خانهاخبار
بهبود رابط‌کاربری گوشی‌های جدید نوکیا؛ نتیجه واگذاری 500 پتنت به HMD

بهبود رابط‌کاربری گوشی‌های جدید نوکیا؛ نتیجه واگذاری 500 پتنت به HMD

مایکروسافت، نزدیک به 500 پتنت‌ طراحی مربوط به نوکیا را به HMD Global واگذار کرده است. این موضوع، باعث خواهد شد تا گوشی‌های جدید نوکیا از رابط‌کاربری دوربین گوشی‌های لومیا استفاده کنند.
۱۳۹۶/۵/۶

برطبق اطلاعاتی که از دیتابیس دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا (EUIPO) به‌دست آمده است، شرکت HMD Global موفق شده تا 500 پتنت نوکیا را که در اختیار مایکروسافت بوده؛ به‎دست آورد. با این‌حال هنوز مشخص نیست که انتقال این پتنت‌ها به عنوان بخشی از توافق مایکروسافت برای واگذار کردن برند «نوکیا» بوده است یا اچ‌ام‎دی گلوبال در یک توافق جداگانه موفق شده‌ است تا ردموندی‌ها را نسبت به انتقال این پتنت‎ها مجاب نماید.

آنچه که در این پتنت‌ها جلب‌توجه می‌کند، پتنت مربوط به طراحی رابط‌‌کاربری نرم‌افزار Lumia Camera است. با انتقال این پتنت‌ها به HMD Global، این شرکت فنلاندی می‌تواند از پتنت‌های طراحی مربوط به نوکیا که پیش‌تر در اختیار ردموندی‎ها بوده است، در محصولات جدید خود با برند «نوکیا» استفاده کند. با این وجود، مایکروسافت هم‌چنان برخی از پتنت‌های طراحی مهم را حفظ کرده است که از جمله آن‌ها می‎توان به PureMotion، PureView و ClearBlack اشاره کرد. تعداد پتنت‎هایی که هم‎چنان توسط مایکروسافت نگه‌داری می‌شود و ردموندی‎ها، اکنون مالک حقیقی آن هستند؛ به 200 عدد می‎رسد.

image

استراتژی که HMD Global برای فروش محصولات جدید خود با برند نوکیا دنبال می‌کند، کاملاً با رویه‌ای که مایکروسافت به دنبال آن بوده است؛ تفاوت دارد. تمامی گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا از سیستم‎عامل اندروید استفاده می‌کند و تقریباً فاقد نرم‌افزارهای شرکت سازنده است. به عبارت بهتر در گوشی‎های هوشمند اندرویدی نوکیا، به سختی می‌توانید برنامه‌ اختصاصی را پیدا کنید که توسط نوکیا طراحی شده باشد و این شرکت فنلاندی، ترجیح می‌دهد تا گوشی‎های اندرویدی خود را تا حد امکان به اندروید خام نزدیک نگه دارد. به همین جهت، محصولات جدید نوکیا فاقد رابط‌های کاربری رنگارنگ و البته پیچیده‎ای است که در گوشی‎های دیگر مشاهده خواهید کرد.

با این‏حال، تلاش‌هایی برای تغییر رابط‌‌کاربری محصولات اندرویدی نوکیا در ابتدا صورت گرفته است اما پس از مدتی، شرکت HMD از ایجاد تغییر در رابط‎کاربری محصولات نوکیا چشم پوشید؛ علت این موضوع آن است که این سازنده فنلاندی متوجه شده که نمی‌تواند تجربه کاربری بهتری را در مقایسه با نسخه خام سیستم‌عامل اندروید، به کاربران ارائه دهد. با این‌‏حال، ممکن است اچ‌ام‎دی گلوبال در آینده تجدیدنظر کند و برای محصولات جدید نوکیا که در آینده عرضه خواهد شد؛ رابط‌کاربری مختص به خود را ارائه دهد. با توجه به دسترسی HMD Global به طیف گسترده‌ای از پتنت‎های نرم‎افزاری نوکیا، این موضوع چندان غیرممکن نخواهد بود.

شرکت HMD Global، اواخر مرداد گوشی پرچم‌دار نوکیا 8 را معرفی خواهد کرد و باید دید که با وجود انتقال این پتنت‎ها، چه تغییراتی در رابط‌کاربری محصولات نوکیا ایجاد می‎شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)