خانهاخبار
تراشه‌های جدید سامسونگ برای گلکسی Note 8، گلکسی S9 و گلکسی (2018) A8

تراشه‌های جدید سامسونگ برای گلکسی Note 8، گلکسی S9 و گلکسی (2018) A8

به تازگی اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ پردازنده‌های جدیدی را برای گوشی‌های گلکسی نوت ۸، گلکسی A7 نسخه ۲۰۱۸ و گلکسی اس ۹ تولید کرده است که نسبت به نسل‌های قبلی بهبودهایی داشته‌اند.
۱۳۹۶/۵/۶

سامسونگ گلکسی اس ۸ با چیپست اگزینوس ۸۸۹۵ معرفی شد و با وجود این که کد آن با عدد ۸ شروع شده، از سری اگزینوس ۹ است، اما هنوز رسما مدلی با کد ***۹ معرفی نشده است. اطلاعات جدیدی که امروز منتشر شده از معرفی سه مدل چیپ جدید برای پرچم‌داران بعدی سامسونگ خبر می‌دهد.

image

یکی از این مدل‌ها اگزینوس ۹۶۱۰ است که مانند ۸۸۹۵ با معماری ۱۰ نانومتری ساخته شده و از چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در کنار چهار هسته Cortex-A53 برای پردازش‌های سبک‌تر استفاده می‌کند. پردازش‌گر گرافیکی این چیپست هم Mali-G71 است. به نظر می‌رسد اگزینوس ۹۶۱۰ نسخه بهبود یافته ۸۸۹۵ است که در گلکسی اس ۸ به کار گرفته شده ولی احتمالا با نسل دوم فرایند ۱۰ نانومتری تولید می‌شود از فرکانس بالاتر و پردازنده گرافیکی قوی‌تر برخوردار است. با توجه به نزدیک بودن زمان معرفی گلکسی نوت ۸، به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها از اگزینوس ۹۶۱۰ برای این گوشی استفاده کنند، اما شایعات پیشین از پردازند‌ه قدرت‌مندتری خبر می‌دادند.

مدل دیگر اگزینوس ۷۸۸۵ است که با فناوری ۱۴ نانومتری تولید شده و دارای ۴ هسته Cortex-A73 و چهار هسته A53 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز و پردازش‌گر گرافیکی Mali-G71 است. این چیپست در گلکسی A7 نسخه ۲۰۱۸ استفاده خواهد شد، در واقع فرکانس اعلام شده برای این پردازنده با آن‌چه چند روز پیش در بنچ‌مارک‌ها دیده شد، دقیقا مطابقت دارد.

منبع گزارش اشاره کرده است که سامسونگ در گلکسی اس ۹ از اگزینوس ۹۶۱۰ استفاده نخواهد کرد اما احتمالا مدل سوم یا همان اگزینوس ۹۸۱۰ برای گلکسی اس ۹ تولید شده است. با توجه به شایعات قبلی که اعلام کرده بودند سامسونگ در گلکسی اس ۹ و نوت ۹ از پپردازنده‌های ۷ نانو متری استفاده می‌کند، بنابراین ممکن است ساختار ۹۸۱۰ با ۹۶۱۰ متفاوت باشد.

در نتیجه انتظار داریم در گلکسی نوت ۸ از اگزینوس ۹۶۱۰، در گلکسی A7 نسخه ۲۰۱۸ از اگزینوس ۷۸۸۵ و در گلکسی اس ۹ از اگزینوس ۹۸۱۰ استفاده شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

hossein

۱۳۹۶/۵/۸
اقا سعید شما همونی نبودی که فرمودی سامسونگ با قدرتی که داره امسال حسگر اثرانگشت نوت8 رو زیر صفحه گوشی میبره؟؟؟؟؟؟و منم بهت گفتم واسه سامسونگ زوده که اینکارو بکنه چون به بلوغ کامل در عرصه حسگر روی بدنه هنوز نرسیده چه برسه به زیر ال سی دی؟شما اول برو جواب منو اونجاباز خوبه که قبول کردی ای او اس سریع تره

فاطی

۱۳۹۶/۵/۸
ایفون سامی رو شکست بده؟خخخخخ
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ کند گه دانه دانه

فاطی

۱۳۹۶/۵/۸
فکر کنم این هنوز نفهمیده تا الان تراشه های اپل رو سامسونگ تولید کرده البته به جز a11 و بازهم قرارداد بسته برای تولید تراشه a12 شما چرا انقدر از این سیب گندیده حمایت میکنین

سعید

۱۳۹۶/۵/۷
ایفون نیومده شکست میخوره

سعید

۱۳۹۶/۵/۷
چند سال قبل در بنچمارک ها اپل با فاصله اول بود ولی الان فاصله کم شده حدود هزار تا در بنچمارک انتوتو ولی در بیشتر بنچمارک ها اس۸ اوله.سرعت هم ربطی به سامسونگ نداره .کلا سیستم عامل آی او اس یکم سریعتره که تا یکی دو سال دیگه آندروید جلو میزنه