خانهاخبار
شایعه‌ی جدید: آیفون 8 صفحه نمایش 6.5 اینچی دارد، نه 5.8 اینچی!

شایعه‌ی جدید: آیفون 8 صفحه نمایش 6.5 اینچی دارد، نه 5.8 اینچی!

کدهای منتشر شده از فریم‌ور هوم‌پاد که چند روز پیش طراحی بدون لبه و قابلیت طراحی چهره آیفون 8 را به صورت ضمنی از طرف اپل تایید کرده بود، در مورد اندازه صفحه نمایش آیفون بعدی نیز اطلاعات مهمی در خود جای داده است.
۱۳۹۶/۵/۱۰

در روزهای اخیر آنقدر شایعات مختلف در مورد آیفون 8 شنیده می‌شود که تقریبا خسته‌کننده شده است. شایعاتی که منبع مشخصی ندارند یا تصاویری هستند که معلوم نیست از کجا گرفته شده‌اند. با این حال چند روز گذشته اطلاعاتی از آیفون بعدی به بیرون درز پیدا کرد که منبعی کاملا معتبر داشت: خود شرکت اپل!

image

پیش از این در خبری به اطلاعتان رساندیم که اپل چند روز پیش فریم‌ور اسپیکر هوشمندش، هوم‌پاد، را منتشر کرد و توسعه‌دهندگان مشتاق به جان کدهای این فریم‌ور افتادند تا بتوانند اطلاعاتی در مورد محصولات آینده اپل به دست آورند. تلاش این توسعه‌دهندگان بی حاصل نیز نبود و خطوطی در این کد به چشم می‌خورد که طراحی بدون لبه آیفون 8 و قابلیت تشخیص چهره آن را تایید می‌کرد. چیزی که پیش از این بارها و بارها در شایعات از آن شنیده بودیم. با این حال توسعه‌دهندگان با زیر و رو کردن کدها به نتیجه جالب دیگری نیز رسیده‌اند که تا به امروز بحث چندانی بر سر آن وجود نداشت: اندازه صفحه نمایش آیفون 8.

پیش از این شایعه شده بود که آیفون 8 نمایشگر 5.8 اینچی از نوع OLED دارد که مانند گلکسی اس 8 و جی 6 از نسبت ابعاد معمول این روزها تبعیت نمی‌کند. این شایعات از شباهت ابعاد آیفون 8 به آیفون 7 خبر می‌دادند. با این حال چند خط از کدهای موجود در فریم‌ور هوم‌پاد چیز دیگری می‌گویند.

در کدهای فریم‌ور هوم‌پاد به دستگاهی با رزولوشن 1125 در 2436 اشاره شده است که تا به اینجا چندان عجیب نیست، زیرا پیش از این مینگ چی کو، تحلیل‌گر معروف، پیش‌بینی کرده بود که آیفون 8 چنین رزولوشنی داشته باشد. اما در خطی دیگر به جای اشاره به صفحه نمایش 5.8 اینچی از صفحه نمایش 6.5 اینچی یاد شده و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، باید منتظر آن باشیم که ابعاد آیفون 8 شبیه به آیفون 7 پلاس باشد.

image
   
image

سمت چپ تصویر بالا دو صفحه نمایش آیفون 7 پلاس با اندازه 5.5 اینچ و رزولوشن 1080p و صفحه نمایش احتمالی آیفون 8 با اندازه 6.5 اینچ و رزولوشن 1125 در 2436 اینچ از نظر اندازه مقایسه شده‌اند (سبز در مقابل آبی) و در تصویر سمت راست صفحه نمایش احتمالی آیفون 8 بر روی قاب آیفون 7 پلاس قرار گرفته است.

با چنین رزولوشنی، صفحه نمایش 6.5 اینچی آیفون 8 از تراکم پیکسلی 412 پیکسل در اینچ برخوردار می‌شود که کمی بیشتر از تراکم پیکسلی آیفون 7 پلاس (401 پیکسل در اینچ) است.

گرچه این اطلاعات را نمی‌توان با قطعیت پذیرفت، اما احتمال صحت آن بالاست. از آنجا که به احتمال فراوان اپل آیفون 8 را تنها در یک اندازه تولید می‌کند، شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ صفحه نمایشی 5.8 اینچی در ابعاد آیفون 7 یا صفحه نمایشی 6.5 اینچی در ابعاد آیفون 7 پلاس؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

parsa

۱۳۹۶/۵/۱۱
از تجربه ای که از رنگ مشکی مات دارم باید بگم خیلی لیزه و اثر انگشت روش می مونه در عوض خیلی شیکه و تو بازار هم وضع بهتری داره رنگ مشکی براق هم به شدت خش پذیره و اثر انگشت روش می مونه اون هم در عوض جلوه خاصی داره

Raptor

۱۳۹۶/۵/۱۰
اگه مشگل باتری یه بار واسه همیشه تو ایفون حل بشه
من صفحه نمایش بزرگتر یعنی 6.5 اینچو بیشتر دوست دارم.
اما اگه بازم شارژ باطری روند معمولی داشته باشه ترجیح میدم یه ایفون قطور تر حتی با صفحه نمایش کوچیکتر داشته باشم.

حسین

۱۳۹۶/۵/۱۰
برای صفحه ی بزرگترش دارم پولامو جمع میکنم
چون حتتتتتما میخرمش

Mahrad

۱۳۹۶/۵/۱۰
آخ چ حالی بده اگه این آیفون 8 که مارو باهاش خفه کردید یه چیز کاملا معمولی و خز از آب دربیاد?

parsa

۱۳۹۶/۵/۱۰
گوشی کوچک تر علاوه بر امکان کار با یک دست خوش دست تر هم هستش