خانهاخبار
با مینگ چی کو، بهترین تحلیلگر و پیش‌گوی اپل، آشنا شوید

با مینگ چی کو، بهترین تحلیلگر و پیش‌گوی اپل، آشنا شوید

مینگ چی کو قطعا بهترین پیشگو و تحلیل‌گر محصولات آینده اپل است. در این مطلب از وب‌سایت جی اس ام نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت به این فرد مرموز دنیای فناوری.
۱۳۹۶/۵/۲۸

در طول سالیان گذشته، وقتی صحبت از محصولات آینده اپل به میان می‌آید، نام یک شخص بیش‌ازپیش در رسانه‌ها بازنشر پیدا می‌کند و آن کسی نیست جز «مینگ چی کو» تحلیلگر موسسه KGI. توانایی آقای کو در پیش‌بینی قابلیت‌ها و ویژگی‌های محصولات آینده اپل بی‌نظیر است. البته اینکه آقای مینگ چی کو چگونه به چنین پیش‌بینی‌های دقیقی دست پیدا می‌کند، هنوز رازی سربه‌مهر است.

مینگ چی کو از سال 2011 به پیش‌بینی محصولات آینده اپل مشغول است، اما مطرح‌شدن بیشتر نام این شخص را باید با معرفی آیفون 6 و 6 اس هم‌زمان بدانیم. در آن زمان، این تحلیلگر پیش‌بینی کرده بود که برای جلوگیری از خم شدن آیفون 6 اس از مواد قوی‌تری در ساخت آن استفاده خواهد شد. پیش‌بینی آقای کو درست از آب درآمد و اپل از همان آلومینیوم سری 7000 که در اپل واچ استفاده کرد بود، در آیفون 6 اس هم استفاده کرد. البته از همین نوع آلومینیوم در ساخت دوچرخه و هواپیما نیز استفاده می‌شود.

مینگ چی کو همچنین پیش‌بینی کرده بود که آیفون 6 اس در رنگ‌های رز گلد و خاکستری تیره روانه بازار می‌شود و این پیش‌بینی او نیز از قضا درست از آب درآمد. ازجمله دیگر پیش‌بینی‌های آقای کو در مورد آیفون 6 اس می‌توان به پردازنده سریع‌تر و بهتر، نمایشگر فورس تاچ، دوبین 12 مگاپیکسلی، تاچ آی دی بهتر و غیره اشاره کرد.

image

تحلیل‌های دقیق و درست مینگ چی کو، سطح پیش‌بینی‌های او را بسیار ارتقا داده است. به‌گونه‌ای که وب‌سایت بیزنس اینسایدر لقب «دقیق‌ترین تحلیلگر اپل در جهان» را به او اعطا کرده و وب‌سایت BGR نیز او را «مورد اعتماد ترین ناظر دنیای صنعت در مورد محصولات اپل» نامیده است. اما سوال اینجاست که آقای مینگ چی کو چگونه قدم‌های بعدی کوپرتینویی‌ها را پیش‌بینی می‌کند؟

چه کسی پشت گوی کریستال است؟

تحلیلگران عاشق آن هستند که چیزهایی دیوانه‌وار در مورد اپل بگویند. از پیش‌بینی iRing گرفته تا مهلت 60 روزه اپل برای رونمایی از iwatch. پوشش خبرهایی ازاین‌دست نیز برای وبلاگ نویسان فناوری به یک سرگرمی بدل شده است. اما این پیش‌بینی‌ها از کجا نشات می‌گیرند؟ تحلیلگران معمولا با افرادی در زنجیره تامین کمپانی‌ها در آسیا ارتباط گرفته و اطلاعات را از آن‌ها دریافت می‌کنند. مینگ چی کو نیز قطعا با افرادی در زنجیره تامین اپل ارتباط دارد و حتی ممکن است با افرادی در داخل خود کمپانی اپل نیز در تماس باشد.

اما یکی از نکات جالب‌توجه در مورد مینگ چی کو آن است که او به‌هیچ‌عنوان تن به مصاحبه با رسانه‌ها نمی‌دهد و فقط 3 عکس از او در دنیای اینترنت موجود است و حتی اگر نام او را در منابع چینی نیز جستجو کنید، به اطلاعات چندانی در مورد این مرد مرموز دست نخواهید یافت. تنها اطلاعاتی که در مورد او در دسترس است، این است که مینگ چی کو در شرکت مالی KGI کار می‌کند. KGI دومین شرکت بزرگ مالی در تایوان است و حدود 30 سال نیز قدمت دارد.

image

بااینکه اطلاعات زیادی در مورد آقای کو در دسترس نیست، اما او قطعا مشهورترین تحلیلگر KGI است. او اغلب پیش‌بینی‌های خود را در مورد محصولات اپل انجام می‌دهد، اما گاه‌به‌گاه نیز محصولات سایر کمپانی‌ها را نیز پیش‌بینی می‌کند. برای مثال، او در سال 2014 عرضه یک تلفن هوشمند توسط آمازون را پیش‌بینی کرده بود.

بر اساس اطلاعاتی که در مورد پروفایل لینکدین مینگ چی کو موجود است، او از سال 2012 در کمپانی KGI مشغول به کار بود و پیش از آن نیز به‌عنوان تحلیلگر در Concord Securities فعالیت داشته است. اما جایی که او پیش از Concord در آن مشغول به کار بوده است شاید موجب تعجب‌تان شود. مینگ چی کو به تحلیلگر ارشد در روزنامه آی‌تی DigiTimes فعال بوده است. این روزنامه فناوری در کشور تایوان مستقر است.

مینگ چی کو در طول فعالیتش در دیجی تایمز، به‌درستی محصولاتی مانند مک بوک 11 اینچ و نسل چهارم آیپاد تاچ را پیش‌بینی کرد. اما آقای کو نتوانست برخی محصولات را نیز پیش‌بینی کند که از جمله آن‌ها می‌توان به آیپد مینی اشاره کرد. اما آیا افرادی در داخل کمپانی اپل خبرها را به مینگ چی کو می‌رسانند؟ در مصاحبه‌ای با وب‌سایت DigiTimes در ماه مه سال 2012، او به یک کد رمز مخفی در اپل اشاره کرد که به‌نوعی کسب اطلاعات از داخل کمپانی اپل را تایید می‌کرد. اما ازآنجایی‌که مینگ چی کو در مورد فرآیندهای کاری خود صحبت نمی‌کند، راهی برای دانستن اینکه او از کجا اطلاعاتش را به دست می‌آورد، وجود ندارد. اما یک‌چیز در اینجا قطعی است و آن این است که آقای کو پیش‌بینی‌های خود را بر مبنای تحقیقات انجام می‌دهد.

image

نگاهی به پیش‌بینی‌های مینگ چی کو در سال 2014

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، نقشه راهی است که توسط مینگ چی کو و در سال 2014 برای محصولات اپل ترسیم شده است. آقای کو در این گراف به‌درستی تمامی محصولات آینده اپل را پیش‌بینی کرده که ازجمله آن‌ها می‌توان به آیمک‌های ارزان‌قیمت، آیپد ایر و مینی جدید، آیفون 6 و اپل واچ اشاره کرد.

در این گراف پیش‌بینی، تنها موردی که محقق نشد، آپدیت اپل TV و مجهز شدن آن به فناوری motion-tracking بود که نیاز به کنترل فیزیکی را از بین می‌برد. آقای کو همچنین یک فروشگاه اختصاصی برای اپل TV را نیز پیش‌بینی کرده بود. در حال حاضر می‌توان گفت که مینگ چی کو، معتبرترین و قابل‌اعتمادترین تحلیلگر و پیش‌گوی محصولات اپل است. البته قطعا برخی پیش‌بینی‌های او نیز به‌درستی محقق نمی‌شوند و او نیز از برخی جزئیات محصولات بی‌خبر است.

نظر شما در مورد پیش‌بینی‌های مینگ چی کو چیست؟ 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)