خانهبررسی‌ها
مقایسه دوربین Galaxy S8 Plus و Mi 6 و Xperia XZ Premium

مقایسه دوربین Galaxy S8 Plus و Mi 6 و Xperia XZ Premium

در این مقایسه دوربین 3 گوشی اندرویدی پر سر و صدای بازار را کنار هم قرار دادیم و در شرایط نوری متفاوت نمونه عکس‌هایی با آن‌ها تهیه کردیم که می‌توانید این نمونه عکس‌ها را مشاهده کنید و به بهترین دوربین رای دهید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۵/۱۵

دوربین‌های موبایلی هرسال با پیشرفت جدید و بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عرضه می‌شوند. برخی از کمپانی به سمت استفاده از دو دوربین رفته‌اند و برخی دیگر با همان یک دوربین در میدان نبرد حاضر شده‌اند. امروز دوربین 3 گوشی مطرح اندرویدی بازار یعنی شیائومی می 6، سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس و سونی اکسپریا ایکس زد پرمیوم را کنار هم قرار می‌دهیم تا با هم رقابت کنند.

 

Sony Xperia XZ Premium

سونی دست از سر سنسورهای 23 مگاپیکسلی برداشته و در این نسل از سنسور 19 مگاپیکسلی IMX400 ExmorRS بهره برده که دقیقا شبیه آن را در Xperia XZs به کار گرفته بود. برای این سنسور یک RAM جداگانه در نظر گرفته شده تا سرعت خواندن عکس‌ها بیشتر باشد و بنابراین در عکاسی از سوژه‌های در حال حرکت سنسور بتواند 5 برابر سریع‌تر عکس باکیفیت 19 مگاپیکسلی را بخواند؛ علاوه بر این رم استفاده شده کمک می‌کند تا دوربین بتواند ویدئوهای 960 فریم در ثانیه البته باکیفیت HD تهیه کند. اندازه دهانه دیافراگم در این سنسور f/2.0 است و متاسفانه این یکی از نقاط ضعفش است.

 

Xiaomi Mi 6

از دو دوربین در این گوشی بهره گرفته شده که هر دو سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. یکی از لنزها مجهز به f/1.8 و OIS است و لنز دیگر به f/2.6 تجهیز شده. با کمک دو دوربین این گوشی می‌توان عکس‌هایی گرفت که پس‌زمینه بسیار ماتی دارند و به آن حالت پرتره گفته می‌شود. می 6 تنها گوشی‌ای در این رقابت است که توانایی گرفتن چنین عکس‌هایی دارد.

 

Samsung Galaxy S8 Plus

سامسونگ تغییر جدی‌ای برای دوربین به همراه نیاورده است و از همان سنسور 12 مگاپیکسلی نسل قبل بهره برده است. تکنولوژی پیکسل‌های دوتایی در این دوربین به کار گرفته شده است و در کنار دهانه دیافراگم f/1.7 کمک می‌کند تا نور بیشتری نسبت به دیگر گوشی‌های موبایل وارد لنز دوربین شود. دوربین دوم برخلاف دوربین اصلی از نظر سنسور بهبود پیدا کرده است. سنسور دوربین دوم 8 مگاپیکسلی شده و اندازه دهانه دیافراگمش f/1.7 است. یکی از ویژگی‌های خوب این لنز فوکوس خودکار هوشمند است که برای اولین بار در گوشی‌های سامسونگ به کار گرفته شده است.

 

نور روز

image

image

image

image

image

image

 

 

نور روز ماکرو

image

image

 

نور روز حالت عادی و زوم 100 درصد

image

image

 

نور روز غروب

image

 

نور شب

image

image

 

نور شب ماکرو بدون فلاش و با فلاش

image

image

 

دوربین دوم در روز و شب

image

image


 

 

برای خرید Xiaomi Mi 6 به فروشگاه آی سی موبایل مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (194 نظر)

Mmd

۱۳۹۷/۳/۱۰
از نظر معتبر ترین سایت بررسی دوربین که dxo mark باشه سامسونگ از بقیه امتیاز بهتری داره حالا اگه شما متخصص ترین ...

Mohammad

۱۳۹۷/۱/۲۲
تا وقتی که ژاپن و آمریکا هسن چین و کره و.تایوان چرا؟؟منم پولدار بودم همه برندی رو میخریدم چن ماه دیگم.میفروختمش ولی.در حقیقت نیسیم شما.فقط با.این مقایسهها به برنده سونی دارین توهین میکنین xZp باحال ترین گوشیه سونی هس که هیچ وقت ناامیدت نمیکنه و حداقلش پلوتو حروم.نمیکنه... هرکیم خلافه این نظر بده دروغه خودشم میدونه

mobile_ir

۱۳۹۶/۱۲/۱
بد نیست دوستان بدونن که سنسور دوربین هر سه گوشی رو شرکت سونی تولید میکنه ??

mohammad

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
سلام عزیزان شما همین طوری که دیدید سونی دوربینش خوب نبود.
ولی برعکس اگر به دوربین سونی خوب دقت کنید دوربین سونی خیلی عقب ترو نشون میده و این موجب میشود که شما بگید دوربین سونی بدرد نگوره ولی سخت در اشتباه هستید دوربین که داره سونی تو گوشی هاش کار میبره لنز مخصوص داره.

Firooz

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
گوشی سامسونگ +s8 گرفتم بدون گرانتی قیمت گوشیم تو فاگتور خورده ۲۸۴۰۰۰۰ مشکل من چی میشه جواب من را لطفن واسم بفرستید تشکر ...