خانهاخبار
معرفی ب ام و M5؛ هیولای 600 اسب بخاری

معرفی ب ام و M5؛ هیولای 600 اسب بخاری

قدرتمندترین نسخه از سری 5 ب ام و با 600 اسب بخار قدرت و شتاب 3.4 ثانیه‌ای رونمایی شد.
۱۳۹۶/۵/۳۱

انتظار به پایان رسید. پس از انتشار تعداد بی شماری تصاویر و ویدئوهای جاسوسی و تیزرهای تبلیغاتی، ب ام و M5 رسما رونمایی شد. موتور به کار رفته در M5، همان موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر موجود بهره می‌برد که با به‌روزرسانی‌های اعمال شده، اکنون قادر است 600 اسب بخار قدرت تولید کند که این قدرت از دور موتور 5600 تا 6700 دور بر دقیقه در دسترس خواهد بود. حداکثر گشتاور تولیدی هم 750 نیوتن متر است. قدرت و گشتاور در نسل قبلی، به ترتیب 575 اسب بخار و 677 نیوتن متر بود که با افزایش خوبی در نسل جدید همراه بوده است.

image
image

با چنین افزایش قدرتی، ب ام و M5 برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد و قادر است تا حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کند. البته امکان حذف محدودکننده سرعت وجود دارد که با انجام این کار، حداکثر سرعت به 305 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این قدرت از طریق جعبه دنده کاملا جدید 8 سرعته اتوماتیک ب ام و به نام M Steptronic به چرخ‌ها منتقل می‌شود. سه حالت مختلف برای رانندگی با این ب ام و قدرتمند در نظر گرفته شده است: Efficient، Sport و Sport Plus. سیستم انتقال قدرت هم M xDrive ساخت کمپانی آلمانی است که نیرو را به هر چهار چرخ را می‌فرستد. برای این سیستم هم چند حالت وجود دارد از جمله 4WD، 4WD Sport و 2WD. همچنین این امکان وجود دارد که کنترل کشش به صورت کامل غیر فعال شود.

image


image

همان طور که در تصاویر مخفیانه دیده می‌شد، ظاهر این محصول، تفاوت‌های جزئی اما مهمی با مدل فعلی دارد. از جمله ویژگی‌های طراحی خارجی ب ام و M5 می‌توانیم به جلو پنجره کلیوی شکل، چراغ‌های جلو جدید، و دیفیوزر با ارتفاع کمتر است که در نسخه‌های فعلی بخش M ب ام و مانند M2 هم دیده می‌شود.

image
image

رینگ‌ها به صورت استاندارد 19 اینچی هستند و رینگ‌های 20 اینچی میشلن اسپرت هم قابل انتخاب است. خریداران می‌توانند با پرداخت بهای اضافه، ترمزهای کربن سرامیکی را سفارش دهند که وزن خودرو را به شکل قابل توجهی و تا 23 کیلوگرم کاهش می‌دهد. نسل جدید ب ام و M5 وزنی معادل 1855 کیلوگرم دارد که حدود 90 کیلوگرم کمتر از نسل فعلی با وزن 1945 کیلوگرم است. استفاده از پلیمرهای تقویت شده با فیبر کربن در سقف و برخی بخش‌های دیگر خودرو، در این رژیم سخت موثر بوده است.

image
image

در داخل کابین ویژگی‌های جدیدی چون فرمان، صندلی‌ها و تودوزی، حس اسپرت‌تری هم ایجاد می‌کنند. به علاوه بخش‌هایی بر روی فرمان و کنسول وسط، به صورت استاندارد با فیبر کربن و خطوط قرمز رنگ همراه شده‌اند. نمایشگر هدآپ به همراه نمایشگر بزرگ مخصوص سیستم اطلاعات و سرگرمی، از دیگر تکنولوژی‌های به کار رفته در کابین M5 هستند.

image
image

قیمت پایه ب ام و M5 در اروپا 117900 یورو است و سفارش‌ آن از ماه سپتامبر ثبت می‌شود و تحویل خودروها به خریداران از بهار سال 2018 آغاز خواهد شد. به علاوه نسخه First Edition از این خودرو، که با رنگ قرمز دیده می‌شود، به تعداد تنها 400 نسخه تولید خواهد شد که برای خرید آن با وجود ویژگی‌های بیشتر، باید مبلغ 19500 یورو مازاد بر قیمت نسخه استاندارد پرداخت کنید. اولین نمایش عمومی ب ام و M5 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهد بود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مصطفی

۱۳۹۶/۶/۱۰
یک هفته نگذشته و شما میتونید پلاک شده این خودرو رو با رنگ مشکی در خیابان های ارومیه ببینید، خودم هم موندم چطور به این سرعت به دستش رسیده :|

Mahrad

۱۳۹۶/۶/۵
موتورشو نیگا :|

hamid

۱۳۹۶/۶/۱
سلام و خسته نباشید خدمت شما خواهشمندم یم گزارش از چگونگی عملکرد سیستم کولر خودرو های برقی مانند تسلا تهیه کنید ممنون

mehdi dolati

۱۳۹۶/۵/۳۱
عاقا اینجا ایران هست و از ماشین های پارس و سمند و 206غیره صحبت کنید? این ماشینهای که ازش صحبت میکنید به گروه خونی این مردم طبقه فقر نمیاد.?تو یک عالمه ازین ماشین صحبت کن اخرش شنونده اینجا میره پراید 111میخره?