از ۷۱ زبان، به سرعت به ترجمه آن‌ها دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توان از این قابلیت برای تبدیل واحد و ارزهای خارجی استفاده کرد.

Air Command

این قابلیت که به نوعی امضای اس پن محسوب می‌شود و ویژگی جدیدی نیست. Air Command امکان دسترسی آسان و سریع به یک منوی کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. هر زمان که قلم را خارج کنید، روی صفحه بکشید و دکمه مخصوص را بفشارید، این منو در اختیارتان قرار می‌گیرد.

انتخاب هوشمند

قابلیت انتخاب هوشمند (Smart Select) به کاربر کمک می‌کند تا به سادگی انتخاب کند، برش بزند و محتوای دلخواه را ذخیره نماید. می‌توان از این قابلیت برای ساخت و اشتراک فایل‌های GIF و یا اضافه کردن یادداشت به یک عکس استفاده نمود.

پیام زنده

ویژگی پیام زنده یا لایو مسیج برای ساخت و به اشتراک گذاری متن‌های متحرک و اموجی‌های زنده کاربرد دارد که قلم گلکسی نوت ۸  اعمال افکت‌های گوناگون روی این تصاویر شخصی سازی شده را ممکن می‌کند. از این قابلیت می‌توان در تمامی پیام‌رسان‌های وشبکه‌های اجتماعی که از GIF پشتیبانی می‌کنند، برای ارسال پیام‌های متحرک بهره گرفت.

بزرگ نمایی

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که سامسونگ به آن اشاره دارد، استفاده از قلم برای بزرگ‌نمایی و نگاه دقیق‌تر به بخشی صفحه نمایش گوشی است که با کشیدن قلم روی نمایش‌گر ممکن می‌شود.

Screen Off Memo

با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به روشن کردن نمایش‌گر و باز کردن قفل دستگاه برای یادداشت برداری نخواهید داشت. می‌توانید پس از خروج قلم یادداشت‌های خود را بنویسید و برای اعمال تغییر یا دسترسی سریع آن را به صفحه نمایش همیشه روشن پین کنید. با این روش می‌توانید تا ۱۰۰ صفحه را پین کنید.

رنگ کردن

گلکسی نوت ۸ به طور پیش‌ فرض با PENUP همراه است، شبکه اجتماعی مخصوصی که برای به اشتراک گذاری تصاویر هنری خلق شده با اس پن طراحی شده است. این شبکه پیش از این در گلکسی تب اس ۳ نیز وجود داشت. کاربران می‌توانند از مجموعه طرح‌های موجود در این شبکه اجتماعی برای رنگ‌ آمیزی و نشان دادن خلاقیت خود استفاده نمایند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۶/۴
قلم استایلوس با یک تیکه چوب کبریت هیچ فرقی نداره با قلم نوت مقایسه میکنی ؟ خخخخخخخخخخخخخ

ارش

۱۳۹۶/۶/۲
بسیار عالی

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۲
هم اکنون در واقع قلم دوست داشتنی و واقعا کاربردی Spen و نرم افزارهای در رابطه با آن تنها مورد واضح و آشکار تلفن همراه سری note سامسونگ و تنها تفاوت این سری note با سری S هست
??
در گذشته سری note قابلیت های سری s را به ارث میبرد اما از سخت افزار قدرتمندتری بهرمند بود مانند گلکسی note4 و گلکسیs5 اما متاسفانه هم اکنون این تفاوت لازم دیده نمیشه
??
هم اکنون اگر به گلکسی note8 توجه بشه مثل این میماند که همان گلکسی s8 پلاس از قلم ارزشمند و کارآمد Spen بهرمند شده
??
نکته ناراحت کننده اینجا هست که با وجود حرفه ای تر بودن گلکسی note8 نسبت به s8 پلاس و دارا بودن از صفحه نمایش بسیار باکیفیت و بزرگ تر سوپر AMOLED به باطری کوچکتر 3300 میلی آمپری مجهز شده در حالی که گلکسی s8 پلاس یک باطری 3500 میلی آمپری داره و...
???
قلم Spen برای همه ارزشمند خواهد بود و هست به ویژه برای مهندسان و طراحان و نقاشان
??
امیدوارم سامسونگ در سال 2018 همراه با گلکسی note9 یک فبلت حداعقل کم اشکال با بهرمندی از قلم فوق پیشرفته تر Spen ارائه کنه و مشکلات هم اکنون را تکرار نکنه
??
Amen

حمید

۱۳۹۶/۶/۲
این قلمو استایلوس 2 هم داره چه برسه به استایلوس 3 همچین میگی متمایز می کنه انگا یه چیز عجیب غریبه بپا توش گیر نکنه