خانهاخبار
همکاری شیائومی و گوگل برای عرضه گوشی مبتنی بر پروژه اندروید One

همکاری شیائومی و گوگل برای عرضه گوشی مبتنی بر پروژه اندروید One

آن‌طور که پیداست، شرکت شیائومی با گوگل برای گسترش پلت‌فرم اندروید وان همکاری خواهد کرد و این دو سازنده مطرح، تصمیم دارند تا گوشی میان‌رده شیائومی Mi 5X را با اعمال تغییراتی، با نسخه خاصل اندروید عرضه نمایند.
۱۳۹۶/۵/۳۰

پروژه اندروید وان، امکان دسترسی کاربران را به گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت و نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید، فراهم می‌کند. به عبارت بهتر، کاربران در کشورهایی مانند کشورهای در حال توسعه یافته، می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کم، گوشی‌هوشمند خریداری کنند که شرکت گوگل، پشتیبانی نرم‌افزاری آن‌ها را به صورت مستقیم برعهده دارد.

image

به همین جهت، به‌نظر می‌رسد شرکت گوگل در راستای گسترش بازارهایی که محصولاتی مبتنی بر پروژه اندروید وان در دسترس کاربران قرار گرفته است؛ تصمیم دارد تا با پنجمین سازنده پرفروش بازار چین یعنی شیائومی وارد همکاری شود. محصول جدید گوگل و شیائومی، نسخه شخصی‌سازی شده از گوشی میان‌رده شیائومی Mi 5X خواهد بود که فاقد رابط‌کاربری MIUI است. این مدل از گوشی جدید شیائومی که مدتی پیش به صورت رسمی معرفی شد، در وب‌سایت POSTEL اندونزی رؤیت شده است.

توضیحات مربوط به مدل جدید گوشی شیائومی Mi 5X، به این موضوع اشاره می‏کند که این نسخه از یک نرم‌افزار توسعه یافته توسط گوگل استفاده می‌کند و در توضیحات آن نیز به پشتیبانی‌های نرم‌افزاری گوگل برای عرضه به‌روزرسانی‎های امنیتی برای محصولات مبتنی بر پروژه اندروید وان اشاره می‎شود. به همین جهت، به‏نظر می‏رسد که مدل جدید شیائومی Mi 5X، یک گوشی میان‌رده و فاقد رابط‌کاربری MIUI است که بر مبنای پلت‌فرم اندروید وان، توسعه می‌یابد.

image

در سایر توضیحات مربوط به این مدل نیز ذکر شده است که شیائومی Mi 5X از دو سیم‎کارت به صورت هم‏زمان پشتیبانی می‎کند؛ به نمایشگر 5.5 اینچی Full HD مجهز شده است و با دوربین دوگانه عرضه می‎شود. در صورتی‌که این نسخه از گوشی شیائومی Mi 5X تنها در رابط‌کاربری با مدل اصلی تفاوت داشته باشد، می‌توان انتظار داشت شرکت شیائومی آن‌را با تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام و حداقل سه گیگابایت حافظه رم عرضه نماید.

 با وجود افشای اطلاعات از این مدل، هنوز مشخص نیست که مدل جدید گوشی شیائومی Mi 5X چه زمانی معرفی خواهد شد. هم‌چنین، باید دید چه تغییراتی در قیمت آن اعمال می‌شود تا عرضه این گوشی با سیستم‌عامل اندروید خالص، انتخاب ارزشمندی به شمار رود. از آنجایی‌که نسخه نهایی سیستم‏عامل اندروید O با نام احتمالی اندروید Oreo به‌زودی معرفی خواهد شد، گمان می‎رود جزئیات بیشتری پیرامون محصولات جدید سازگار با پروژه اندروید وان توسط گوگل اعلام شود. البته تا زمان ارائه جزئیات رسمی پیرامون نسخه جدید گوشی شیائومی Mi 5X با اندروید خالص، بهتر است چندان به عرضه آن امیدوار نباشید!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)