خانهاخبار
نسخه بعدی فایرفاکس از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند

نسخه بعدی فایرفاکس از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند

مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا نیاز به معرفی ندارد؛ بسیاری از کاربران استفاده از آن را به سایر رقبایش ترجیح می دهند و موزیلا هم با درک این موضوع همواره در حال توسعه مرورگر محبوب خود است.
۱۳۹۶/۵/۱۷

مدتی است که موزیلا مشغول کار بر روی نسخه جدید مرورگر خود با قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی است. در واقع پیش از این هم مرورگر فایرفاکس در سال ۲۰۱۵ از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift پشتیبانی می‌کرد، اما اکنون موزیلا این قابلیت را گسترش داده و در نسخه بعدی فایرفاکس شاهد پشتیبانی در سطح وسیع‌تری خواهیم بود.

image

موزیلا اعلام کرد که در نسخه بعدی فایرفاکس پشتیبانی از واقعیت مجازی را به وسیله WebVR ممکن کرده است. اگر با WebVR آشنا نیستید، باید ذکر کنیم که این فناوری پشتیبانی از محتوای واقعیت مجازی را برای مرورگرها ممکن می‌کند و موزیلا نسخه ۵۵ فایرفاکس را به این ویژگی مجهز کرده است. پیش از فایرفاکس و از چند ماه قبل، مرورگرهای گوگل کروم و مایکروسافت اج از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کردند.

البته فایرفاکس ۵۵ علاوه بر واقعیت مجازی، ویژگی جدید دیگری هم دارد که Screenshots نامیده می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد بدون نیاز به خروج از مرورگر، اسکرین شات‌ها را ثبت، ذخیره و به اشتراک بگذارد. به لطف این ویژگی و کاربران می‌توانند از تمام صفحه، قسمت دلخواهی از صفحه و یا کل صفحه بدون نیاز به اسکرول کردن عکس بگیرند. این قابلیت به طور عمومی در روز ۸ اوت در دسترس کاربرن قرار می‌گیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)