خانهاخبار
گزارش مالی سامسونگ منتشر شد؛ واحد تراشه همچنان پرسود

گزارش مالی سامسونگ منتشر شد؛ واحد تراشه همچنان پرسود

سامسونگ گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم سال 2017 خود را منتشر کرد که نشان‌دهنده افزایش سود عملیاتی است.
۱۳۹۶/۵/۶

سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2017 در کسب سود عملیاتی رکورد تازه‌ای به ثبت رسانده است. در این بازه زمانی درآمد سامسونگ معادل 54.7 میلیارد دلار بوده که 12.6 میلیارد دلار آن، سود خالص است. بدین ترتیب سامسونگ رشد 72 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

اما به دلیل فروش پنل‌های OLED برای آیفون اپل، انتظار می‌رفت که در بازه زمانی سه ماهه سوم سال 2016، سامسونگ عملکرد اقتصادی بهتری داشته باشد.

image

بخش چیپست سامسونگ، در این میان، بهترین عملکرد تجاری را برای سامسونگ در بازه زمانی سه ماهه دوم سال 2017 داشته است و موفق شده سود عملیاتی 7.2 میلیارد دلاری را از مجموع فروش 15.7 میلیارد دلاری نصیب سامسونگ کرده است. این افزایش و بهبود عملکرد تا ماه‌های آینده هم به دلیل تقاضا برای چیپست‌های DRAM و NAND ادامه خواهد یافت.

اما واحد آی‌تی و ارتباطات موبایلی (IM) سامسونگ هم در این موفقیت بی‌تاثیر نبوده است. به گفته سامسونگ، فروش گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس، در همه بازارها در مقایسه با گلکسی S7 رشد زیادی را تجربه نموده و تاثیر گلکسی S8 پلاس در این میان بیشتر از برادر کوچکتر بوده چراکه در کنار قیمت بیشتر، 50 درصد از فروش این سری را در به خود اختصاص داده است. این موضوع نشان می‌دهد که کاربران، علاقه زیادی به تکنولوژی‌های به کار رفته در این گوشی پرچم‌دار دارند مانند نمایشگر بی‌نهایت (Infinity Display) و اسکنر عنبیه چشم دارند.

image

برخلاف گوشی پرچم‌دار سامسونگ، میان رده و پایین رده‌ها کاهشی را در فروش تجربه کرده‌اند و بدین ترتیب، فروش کلی گوشی‌های هوشمند سامسونگ، تغییر چندانی را نسبت به گذشته نداشته است. البته سامسونگ در رابطه با این موضوع اظهار کرده که سری گلکسی J جدید به تازگی معرفی شده و احتمالا در ماه‌های آینده، این رویه فروش تغییر خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران، سود خالص سامسونگ در پایان سال هم از هر زمان دیگری بیشتر خواهد بود. سامسونگ می‌گوید که موفقیت بخش نیمه‌رساناها در سه ماهه سوم سال هم ادامه پیدا خواهد کرد.

باتوجه به افزایش تقاضا برای گوشی‌های بالارده، سرورهای اطلاعات، سرویس‌های ابری و دستگاه‎‌های مرتبط به اینترنت اشیا، تعداد چیپست‌های به فروش رفته، باز هم افزایش خواهد یافت. این اتفاق می‌تواند باعث کوتاه شدن زنجیره تامین و گران شدن قیمت چیپست شود. در نتیجه سود سامسونگ هم بالاتر خواهد رفت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۵/۸
بزرگترین و بهترین برند موبایل با فاصله زیاد

سعید

۱۳۹۶/۵/۷
میدونم هر خبری که در مورد سامسونگه مثل پتکی میمونه که کوبیده میشه به سرت ولی باید تحمل کنی.فروش اس۸هرچقدر هم کم باشه در بدترین حالت ده برابر هنگیu11 ه

shayan

۱۳۹۶/۵/۷
آمار هنگ‌تی‌سی رو هم سرچ کنید : ضرر ضرر ضرر و در نهایت ورشکستگی خخخخ

yashar2080

۱۳۹۶/۵/۷
و باز نظر شما را جلب میکنم به اخبار پیرامون فروش s8 که در این چند ماه منتشر شده.......... این دفعه خودتون سرچ کنین و بزارین کنار هم :))))))))