خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه Huawei Nova 2 Plus

بررسی اولیه Huawei Nova 2 Plus

در این مقاله نگاهی نزدیک و اجمالی به گوشی هوآوی نوا 2 پلاس، جدیدترین عضو خانواده نوا، می‌اندازیم و در مقاله‌ای جداگانه این محصول زیبا را مفصل بررسی می‌کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۶/۱۱

نوا 2 پلاس جدیدترین عضو خانواده شیک نوا است. این گوشی آمده تا در رده میانی بازار ظهور کند و با قیمت مناسب نسبت به طراحی و امکانات سخت‌افزاری خوبش به رقیبی سرسخت برای میان رده‌های بازار تبدیل شود. در این مقاله مختصرا نگاهی به امکانات و ویژگی‌های این گوشی می‌اندازیم و در مقاله‌ای جداگانه به بررسی جامع و کاملش می‌پردازیم.

image

 

طراحی و کیفیت ساخت

Nova 2 Plus ظاهر برازنده‌ای دارد و با توجه به خانواده‌ای که در آن متولد شده و ژن خوبی که دارد قرارهم همین است که گوشی‌ای خوش استایل را ببینیم. قاب پشتی و فریم اطراف تماما از فلز ساخته شده‌ و یکپارچه‌اند و فاصله‌ای بینشان نیست. طراحی فلزی قاب پشتی مانع سر خوردن آن شده و اثرانگشت و لک و چربی به‌راحتی از روی بدنه پاک می‌شود. دوربین دوتایی در قاب پشتی خودنمایی می‌کند و حضور سنسور اثرانگشت کمی پایین‌تر از سادگی قاب پشتی کاسته است. لبه‌های دستگاه منحنی طراحی شده تا برداشتن گوشی از روی میز و دست گرفتنش راحت باشد. علاوه بر این هیچ تیزی‌ای در لبه‌های فریم اطراف دیده نمی‌شود و همین امر کمک می‌کند تا کاربر از دست گرفتن طولانی‌مدت دستگاه آزرده نشود. کلید پاور سمت راست دستگاه با طراحی‌ای زیبا کنار کلید ولوم قرار دارد. درگاه ارتباطی هم از نوع تایپ سی است و نشان می‌دهد هوآوی تنها در بخش طراحی به مدرن بودن گوشی فکر نکرده و این مدرنیته را در همه بخش‌ها به کار گرفته است. نوا 2 پلاس به عنوان یک گوشی خوش‌دست و خوش ساخت هدفش جلب مشتری در همان نگاه اول و سپس راضی نگه داشتنش در طول استفاده است.

image

 

صفحه‌نمایش

اندازه 5.5 اینچی صفحه‌نمایش سایز مناسبی برای استفاده محسوب می‌شود به‌خصوص اینکه با کم بودن حاشیه‌های صفحه‌نمایش اندازه شاسی دستگاه بزرگ نباشد. نوا 2 پلاس نسبت به برخی پرچم‌داران کنونی بازار حاشیه صفحه‌نمایش زیادتری دارد اما نسبت به میان رده‌ها، که قرار است رقبای اصلی‌اش باشند، حاشیه‌های کمی دارد. این کم بودن حاشیه‌ها منتهی به اشغال 73 درصدی قاب جلو توسط صفحه‌نمایش شده است.جنس این صفحه‌نمایش از LTPS IPS است که با این جنس داغ شدن صفحه گوشی در استفاده طولانی‌مدت بسیار کمتر است. کیفیت صفحه Full HD و تراکم پیکسلی‌اش 401 پیکسل در اینچ است. برای گوشی میان رده این کیفیت کافی است و نباید انتظار بیشتر از آن را داشت. روشنایی زیاد صفحه‌نمایش یکی دیگر از ویژگی‌های خوبش به شما می‌رود.

image

 

نرم‌افزار و رابط کاربری

اندروید استفاده شده روی این گوشی نسخه 7 و رابط کاربری‌ای، که به‌عنوان لباسی مجلسی روی تنش خودنمایی می‌کند
، آخرین نسخه اموشن یو آی است. اگر پیش از این با گوشی‌های هوآوی کار کرده باشید به طور حتم این رابط کاربری برایتان نا آشنا نیست اما اگر مدتی است که از نسخه‌های جدید اموشن یو آی دور بودید باکمی کار کردن با نوا 2 پلاس به‌خوبی تفاوت را حس می‌کنید. رابط کاربری جدید هوآوی سبک و روان شده و ویژگی‌های خوبی به آن اضافه شده است. تمام امکانات جدیدی که به این رابط کاربری افزوده شده‌اند برای بالاتر بردن قابلیت شخصی‌سازی‌اش بوده. از امکان استفاده دو نوع حالت نمایش اپلیکیشن ها در صفحه اصلی گرفته تا قابلیت دستکاری در کلیدهای ناوبری و کم و زیاد کردن جزئیات در نوار ابزار همه و همه به اموشن یو آی اضافه شده‌اند تا کاربر حس مالکیت بیشتری روی نرم‌افزار دستگاه داشته باشد و خودش را دربند کمپانی طراحی نرم‌افزاری نداند.

image

 

سخت‌افزار

پردازنده دستگاه ساخت هوآوی است و کایرین 659 نام دارد. این پردازنده 8 هسته‌ای است که 4 هسته آن فرکانس 2.36 و 4 هسته دیگر فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند. کنار پردازنده رم 4 گیگابایتی برای انجام اعمال مولتی تسکینگ و حافظه داخلی 64 گیگابایتی قرار دارد. سنسور اثرانگشت در قاب پشتی قرارگرفته که به نظر ما بهترین مکان قرارگیری برای این سنسور پر استفاده است. درگاه سیم‌کارت که سمت چپ دستگاه قرارگرفته قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان را دارد. درگاه سیم‌کارت دوم و کارت حافظه خارجی یکسان هستند و همین امر سبب شده تا کاربر تنها امکان استفاده یکی از آن‌ها در این بخش داشته باشد. اسپیکر هم پایین گوشی سمت راست درگاه ارتباطی قرار دارد.

 

دوربین

دوربین در این گوشی اهمیت زیادی دارد. دوربین اصلی دستگاه دوتایی است که یکی از لنزها سنسور 12 و لنز دیگر سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. استفاده از دو لنز در قاب پشتی سبب شده تا گوشی در حد و اندازه پرچم‌داران بازار به چشم بیاید. دوربین دوم هم دست کمی از دوربین اصلی ندارد و هوآوی برایش از سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است. رنگ‌ها در عکس‌های گرفته شده توسط دوربین این گوشی بسیار نزدیک به واقعیت‌اند و هیچ اغراقی در رنگ‌ها دیده نمی‌شود. ثبت جزئیات توسط دوربین بسیار خوب است و در گوشی‌های میان رده بازار یکی از بهترین‌هاست. نویز تصاویر در نور روز کم است اما با کم شدن نور نویز تصاویر بسیار بیشتر می‌شود. در نور شب هم ‌رنگ عکس‌ها خوب و ثبت جزئیات مناسب است اما همان‌طور که گفتیم نویز تصاویر زیاد است. دوربین دوم که به طور حتم بیشترین استفاده‌اش سلفی گرفتن است عکس‌های خوب و پر جزئیاتی می‌گیرد. در منوی این دوربین امکانات خوبی از جمله حالت پرتره و بوکه و حالت روتوش دیده می‌شود.

image

 

تعدادی از نمونه عکس‌های دوربین اصلی

image

image

image

 

نمونه عکس دوربین دوم در حالت عادی

image

 

 

نمونه عکس دوربین دوم در حالت فعال بودن روتوش زیبایی

image


 

باتری

برای باتری از ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که از ظرفیت باتری بسیاری از رقبایش بیشتر است. به لطف ظرفیت باتری بالا و صفحه‌نمایش فول اچ‌دی باید انتظار دوام زیادی برایش داشته باشیم. در مدت استفاده معمولی از گوشی باتری تا 2 روز به‌راحتی پاسخگوی نیاز کاربر است. برای شارژ شدن این باتری هم به زمانی در حدود 1 ساعت و 40 دقیقه  نیاز است که این مدت‌زمان را هم مدیون پشتیبانی پردازنده از شارژ سریع است.

 

جمع‌بندی

هوآوی نوا 2 پلاس با وجود اینکه باید در رده میانی گوشی‌های هوشمند بازار قرار بگیرد هم از نظر ظاهری و هم از نظر سخت‌افزاری بسیار نزدیک به گوشی‌های پرچم‌دار است و فاصله خیلی زیادی با آن‌ها ندارد. شیک و مدرن بودن مهم‌ترین خصیصه این گوشی به حساب می‌آید که این گوشی را گزینه‌ای مناسب خرید برای پیروان دنیای مد می‌کند. در کنار ظاهر زیبا سخت‌افزار خوبی هم برای گوشی در نظر گرفته شده تا از رقبایش در بازار کم نیاورد و خریدارش را جلوی دیگران سرافکنده نکند.

 

عکس: مرتضی احمدیه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

hosseinasadi

۱۳۹۷/۴/۳۱
باسلام.اقا شکوری خیلی ممنون بابت این بررسی مفیدتان.من یک سوال داشتم به نظرتون درکل p10بهتر یا نوا2پلاس؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم جواب بدید.

سامان

۱۳۹۶/۱۲/۲۵
دوست عزیز من دارم این گوشی رو 5 ماهه که دائم ازش دارم استفاده میکنم
همیشه نت خطم روشنه، دائم بازی های سنگین و نرم افزار کار میکنم باش نه تنها مشکل داغ شدن و شارژ باتری ندارم بلکه خیلی همخ راضیم از انتخابم
توان باتری گوشی 3300 mAh هستش که با استفاده ای که من دارم و دائم گوشی با نت خطم دستمه با هر بار فول شارژ 1.5 روز شارژ دارم
رابط کاربریش هم عالیه، هم جذابه هم میتونی هر مدلی دوست داری تغییرش بدی
کیفیت و رزولوشن صفحه هم بی نظیره حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم حتی یه ذره از وضوحش نمیاد پایین
کیفیت ساخت محصول واقعا بالاس و مثل گوشیای سامسونگ پلاستیکی و مسخره نیس واقعا جذاب طراحی و ساخته شده
لنز دوگانه اين گوشى و تشخيص شى مورد نظر براى عكاسى از محيط پيرامون با استفاده از هوش مصنوعى كيفي باور نكردني اي به عكس هايي كه باش گرفته ميشه بخشيده،من كه از خريدم به شدت راضيم

ایمان

۱۳۹۶/۱۱/۳۰
سلام من یک ماه خریدم واقعا ازش راضی هستم حتی از سامسونگ s7هم بهتره البته گوشی قبلی اس 7بود دوستان از خریدش پشیمان نخواهید شد

افسانه

۱۳۹۶/۸/۲۴
همین دیروز ی نوا 2پلاس گرفتم به 24 ساعت نکشید مجبور به پس دادنش شدم!
باطریش با 5 دیقه بازی داغ داغ شد و همچنین از ط 6 علاءالدین گرفتم ک بعدا گفتن گارانتی نداره 1330 خریدمش

Alireza

۱۳۹۶/۷/۲۶
ب نظر من اصلا اینطوری نیس دوست عزیز.میشه گفت من با گوشیای هواوی بزرگ شدم.الان حدود ۶ماهه ک هانر۶رو دادم و a32016گرفتم.
ب هیچ وجه راضی نیسم.دوربین ب اصطلاح ۱۳ک واقعا عکاسی باهاش سخته.صفحه نمایش با تراکم پیکسلی پایین ک فقط اسم سوپر امولد روشه.
هنگ و برگشته کند گوشی از برنامه ها ک دگ برای همه ثابت شدس.
کلا سیاسته طراحی سامسونگ ب این شکله ک گوشی کااامل تو بازار نمیده ک طرفدارانش حتما بعد ی مدت سراغ گوشیای جدید با امکانات کاملتر بیان‌.