خانهاخبار
اپلیکیشن‌های با کیفیت‌تر در صدر نمایش نتایج جست‌و‌جوی گوگل‌ پلی استور

اپلیکیشن‌های با کیفیت‌تر در صدر نمایش نتایج جست‌و‌جوی گوگل‌ پلی استور

گوگل با تغییراتی که در الگوریتم جست‌وجوی گوگل‌ پلی استور اعمال کرده، اپلیکیشن‌هایی که مصرف باتری کمتر و عملکرد بهتری دارند را در صدر نتایج جست‌و‌جو نشان می‌دهد.
۱۳۹۶/۵/۱۴
image

اگر از کاربران گوگل ‌پلی ‌استور باشید مطمئنا می‌دانید که این فروشگاه مجازی پر است از اپلیکیشن‌های به‌ درد نخور و گوگل نیز از این موضوع اطلاع دارد. برای مثال می‌توانید کلمه‌ی Guide (راهنما) را در پلی استور جست‌و‌جو کنید تا متوجه عمق فاجعه و گستردگی اپلیکیشن‌های کم ارزش شوید. گوگل اخیرا در وبلاگ توسعه‌دهندگان اندروید خود اعلام کرده که تغییراتی در الگوریتم جست‌و‌جوی گوگل‌ پلی ‌استور اعمال کرده و از این به بعد اپلیکیشن‌های با کیفیت از امتیاز ویژه‌ای برخوردار بوده و در نتایج جست‌و‌جو در رده‌های بالاتر به نمایش در می‌آیند.

اما نکته‌ی مهم اینجاست که «کیفیت» چگونه تعریف می‌شود. گوگل گفته معیار اندازه‌گیری کیفیت یک اپلیکیشن میزان کرش‌های آن، کند یا تند عمل کردن اپلیکیشن و میزان مصرف باتری است. به عبارتی اگر دو اپلیکیشن مشابه در پلی استور وجود داشته باشد، در نتایج جست‌و‌جوی شما آن اپلیکیشنی در رده بالاتر نمایش داده می‌شود که مصرف باتری کمتری دارد، سریع‌تر است و کرش‌های کمتری دارد. طبیعتا هرچه اپلیکیشنی در رده‌های بالاتر نمایش داده شود، شانس نصب شدنش نیز افزایش می‌یابد. همچنین در بخش Similar Apps که در قسمت انتهایی صفحه‌ی مربوط به هر اپلیکیشن وجود دارد، این معیار در نظر گرفته شده و اپلیکیشن‌های با کیفیت از شانس بیشتری برای پیشنهاد شدن برخوردارند.

گویا گوگل این تغییرات الگوریتمی را مدتی پیش اعمال کرده و نتایج آن رضایت‌بخش بوده است. اپلیکیشن‌های با کیفیت‌تر (مطابق تعریفی که ذکر شد) در همین زمان شاهد افزایش در مدت استفاده بوده‌اند و تعداد کاربرانی که آن‌ها را از گوشی‌شان پاک کرده‌اند کاهش داشته است.

این اقدام گوگل را می‌توان اولین قدم برای ارتقای سطح کیفی اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی‌استور دانست و باید منتظر ماند و دید در آینده این شرکت چه تدابیر دیگری در این زمینه خواهد اندیشید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)