خانهاخبار
سامسونگ همچنان پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند است

سامسونگ همچنان پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند است

کره‌ای‌ها سال‌هاست که رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند و رقیبان نیز ظاهرا به این موضوع عادت کرده‌اند و انگیزه‌ای برای کسب مقام اول ندارند. اختلاف فروش اپل و سامسونگ چیزی حدود 30 میلیون گوشی هوشمند است که عملا برای رسیدن کوپرتینویی‌ها به غول کره‌ای به چیزی شبیه معجزه نیاز است!
۱۳۹۶/۵/۱۲

سامسونگ سال‌هاست پرچمدار تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان است و گوی سبقت را از رقیبان ربوده است. آمار منتشرشده از سه‌ماهه دوم 2017 نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها به این زودی هم قصد عقب‌نشینی ندارند! با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

غول کره‌ای 22.1 درصد از تولید گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم 2017 را به خود اختصاص داده است؛ این عدد برابر با 79 میلیون و 500هزار گوشی و به عبارتی دیگر 1.9 میلیون گوشی بیشتر در مقایسه با برهه زمانی مشابه در 2016 است. جالب است بدانید که 10 ماه از فاجعه انفجارهای زنجیره‌ای گلکسی نوت 7 می‌گذرد و سامسونگ با 2 درصد افزایش فروش در مقایسه با سال گذشته پیشتاز است! این نشان از قدرت تبلیغاتی برند و همچنین محبوبیت غیر قابل انکار آن میان کاربران دارد.

اپل، اصلی‌ترین رقیب سامسونگ، نیز همان‌طور که انتظار می‌رود رتبه دوم را تصاحب کرده است. کوپرتینویی‌ها در مقایسه با آمار خودشان در سال گذشته افزایش فروش داشته‌اند اما همچنان در مجموع آمار فروش، از رقیب کره‌ای خود عقب است. رتبه‌های دیگر هم عموما به برند‌های گمنام‌تر چینی اختصاص دارد؛ هواوی با سهم 10.7 درصدی از فروش بازار رتبه سوم را دارد و رتبه چهارم هم به اوپو رسیده است. هواوی 38.4 میلیون گوشی هوشمند روانه بازار کرد که در مقایسه با رقم 32 میلیونی سال گذشته قابل تحسین است. اوپو نیز با 64درصد پیشرفت در مقایسه با سال گذشته، 29 میلیون و 500هزار نسخه به فروش رساند که جمعا 8.2 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

image

شیائومی که این روزها حضور پررنگ‌تری در کشورمان دارد، جایگاه پنجم را تصاحب کرده است. این کمپانی 58درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش فروش داشته و جمعا 23.2 میلیون دستگاه فروخته است. در مجموع، کل فروش بازار اسمارت‌فون‌ها حدودا 6 درصد در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2017 افزایش داشته و به 360 میلیون گوشی هوشمند در سه ماه رسیده است. جزئیات بیشتر را پیرامون فروش برندها می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

نظر شما درباره آمار فروش برندها چیست؟ به نظر شما چرا کمپانی‌هایی مثل سونی، ال‌جی یا اچ‌تی‌سی که فروش بسیار پایینی دارند در کشور ما فعال هستند اما برندهای چینی نظیر اوپو و شیائومی کمتر در بازار به چشم می‌خورند؟ آیا زمان آن نرسیده که ایرانیان به برندهای چینی اعتماد کنند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (72 نظر)

نوری

۱۳۹۶/۱۱/۴
دوستانی که اومدن برا اپل حرف زدن...
من هنوز که هنوزه 5s دارم و بیش از حد ازش راضی هستم.
این گوشی که تقریبا مال ۵ سال پیش هستش.
هنوز که هنوزه داره براش اخرین ورژن ای او اس میاد.
همچنین کیفیت و اصالت همیشه در این کمپانی دیده میشه.
تازه امنیت سیستم عاملش هم که حرفی نداره‌‌...
از ۲۰۱۶ هم که با تولید se تولید گوشی های ارزون قیمت هم شروع کرده.
عادلانه برخورد داشته باشید.

امیر

۱۳۹۶/۱۱/۴
ببینید دوستان سامسونگ رو مسخره نکنید.
اینکه شماها میاید به پرفروش ترین برند گوشی موبایل که مردم بهش اعتماد کامل دارن میگید(سامهنگ) در واقع داریدخودتنو مسخره میکنید.
همه ی امار های موجود رسمی نشون میده که سامسونگ در دل تمامی مردم دنیا جا داره.
به لایک ها و دیسلایک ها هم یه نگاهی بندازید.
نیاید یه سری برند های فاقد اعتبار رو با این دیو تکنولوژی جهان مقایسه کنید.

omid

۱۳۹۶/۵/۲۱
سعید من 200 بار جواب تورو دادم ولی نمیدونم چرا پذیرفته نشد چون جی اس ام هم طرفدار شما سامی هنگیاس و نظرات بقیه رو نمایش نمیده الانم شک دارم نظرم به نمایش در بیاد

فاطی

۱۳۹۶/۵/۱۸
راست میگه جی اس ام جان به خدا گناه نیست نظر مارو هم تایید کنی من ه میدونم اینم تایید نمیکنی

omid

۱۳۹۶/۵/۱۸
آقا وحید توی نظرات ما مشکلی هست که نمایش نمیدی
اونوقت طرفدارای سامسونگ حتی فوش هم بدند به نمایش در میاد