خانهاخبار
تجربه استفاده از ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ با آیفون

تجربه استفاده از ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ با آیفون

اگر شما هم مالک یک دستگاه آیفون هستید و می‌خواهید ساعت هوشمند Gear S3 را تهیه کنید، این مطلب را از دست ندهید.
۱۳۹۶/۵/۲۵

چندی پیش، سامسونگ نرم‌افزارهای Gear S و Gear Fit خود را در اپ استور اپل قرار داد و بنابراین اکنون کاربران می‌توانند آیفون خود را با ساعت‌های هوشمند سامسونگ سینک کنند.

هرچند که برای اکوسیستم اپل تا حدودی عجیب است که به رقبایش اجازه دهد نرم‌افزارهایشان را در اپ استور این کمپانی آپلود کنند، اما فراموش نکنید که ساعت‌های هوشمند همانند رهگیرهای سلامتی، مونوپادهای سلفی و earphones ها، بیشتر به عنوان لوازم جانبی مبتنی بر بلوتوث شناخته می‌شوند. خوشبختانه هیچ‌کدام از این ابزارها جزو موارد ممنوعه در آیفون محسوب نمی‌شوند.

اگر مالک یک دستگاه آیفون هستید و ساعت هوشمند Gear S3 با ویژگی‌هایی مانند ظاهر جذاب و دایره‌ای و عمر باتری فوق‌العاده، دلتان را ربوده است، ممکن است از خود بپرسید که: «آیا Gear S3 در سیستم‌عامل ios با محدودیتی روبرو می‌شود یا خیر و اگر بجای اپل واچ، یک ساعت هوشمند سامسونگ را تهیه کنم، چه چیزهایی را از دست خواهم داد؟»

در این مطلب از وب‌سایت جی اس ام می‌خواهیم به همین سوالات پاسخ دهیم. پس اگر شما هم مالک یک دستگاه آیفون هستید و می‌خواهید ساعت هوشمند Gear S3 را تهیه کنید، این مطلب را از دست ندهید.

نکته: در نگارش این مطلب، فقط از ساعت‌های هوشمند Gear S3 و S2 برای جفت‌سازی با آیفون استفاده شده است. این ساعت‌ها در موقع جفت‌سازی با گوشی‌های هوشمند سامسونگ ممکن است تجربیات متفاوت‌تری را به شما ارائه دهند.

خداحافظی با Activity rings

هدف ساعت هوشمند اپل این است که با استفاده از Activity rings کاربران خود را به انجام فعالیت‌های بیشتر وادار کند. Activity rings هم در اپل واچ و هم در آیفون قابل‌دسترس است و می‌تواند مواردی مانند زمان بی‌حرکت بودن، فعالیت‌های ورزشی و میزان کالری سوخته شده را نمایش دهد. هرچقدر که بتوانید فعالیت‌های روتین خود را انجام دهید، حلقه‌های این Activity rings به‌صورت رنگی در می‌آیند. این حلقه‌ها در هر 24 ساعت بازنشانی می‌شوند و اگر به‌صورت متوالی در حال انجام دادن کارهای خود باشید، اپل واچ به شما یادآوری خواهد کرد که باید بیشتر و بیشتر فعالیت کنید.

به‌صورت طبیعی، در صورت عدم استفاده از اپل واچ، نمی‌توانید حلقه‌ها را پر کنید. اپلیکیشن Activity در آیفون با هیچ لوازم جانبی دیگر کار نمی‌کند و بنابراین نمی‌تواند هیچ داده‌ای را از ساعت هوشمند Gear S دریافت کند. اما اپلیکیشن Apple Health چطور؟ این اپلیکیشن با بسیاری از ابزارهای تناسب‌اندام شخص ثالث در هماهنگی کامل قرار دارد، اما متاسفانه نام ساعت‌های هوشمند Gear S سامسونگ در لیست پشتیبانی Apple Health دیده نمی‌شود.

البته جای نگرانی نیست. با اپلیکیشن Gear S سامسونگ می‌توانید نسخه ios اپلیکیشن Samsung Health را دریافت کنید. این اپلیکیشن قادر است مواردی مانند قدم‌ها، بالارفتن از ارتقاع‌ها، مصرف آب و کافئین (در صورت مصرف)، ضربان قلب (به‌صورت خودکار) و زمان فعالیت‌های ورزشی و البته خواب را ثبت و ضبط کند.

جالب است بدانید که اپل واچ به‌صورت اختصاصی، امکان رهگیری خواب را ندارد و برای این کار باید به سراغ اپلیکیشن‌های شخص ثالث بروید. رهگیرهای تناسب‌اندام سامسونگ نیز برای مدتی از امکان رهگیری خواب پشتیبانی می‌کردند اما بعدها این قابلیت به ساعت هوشمند Gear S3 منتقل شد. البته یکی از مشکلات Gear S3 این است که برای پیمایش وضعیت خواب خود باید آن ساعت بزرگ را روی مچ خود ببندید!

هر دو اپلیکیشن Apple Activity و Samsung Health می‌توانند گزارش نسبتا کاملی از میزان فعالیت‌های شما و حجم کم‌تحرکی‌تان را ارائه دهند. در این اپلیکیشن‌ها، اهداف قابل تنظیم هستند و برخی پیشنهادات نیز به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید به‌نوعی احساس کنید که یک مربی شخصی در کنار خودتان دارید.

کدام اکوسیستم؟

اپل این امکان را برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده است تا برای اپلیکیشن‌های خود، پلاگین‌های خاصی را طراحی کنند. درواقع ساعت هوشمند شما می‌تواند به‌عنوان یک نسخه فرعی از گوشی انجام وظیفه کند. در اپل واچ همچنین قابلیت‌های سیستمی، مانند نوتیفیکشن‌های قابل‌اجرا، نیز گسترش یافته‌اند و هم‌اکنون می‌توانید در اپل واچ و از طریق پاسخ‌های سریع یا ویژگی Scribble به پیام‌های دریافتی پاسخ دهید. این حجم از هماهنگی بین آیفون و اپل واچ خودبه‌خود باعث ایجاد یک اکوسیستم می‌شود و قابلیت ردیاب سلامتی بودن صرف اپل واچ را به حاشیه می‌راند.

اکنون اگر یک Gear S3 سامسونگ را با آیفون همگام‌سازی کنید، همچنان می‌توانید در ساعت خود پذیرای نوتیفیکیشن‌ها باشید؛ اما کاری غیر از خواندن و رد کردن این نوتیفیکیشن‌ها از دست شما بر نمی‌آید. به زبان ساده‌تر، برخلاف اپل واچ، در Gear S3 نمی‌توانید به نوتیفیکشن‌ها پاسخ بدهید. البته در Gear S3 و از طریق بلندگوی داخلی امکان پاسخ دادن به تماس‌های صوتی دریافتی وجود دارد. همچنین در Gear S3 امکان Digitial Touch و به اشتراک‌گذاری ضربان قلب با دیگر مالکان اپل واچ وجود ندارد.

image

در مورد اپلیکیشن‌ها نیز باید گفت که از طریق برنامه Gear S می‌توانید به Galaxy store دسترسی داشته باشید. البته به دلیل ماهیت‌های متفاوت اندروید و ios، اپلیکیشن‌های قرارگرفته در Galaxy store هیچ کاربردی برای آیفون نخواهند داشت و فقط در ساعت Gear S قابل‌اجرا هستند. ازجمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به ماشین‌حساب، یادآور خاطرات، برنامه‌های تناسب‌اندام مختلف و غیره اشاره کرد؛ بنابراین ازلحاظ نرم‌افزاری، ساعت Gear S محیطی کاملا جداگانه از آیفون دارد. همچنین برنامه‌ها و واچ فیس‌هایی که در گلکسی استور برای ios وجود دارد، بسیار بسیار محدود هستند.

عدم پشتیبانی از پرداخت موبایلی در Gear S3

اگر روی Apple Pay حساب باز کرده‌اید، باید بدانید که امکان انجام پرداخت‌های موبایلی توسط Gear S3 وجود ندارد؛ اما خبر بد دیگر این است که Samsung Pay نیز روی ساعت هوشمند Gear S3 قابلیت اجرا ندارد؛ بنابراین اگر به‌جای اپل واچ، یک ساعت هوشمند Gear S3 یا Gear S2 تهیه می‌کنید باید پرداخت‌های موبایلی از طریق پوشیدنی‌ها را تقریبا فراموش کنید.

ارتباطات

ارتباط بین اپل واچ و آیفون بی‌نظیر است. حتی وقتی مثلا، گوشی 2 یا 3 طبقه با ساعت فاصله داشته باشد، همچنان می‌توان نوتیفیکشن‌های مربوطه را در اپل واچ مشاهده کرد. هرچند که در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار یک ارتباط پایدار را داشت، اما توانایی آیفون و اپل واچ در پیدا کردن یکدیگر در چنین شرایطی و برقراری ارتباط حتی با وجود سیگنال‌های ضعیف قابل‌تحسین است.

اما جفت‌سازی با Gear S3 تا حدودی سخت است. سامسونگ به کاربران هشدار می‌دهد که باید اپلیکیشن Gear S را در بک‌گراند حفظ کنند و در صورت بستن اپلیکیشن، عملیات سینک‌سازی بین گوشی و ساعت متوقف خواهد شد. در موقعیتی دیگر نیز، اگر مثلا از اتاق خارج شوید، ارتباط بین ساعت و گوشی قطع شده و تنها راه برای برقراری ارتباط این است که از منوی بلوتوث آیفون، برای برقراری ارتباط با Gear S3 اقدام کنید. گاهی اوقات نیز کار جفت‌سازی این دستگاه‌ها کمی سخت شده و باید برنامه Gear S را بسته و مجدد اجرا کنید.

image

گوشی‌های آیفون تمایل دارند تا در موقع قرارگرفتن در حالت استندبای، ارتباطاتی که باعث کاهش شارژ باتری می‌شوند را قطع کنند و این ویژگی برای سال‌هاست که در سیستم‌عامل ios وجود دارد؛ اما این ویژگی شاید تجربه استفاده از Gear S را تا حدودی به سمت تلخی سوق دهد.

هم اپل واچ و هم Gear S3 از ارتباط Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند و می‌توان بدون استفاده از تلفن همراه، روی چت‌ها و پیام‌ها عملیات‌های مختلفی را انجام داد. البته Gear S3 از ارتباطات LTE و سیم‌کارت نیز برای ارتباطات سلولار هم پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین با استفاده از این قابلیت می‌توانید در هرزمانی و مکانی، به جهان اطراف خود متصل باقی بمانید.

نتیجه‌گیری

خب، با توجه به مطالبی که در بالا خواندید آیا خرید یک Gear S بجای اپل واچ ارزشش را دارد؟ خب به‌صورت خلاصه باید بگویم که در اپل واچ امکان پاسخ‌دهی به پیام‌ها وجود دارد، این ساعت با آیفون یک اکوسیستم قدرتمند و هماهنگ تشکیل داده است، از Apple Pay پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به‌صورت مستقیم به Apple Health متصل شود.

image

Gear S3 نیز اپلیکیشن سلامتی اختصاصی خود با نام Samsung Health را دارد که می‌تواند به‌خوبی اپلیکیشن سلامتی اپل، به پایش وضعیت سلامتی اقدام کند و حتی برخلاف اپل واچ، امکان پایش وضعیت خواب را نیز دارد؛ اما Gear S3 امکان پاسخ دادن به نوتیفیکیشن‌ها وجود ندارد و فقط با اپلیکیشن اختصاصی خود سازگار است و با اپ‌های آیفون هماهنگی ندارد. اتصال Gear S3 نیز گاهی با مشکل مواجه است و ریستور کردن آن نیز سخت است. البته از مزیت‌های Gear S3 نیز می‌توان به عمر باتری بسیار خوب (تقریبا 3 روز) اشاره کرد که در دنیای ساعت‌های هوشمند بی‌نظیر است.

درنهایت باید بگویم که اگر به دنبال یک تجربه اپلی خالص و بی‌نقص هستید، اپل واچ برای شما بهترین گزینه است؛ اما اگر دیوایسی می‌خواهید که حتی اگر آیفون‌تان در خانه ماند، همچنان به دنیای اطراف متصل باقی بمانید، Gear S3 می‌تواند این تجربه را به شما ارائه دهد.

نظر شما چیست؟ شما اپل واچ را ترجیح می‌دهید یا Gear S3 را؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محمد طاهری

۱۳۹۹/۷/۶
سلام ساعت و به گوشی اپل مچ کردم
اس ام اس و پیام واتس آپ رو ساعت ظاهر نمیشه

محمد طاهری

۱۳۹۹/۷/۶
سلام ساعت و به گوشی اپل مچ کردم
اس ام اس و پیام واتس آپ رو ساعت ظاهر نمیشه

جواد

۱۳۹۸/۳/۱۷
برادر اخر خریدی یا نه ؟ منم ایفون دارم ولی میخام بگیرم اگر استفاده کردی نظرت رو بگو تا استفاده کنیم ازش

محمد حسین

۱۳۹۷/۳/۲۲
برای گوشی ها اندرویدی هم محدودیت دارد ساعت گیر؟

امیر علی

۱۳۹۷/۲/۱۲
من خودم اپل واچ داشتم زیاد بدرد ادم نمیخوره(در ایران بدرد نمی خوره) شاید برای چند وقت(١ الی٢ ماه) ولی میخواهم تا ٢ ماه دیگ گیر اس٣ بخرم حتما اون موقع نظرم رو ثبت میکنم
و باید بگم من در اپارات ویدیو های انباک و بررسی و گیم پلی بازی ها را می زارم اگر بخواین میتونید دنبالم کنید