خانهاخبار
رندرهای پرچم‌دار اکسپریا XZ1 سونی فاش شد

رندرهای پرچم‌دار اکسپریا XZ1 سونی فاش شد

شرکت سونی، آماده می‌شود تا یک گوشی رده‎بالای جدید را با نام اکسپریا XZ1 معرفی نماید. این مدل که به عنوان جایگزین گوشی اکسپریا XZ و XZs عرضه خواهد شد، به‌تازگی توسط @OnLeakes فاش شده است.
۱۳۹۶/۵/۲۶

به‌نظر می‌رسد که اکسپریا XZ1 تفاوت عمده چندانی با اکسپریا sXZ نخواهد داشت و هم‎چنین، حاشیه‌های زیادی در بالا و پایین نمایشگر وجود دارد. شرکت سونی، سنسورها و فلاش LED دوربین اصلی را به صورت افقی در بدنه پشتی جای داده است؛ هرچند، سنسورها و فلاش LED به وسط پنل پشتی منتقل شده.

image

جک هدفون در گوشی جدید سونی، در بالای دستگاه جای گرفته است و درگاه یواس‌بی تایپ سی برای شارژ گوشی نیز، در لبه پایین اکسپریا XZ1 قرار دارد. در لبه سمت راست، دکمه پاور مطابق با گوشی‌های دیگر سونی دیده می‌شود که احتمالاً برای احراز هویت کاربران با تشخیص اثرانگشت آن‏ها نیز کاربرد خواهد داشت. هم‎چنین، گوشی جدید سونی از دکمه تنظیم حجم صدا و دکمه فیزیکی اختصاصی برای عکس‌برداری استفاده می‎کند.

image

علاوه‏‌براین در لبه‏‌ی سمت راست، به‎نظر می‌رسد درگاه هیبریدی سیم‏کارت و کارت حافظه قرار دارد که استفاده از ترکیب دو سیم‌‏کارت یا یک سیم‌کارت و کارت حافظه را میسر خواهد کرد. گوشی اکسپریا XZ1 با نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن Full HD یا 1920 در 1080 پیکسل عرضه خواهد شد و ابعاد آن، 146.8 در 73.4 در 7.6 میلی‎متر عنوان شده است. به عبارت بهتر، این گوشی اندکی کشیده‏ و پهن‌تر از گوشی اکسپریا XZs خواهد بود؛ هرچند، ضخامت کم‌تری در حدود 0.5 میلی‎متر دارد.

image

از دیگر مشخصات فاش شده برای گوشی اکسپریا XZ1 سونی می‎تواند به چیپ‏ست اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی و چهار گیگابایت رم اشاره کرد. این مدل، هم‌چنین از یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهد کرد که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌‏کند.

image

گوشی جدید سونی، با دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی MotionEye همراه خواهد بود که احتمالاً از فیلم‌برداری با نرخ 960 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. هم‏چنین، کاربران برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی با استفاده از گوشی اکسپریا XZ1 به یک شاتر 12 مگاپیکسلی مجزا دسترسی خواهند داشت که در پنل جلوی گوشی جدید سونی، جای گرفته است. گوشی اکسپریا XZ1 سونی، ممکن است با سیستم‌عامل اندروید O راهی بازار شود؛ هم‏چنین، بلندگوی استریو برای گوشی اکسپریا XZ1 درنظر گرفته شده است.

image

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد، شرکت سونی گوشی جدید اکسپریا XZ1 را در رویداد خبری 31 اوت (1 شهریور)، یک روز مانده به برگزاری نمایشگاه IFA 2017 معرفی خواهد کرد؛ به همراه این مدل، انتظار می‌رود شرکت سازنده از دو گوشی رده‌بالا‌ی اکسپریا XZ1 Compact و گوشی میان‌‏رده‌ی اکسپریا X1 رونمایی  کند. اکسپریا X1، جایگزین گوشی اکسپریا X خواهد شد و البته، به‌نظر می‌رسد از نمایشگری کشیده استفاده کند؛ اکسپریا XZ1 Compact نیز نسخه ارزان‌قیمت XZ1 خواهد بود که نمایشگر کوچک‌تری دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۶/۲
فلسفه این گوشی چیه؟!
واقعا متوجه نمیشم... خود من از ثبات و طراحی خاص سونی حرف زدم و دفاع کردم
اما واقعا انتظار داشتم با حفظ اصالت یه طراحی جالب با حاشیه کم بده... اما نشد
دوربینش که هنوز چیزی معلوم نیست...
اما رقیباش دارن توی عکاسی میترکونن!
ال جی وی 30 که اپرچر 1.6 زده
نوت 8 هم دوگانه با لرزگشیر ois و اپرچر 1.7...
امیدوارم توی این چند مدل سونی حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه...

ابراهیمی

۱۳۹۶/۶/۱
مرسی از نظر خوبت و با احترامت

محمد

۱۳۹۶/۵/۲۹
دوست عزیز , سونی برند خاص برای آدم های خاصی هستش.سونی برندی است که اصالت داره.کسایی که اصالت دارن سونی میخرن.
سونی پدر تکنولوژی دنیاست.
هرکسی که دوس داشته باشه سونی میخره.
اصالت و به روز بودن تکنولوژی و از همه مهمتر احترام به مشتری از ویژگی های سونی هستش

Saeed

۱۳۹۶/۵/۲۸
سلام
لطفاً درباره x1 اطلاعات بیشتری منتشر کنید
مدت هاست که منتظر یه میان رده خوب از سونی هستم
با سپاس

نننن

۱۳۹۶/۵/۲۷
حوصلمو سر میبره با طراحی موزاییک مانندش