خانهاخبار
رکوردشکنی بی‌سابقه دانلود Google Play Services

رکوردشکنی بی‌سابقه دانلود Google Play Services

یکی از فعالیت‌های گوگل در زمینه تکنولوژی، توسعه اپلیکیشن است. این شرکت با توسعه بیش از 35 اپلیکیشن پرکاربرد اندرویدی، همچون Google Earth یا Google maps نظر بسیاری از کاربران را به اپلیکیشن‌های گوگل جلب نموده است.
۱۳۹۶/۵/۱۰

بر اساس آمار موجود در پلی استور گوگل، اپلیکیشن Google Play Services از مرز 5 میلیارد دانلود عبور کرد. برای درک این موضوع باید گفت که اگر جمعیت 10 کشور پرجمعیت جهان را با هم جمع ببندیم از تعداد دانلود این اپلیکیشن کمتر است. حتی پرفروش‌ترین کنسول بازی جهان (PS2) تنها فروشی برابر 3.2 درصد از این میزان را به خود اختصاص داده است. بهتر است بدانید از بدو ورود اپلیکیشن‌ها به دنیای مجازی تاکنون، این رقم بی‌سابقه بوده، بنابراین Google Play Services رکوردار تعداد دانلود در جهان محسوب می‌شود.

با این همه باید توجه داشت که این آمار بدین معنا نیست که گوگل پلی سرویسز بیش از 5 میلیارد بار به صورت دستی انتخاب و دانلود شده است، بلکه حتی اگر کاربری، با دستگاه اندرویدی جدیدی به حساب کاربریش در گوگل وارد شود، اپ‌های پیش‌فرض دستگاه نیز در زمره اپ‌های دانلود شده قرار می‌گیرند و به این ترتیب باید گفت این اپلیکیشن بیش از 5 میلیارد بار با دستگاه‌های مختلف اندرویدی راه‌اندازی شده است.

چندی پیش نیز گوگل در کنفرانس سالانه‌اش مدعی شد که 2 میلیارد دستگاه‌ اندرویدی فعال در جهان وجود دارد، اما از آنجایی که در برخی کشورها نظیر چین، کاربران هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های گوگل را روی دستگاه اندرویدی نصب نمی‌کنند، به نظر می‌رسد گوگل تنها دستگاه‌هایی با اپلیکیشن پلی سرویسز، را در آمارش گنجانده است.


image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ahmad

۱۳۹۶/۸/۲۵
سلام
نمیدونم کِی جواب ایمیل رو میدین ، گوشی j5 2017 دارم گوگل پای سرویس متوقف شده بروزرسانی هم گردم اما فایده‌ای نداشت تمام برنامه‌هتی مرتبط با گوگل سرویس هم متوقف شدن، جایی بهتر از سایت شما نمیشناسم که این مشکل رو مطرح کنم اگر راه حلی وجود داره ممنون میشم راهنمایی کنید