خانهاخبار
UMIDIGI رقیبی زیبا و قدرت‌مند برای شیائومی می‌میکس معرفی کرد

UMIDIGI رقیبی زیبا و قدرت‌مند برای شیائومی می‌میکس معرفی کرد

گوشی هوشمند Crystal محصول جدید شرکت UMIDIGI است که ظاهر زیبایی دارد و به نوعی طراحی آن یادآور گوشی شیائومی می میکس است. این شرکت به تازگی به توضیح دلایل خرید این گوشی پرداخته است.
۱۳۹۶/۵/۲۴

ویژگی بارز این گوشی هوشمند زیبا، حاشیه‌های بسیار اندک نمایشگر آن است که کریستال را به یک گزینه مناسب برای کاربرانی که به گوشی بدون حاشیه علاقه دارند، تبدیل نموده است. اما UMIDIGI معتقد است که علاوه بر نمایش‌گر بی حاشیه، دلایل دیگری هم وجود دارد که کاربران را به خرید این گوشی ترغیب می‌کند.

image

اولین نکته‌ای که این شرکت به آن اشاره دارد، صفحه نمایش است. کریستال از یک نمایش‌گر ۵.۵ اینچی 2.5D با رزولوشن FullHD بهره‌مند است که با گوریلا گلس ۴ محافظت شده که علاوه بر کاهش حاشیه، در مصرف انرژی هم تا ۳۰ درصد کاهش را تجربه نموده است. با توجه به حاشیه کم نمایشگر، سنسور اسکن اثر انگشت به قاب پشتی گوشی منتقل شده است و مانند پنل جلویی، قاب پشتی دستگاه هم از شیشه یکپارچه با محافظ گوریلا گلس ۴ ساخته شده است. اگر این گوشی را با می‌ میکس شیائومی مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که ظاهرا UMIDIGI از طراحی مشابه چینی‌ها استفاده کرده است.

image

مورد بعدی درباره عملکرد سخت افزار این گوشی است که البته در بسیاری از گوشی‌های سال ۲۰۱۷ نیز ترکیب سخت افزاری مشابه با گوشی هوشمند کریستال دیده می‌شود. این گوشی با بهره گیری از پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک (مدل دقیق چیپست ذکر نشده است) با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز، رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، به خوبی از پس وظایف سنگین پردازشی مانند بازی‌های با کیفیت برمی‌آید. البته نسخه ضعیف‌تری از این گوشی که با عنوان نسخه استاندارد از آن یاد می‌شود هم وجود دارد که ۲ گیگابایت رم و۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و برای کاربرانی که نیاز به سخت افزار قدرتمند ندارند، مناسب است. در هر دو نسخه از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است.

image

ویژگی دیگر که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد در گوشی‌های هوشمند است، استفاده از دوربین‌های دوگانه است. UMIDIGI در گوشی کریستال از دوربین دوگانه در پشت گوشی استفاده نموده که از دو لنز ۱۳ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. این شرکت ادعا کرده که نتیجه خروجی این دوربین تصاویری با زوایه بازتر و کیفیت و جزئیات بیشتر خواهد بود. همچنین نمایش‌گر بی‌حاشیه این دستگاه امکان کنترل بیشتری را روی فریم عکس‌ها و کاربرد بهتر ویژگی‌های نرم افزاری مانند زومِ با کمترین افت کیفیت، ممکن می‌سازد.

آخرین مورد ذکر شده درباره نرم افزار این گوشی است؛ UMIDIGI در کریستال به طور پیش‌ فرض از اندروید ۷.۰ نوقا استفاده کرد که با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌تر از اندروید خالص گوگل ارائه شده است.

image

گرچه تمامی مواردی که UMIDIGI به عنوان برتری برای گوشی هوشمند خود عنوان کرده را می‌توان در سایر گوشی‌های اندرویدی نیز یافت، اما این گوشی یک ویژگی بسیار مهم دارد که قطعا در پرچم‌داران و میان‌رده‌های اندرویدی یافت نمی‌شود؛ قیمت کریستال تنها ۹۹ دلار است!

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

reza_j_l

۱۳۹۶/۵/۲۵
سلام به شما دوست عزیز، قصد طرفداری از این گوشی یا توهین به می‌ میکس نبوده، در واقع صراحتا در متن اشاره شده که از طراحی مشابه با می میکس استفاده شده و بحثی از مقایسه سخت افزاری این گوشی با می میکس در هیچ‌جای این مطلب بیان نشده.
موفق باشید.

پوریا

۱۳۹۶/۵/۲۵
خداییش اگه با قیمت درست بیاد و حریصانه نفروشن به ملت ، خودم اولین نفر میخرمش!
مهم نیست که چینیه مهم اینه تکه!

mani

۱۳۹۶/۵/۲۵
قیمتش به اندازه یه MP3 playereه

arsalan

۱۳۹۶/۵/۲۵
تو بازار ایران میاد این گوشی ؟

سام

۱۳۹۶/۵/۲۴
سلام مدل پردازنده اش
MTK6750T, Octa-core, Cortex-A53, 1.5GHZ