خانهاخبار
با ابزار Send موزیلا فایل‌های یک گیگابایتی رمزنگاری‌شده و خودنابودگر بفرستید

با ابزار Send موزیلا فایل‌های یک گیگابایتی رمزنگاری‌شده و خودنابودگر بفرستید

نرم‌افزار تحت وب سند (Send) کمک‌تان می‌کند فایل را فقط به دست گیرنده برسانید و آن را پس از 24 ساعت نابود کنید.
۱۳۹۶/۵/۱۱

image

 

یکی از تیم‌های زیرمجموعه بنیاد موزیلا، گروه فایرفاکس است که توسعه و انتشار مرورگر اپن‌سورس فایرفاکس و افزایش یا ارتقای امکانات و افزونه‌های آن را به عهده دارد.

در همین راستا، گروه فایرفاکس مجموعه ابزارها و قابلیت‌های جدیدی را در دست آزمایش دارد که یکی از آن‌ها اپلیکیشن رایگان و تحت وب سند (Send) است. به‌وسیله نرم‌افزار «سند» که با همه مرورگرها سازگار است، می‌توانید فایل‌هایی تا 1 گیگابایت را روی وب آپلود کنید و آدرس آن را برای گیرنده موردنظر بفرستید تا فایل مزبور را دانلود کند.

درست است که قبلا سرویس‌های مشابه دیگری نیز برای این منظور معرفی شده‌اند اما «سند» سه مزیت مهم دارد که آن را تا حد زیادی متمایز می‌کند:

  • یکی اینکه «سند» فایل ارسالی شما را کاملا و در سمت کلاینت رمزنگاری می‌کند، درنتیجه حتی خود موزیلا نیز نمی‌تواند محتوای آن را ببیند.
  • دوم، «سند» هر بار فقط برای یک بار دانلود، مجوز صادر می‌کند. درنتیجه، برخلاف بسیاری از سرویس‌های آپلود و به‌اشتراک‌گذاری فایل، غیر از شخص گیرنده، دیگران حتی در صورت دسترسی به آدرس دانلود نیز نمی‌توانند فایل شما را دانلود کنند، البته به شرطی که گیرنده، فایل را قبلا دانلود کرده باشد.
  • و سرانجام اینکه، «سند» فایل‌ آپلودشده را پس از 24 ساعت نابود می‌کند. این یعنی سند فایل شما را برای همیشه در فضای آنلاین نگه نمی‌دارد و برخلاف بسیاری از سرویس‌های اشتراک فایل، احتمال دسترسی تصادفی یا غیرمجاز به آن را بسیار کاهش می‌دهد.

کار با این نرم‌افزار آسان است. کافی است به صفحه «سند» بروید، فایل موردنظر را بارگذاری کنید و آدرس آن را برای شخص گیرنده بفرستید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)