خانهاخبار
گزارش مالی اپل در سه ماهه سوم مالی سال منتشر شد؛ سودآوری همچنان پرشتاب

گزارش مالی اپل در سه ماهه سوم مالی سال منتشر شد؛ سودآوری همچنان پرشتاب

کمپانی اپل رسما گزارش مالی خود را در سه ماهه سوم سال 2017 منتشر کرد که نشان دهنده ادامه عملکرد خوب آنهاست.
۱۳۹۶/۵/۱۱

گزارش مالی اپل برای سه ماهه سوم سال 2017 منتشر شد که نشان می‌دهد فروش موفق اپل در نیمه اول سال ادامه یافته و میلیون‌ها واحد از دستگاه‌های اپل فروخته شده‌اند.

اپل در سه ماهه مالی سوم سال 2017، بیش از 41 میلیون آیفون و 11.4 میلیون آیپد فروخته است. این پیشرفت بزرگی برای برای آیپد محسوب می‌شود چراکه در سال‌های اخیر معمولا با افت و کاهش روبه‌رو بوده است و علت این اتفاق هم آن است که بیشتر کاربران تمایلی به به روز کردن آیپد خود ندارند و مانند بسیاری از دارندگان آیفون، ترجیح می‌دهند دستگاه خود را برای مدت زمان بیشتری استفاده کنند. در این بازه زمانی تعداد کامپیوترهای مک فروخته شده، 4.29 میلیون واحد بوده است.

به این ترتیب مجموع درآمدهای اپل 45.4 میلیارد دلار و سود عملیاتی این کمپانی، 8.72 میلیارد دلار بوده است.

تیم کوک مدیرعامل اپل در این رابطه گفت:

اپل امروز گزارش مالی سه ماهه سوم مالی سال 2017 خود را منتشر کرد. این کمپانی درآمد 45.4 میلیارد دلاری را به ازای هر سهم معادل 1.67 دلار تجربه کرده است. برای مقایسه باید بگوییم که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، درآمد کلی ما 42.4 میلیارد دلار و ارزش هر سهم 1.42 دلار بود. 61 درصد از مجموع این درآمدها از بازارهای جهانی حاصل شده است.

وی ادامه داد:

درآمد ما در مقایسه با سال گذشته، 7 درصد رشد داشته است و خوشحالیم که اعلام کنیم این سومین سه ماهه متوالی است که رشد شتابان را در این عرصه و نیز رکورد درآمد در این بازه زمانی را در تاریخ خود تجربه کرده‌ایم. ما به تازگی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم و به زودی و در فصل پاییز، به روز رسانی‌های بزرگی را برای iOS، macOS، watchOS و tvOS عرضه خواهیم کرد.

image

لوکا مائستری رئیس امور مالی اپل می‌گوید:

ما هم در بخش تعداد محصولات فروخته شده و هم در بخش درآمد، پیشرفت بزرگی را تجربه کردیم و درآمد حاصل از هر هم نیز 17 درصد رشد داشته است. ما در این بازه زمانی موفق شدیم 11.7 میلیارد دلار را به سرمایه گذاران بازگردانیم که بدین ترتیب مجموع این مقادیر به 223 میلیارد دلار رسید.

در همین سه ماهه در سال 2016، اپل درآمد 42.4 میلیارد دلاری داشت که از فروش 40.4 میلیون آیفون، 9.9 میلیون آیپد و 4.2 میلیون کامپیوتر مک حاصل شده بود.

در نهایت اپل وضعیت زیر را برای سه ماهه چهارم مالی خود در سال 2017 پیش بینی کرده است:

  • درآمدی بین 49 تا 52 میلیارد دلار
  • حاشیه سود 37.5 الی 38 درصد
  • هزینه عملیاتی 6.7 تا 6.8 میلیارد دلار
  • نرخ مالیات 25.5 درصد

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

فاطی

۱۳۹۶/۵/۱۴
هه

رضا

۱۳۹۶/۵/۱۱
دیگه منظورشون 41 میلیون آیفون 7 و 7 پلاس تو این ده ماه و خوردی که با این حجم تبلیغات و توزیع طبیعیه بعدش شما بگم سامسونگ اس 8 و اس 8 پلاس 60 میلیون فروخته اپلم 70 میلیون فروخته

مرتضی

۱۳۹۶/۵/۱۱
ایول آدم پیشرفت این غول تکنولوژی رو میبینه حظ میکنه