خانهاخبار
تا پایان 2017 محصولی با سنسور اثر انگشت درون نمایشگر عرضه نخواهد شد

تا پایان 2017 محصولی با سنسور اثر انگشت درون نمایشگر عرضه نخواهد شد

با تمایل کاربران و تولیدکنندگان به گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بدون حاشیه، به تدریج سنسور اسکن اثر انگشت از پنل جلوی گوشی حذف می‌شود، از سوی دیگر انتقال آن به پشت گوشی هم مشکلات خاص خود را دارد، بنابراین بهترین راه قرار دادن این سنسور درون صفحه نمایش گوشی است.
۱۳۹۶/۵/۲۴

بسیاری از کاربران به استفاده از گوشی‌های مجهز به اسکنر اثر انگشت درون نمایش‌گر علاقه دارند، اما متاسفانه به نظر می‌رسد که این نوع گوشی‌های هوشمند حداقل تا پایان سال ۲۰۱۷ در دسترس نخواهند بود.

این خبر از سوی کمپانی CrucialTek اعلام شد. این کمپانی کره‌ای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های بیومتریک در دنیا محسوب می‌شود و یکی از کمپانی‌های متمرکز بر تولید اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در صفحه نمایش است. طبق اعلام شرکت کره‌ای، اولین دستگاه‌های مجهز به این فناوری در نیمه سال ۲۰۱۸ از راه می‌رسند.

image

ظاهرا در حال حاضر مشکل اصلی که موجب تاخیر در تجاری سازی این محصولات شده، میزان دقت این نوع اسکنرها در تشخیص اثر انگشت کاربران است؛ اما این مشکلات به زودی حل خواهد شد. در حال حاضر، CrucialTek در آزمایش این سنسورها با شرکت‌های سامسونگ، سونی، هوآوی، شیائومی، میزو، ویوو و اوپو همکاری دارد. پیش از معرفی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، اعلام شده بود که سامسونگ در این پرچم‌داران از اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در صفحه نمایش گوشی استفاده می‌کند. اما پس از این که کهکشانی‌های سری اس با اسکنر فیزیکی در پشت گوشی رونمایی شدند، گلکسی نوت ۸  و پس از آن سری گلکسی اس ۹ به عنوان گزینه‌های بعدی اعلام شد و اکنون که چند روز به معرفی نسل جدید گلکسی نوت باقی مانده، اعلام شد که سامسونگ حداقل تا زمان معرفی گلکسی نوت ۹ نمی‌تواند از این سنسورها استفاده کند. 

البته CrucialTek تنها شرکتی نیست که به تولید اسکنر اثر انگشت درون نمایش‌گر مشغول است، اما بی‌شک بزرگ‌ترین آنان است و نقش عمده‌ای در به وقوع پیوستن طرح مورد نظر دارد. بنابراین با توجه به جایگاه این کمپانی و تولید کنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند که با آن همکاری دارند، به احتمال زیاد اولین شرکتی خواهد بود که تولید انبوه و تجاری سازی این سنسورها را آغاز می‌کند.

مدتی قبل کمپانی ویوو یک دمو از گوشی Vivo Xplay 7 خود منتشر کرد که سنسور اثر انگشت آن در صفحه نمایش قرار داشت، در نتیجه می‌توان امیدوار بود که دستیابی به این فناوری و استفاده گسترده از آن در آینده نزدیک محقق می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)