خانهاخبار
احتمال ارتقا به بلوتوث نسخه 5.0 در HTC U11

احتمال ارتقا به بلوتوث نسخه 5.0 در HTC U11

HTC چندی پیش پرجم‌دار تازه‌اش را به‌نام U11 عرضه کرد. این گوشی به بلوتوث نسخه 4.2 مجهز شده و حالا قرار است به نسخه 5.0 ارتقا یابد.
۱۳۹۶/۵/۹

انتظار داشتیم که پرچم‌دار تازه HTC یکی از اولین گوشی‌های هوشمند باشد که به بلوتوث نسخه 5.0 مجهز می‌شود. متاسفانه این سازنده تایوانی نتوانست به هر دلیلی این تکنولوژی تازه را به U11 اضافه کند و این گوشی در حال حاضر از بلوتوث نسخه 4.2 پشتیبانی می‌کند.

بلوتوث نسخه 5.0 سال 2016 میلادی توسط Bluetooth Special Interest Group (Bluetooth SIG) معرفی شد. نسخه‌ قبلی بلوتوث بیشتر به اتصال کیبورد، ماوس، هدست و لوازم مشابه مربوط می‌شود اما نسخه 5.0 که به نام BLE هم شناخته می‌شود، به‌صورت تخصصی برای اتصال اکسسوری‌هایی مانند گجت‌های پوشیدنی طراحی شده است.

حالا به نظر می‌رسد که HTC نظرش را تغییر داده و می‌خواهد بلوتوث گوشی U11 را در آینده نزدیک به نسخه 5.0 ارتقا دهد. طبق اسنادی که توسط FCC (کمیسیون ارتباطات آمریکا) منتشر شده، HTC قصد دارد بلوتوث گوشی مذکور را طی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری و بدون دخالت و تغییر در سخت‌افزار آن به نسخه 5.0 ارتقا دهد.

image

اولین گوشی‌هایی که با بلوتوث نسخه 5.0 عرضه شدند، پرچم‌دارهای امسال سامسونگ به نام‌های Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus هستند که معرفی‌شان در ماه آوریل انجام شد و حالا HTC U11 سومین گوشی خواهد بود که به این نسخه تازه مجهز می‌شود.

محدوده دسترسی و ارتباطی HTC U11 با ارتقا به نسخه 5.0 بلوتوث تا حدودی افزایش می‌یابد. این به‌روزرسانی همچنین باعث افزایش پهنای باند انتقال و کاهش مصرف انرژی می‌شود. ارتقای بلوتوث از طریق یک فایل به‌روزرسانی نرم‌افزاری اجرا می‌شود و HTC جزئیاتش را وارد لاگ تغییرات خواهد کرد.

متاسفانه هنوز تاریخ نهایی انتشار این به‌روزرسانی مشخص نیست اما اگر از کاربران U11 هستید، مطمئن باشید که گوشی‌تان سرانجام به بلوتوث نسخه 5.0 به‌روزرسانی خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

تکنولوژیست

۱۳۹۶/۵/۱۴
نتایج به دست امده از بررسی های معتبر راجب اچ تی سی یو 11
1: صدر جدول سایت معتبر dxomark با امتیاز باورنکردنی 90 در بخش دوربین که با اپدیت بزرگ اچ تی سی که در راه هست بهترم میشه
2:صدر جدول بنچمارک antutu به منبع gsmarena که نشان از قدرت و سرعت بی نظیر این گوشی داره و نمومنه 4 گیگابایتش ایفون 7 رو شکست داد و صدر جدولو مال خودش کرد (وای به حال مدل 6 گیگ)
3:صدر جدول ماندگاری باتری در به منبع معتبر phone arena بین تمام پرچداران امسال و به گفته خود جی اس ام ماندگاری بیشتری از سری گالگسی داره باتریش
4: توی بلندی صدا بعد از میت 9 هواوی با به دست اوردن نمره excelent (بسیار عالی) بلند ترین صدا رو در بین همه گوشی های هوشمند داره به منبع gsmarena
5: بهترین کیفیت صدای خروجی اسپیکر ها و هدفون در بین همه گوشی های دنیا به منبع همه جا!
6:بهترین هدفون اراعه شده همراه گوشی به منبع همه جا
7: بهترین کیفیت ضبط صدا به صورت سه بعدی و قابلیت زوم صوتی به منبع همه جا!
8:حرفه ای ترین طراحی و ارگونومی دیده شده در بین اسمارت فون ها( اینو هم توی سایتا خوندم و تعریف بسیار زیادی از جنس بدنش کیفیت ساختش و ارگونومی بی نظیرش که باعث زیبایی و خوش دستیش میشه و همین طور خودم از نزدیک دیدم و با وجود تجربه ایفون 7 اچ تی سی 10 و گلگسی اس 8 واقعا همه جمعی که درونجا بودیم شیفته طراحی بی نقص و بسییییار حرفه ایش شدیم که به شکل بی نظیری فلز و شیشه سه بعدی با هم ادغام شدن! زیبایی رنگ هاش که بماند!)
9:نوآوری اج سنس که نیازی به تعریف نیست. فقط اشاره کنم چند روز پیش اچ تی سی برنامه اج سنس پلاس رو با اپدیت به این گوشی اورد و این قابلیتو بسیار کاربردی کرده و همین طور در اینده نزدیک باز هم اپدیت بزرگی در راهه که ویژگی های جدید به این قابلیت اضافه میکنه
10: اولین گوشی که از سه مغز هوشمند به طور هم زمان استفاده میکنه که قابلیت تعامل و یادگیری رفتار کاربرو به گوشی میدن.
تا همینجا کافیه. همه اینا در کنار قیمت 650 دلاریش این گوشی رو به یک پکیج کامل و از دید من به بهترین گوشی تاریخ تبدیل میکنه. بازم میگم از دید من شما اگه جور دیگه فکر میکنید خواهشا 10 تا دلیل مانند اینارو بیان کنید!!!
مرسی جی اس ام

محمد

۱۳۹۶/۵/۱۰
ورژن های بلوتوث به سخت افزار ربطی ندارن؟
همششون نرم افزاری هستن؟

سعید

۱۳۹۶/۵/۱۰
برتری های اس۸:صفحه نمایش بسیار با کیفیت در مقابل صفحه نمایش داغون u11
باتری بسیار قویتر و شارژدهی بهتر
کیفیت ساخت به مراتب بهتر در مقابل بدنه ضعیف u11
طراحی و زیبایی ساخت اس۸ در مقابل طراحی قدیمی u11
حالا تو فقط بلوتوث ش رو فهمیدی خخخخ

شهاب

۱۳۹۶/۵/۹
برتری s8 plus نسبت به u11 فقط همین بلوتوث بود که انگار اینم داره حل میشه

shayan

۱۳۹۶/۵/۹
مگه به غیر از اینه که همه گوشیا با تراشه 2017 از بلوتوث 5 پشتیبانی کردن به غیر از هنگی u11