خانهاخبار
سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری اپل در بخش OLED ال‌جی دیسپلی

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری اپل در بخش OLED ال‌جی دیسپلی

به نظر می‌رسد اپل به تازگی در بخش تولید پنل‌های OLED ال‌جی دیسپلی حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده تا برای تولید آیفون‌های آینده هیچ جایی نگرانی از بابت کمبود قطعات وجود نداشته باشد.
۱۳۹۶/۵/۵

در اواخر ماه مه اعلام شد که ال‌جی دیسپلی قصد دارد تا ۴ تریلیون وون (معادل ۳.۵ میلیارد دلار) برای ساخت یک کارخانه جدید نولید پنل‌های OLED در کره جنوبی سرمایه گذاری نماید. ولی به نظر می‌رسد این مبلغ کافی نبوده و در آخرین گزارش درآمدهای این شرکت ذکر شده که کمپانی ۹.۶ تریلیون وون دیگر (تقریبا ۸.۵ میلیارد دلار) در بخش تولید OLED سرمایه گذاری کرده است. اما نکته جالب این است که تحلیل‌گران صنعت معتقدند شرکت اپل مسبب اصلی این افزایش است.

این سرمایه گذاری در دو بخش صورت گرفته است: ۵ تریلیون وون برای بخش تولید پنل‌های OLED گوشی‌های همراه و ۴.۸ تریلیون وون در قسمت تجهیزات فعلی که دستگاه‌های بزرگ‌تر، مانند تلویزیون‌ها را شامل می‌شوند. با در نظر گرفتن این موضوع که اندوخته مالی ال‌جی دیسپلی در حدود ۷ تریلیون وون ارزیابی شده، هزینه کردن ۹.۶ تریلیون وون تنها در بخش OLED این شرکت کمی عجیب است.

اینجاست که اپل وارد صحنه می‌شود: حداقل ۲ تریلیون وون (حدود ۱.۸ میلیارد دلار) کسری وجود دارد. شایعاتی شنیده می‌شود که مدتی است ال‌جی در بخش تولید پنل‌های OLED خود با اپل وارد شراکت شده است و در حالی‌که هیچ یک از دو شرکت تا الان وجود چنین شراکتی را تایید نکرده‌اند، تحلیل‌گران معتقدند که اگر این مشارکت وجود نداشت ممکن نبود ال‌جی در این بخش پیشرفتی داشته باشد.

پاسخ این سوال که چرا اپل دست به چنین اقدامی زده، ساده است: استفاده از پنل‌های OLED ساخت ال‌جی در آینده!

image

با توجه به این که اپل در تولید آیفون ۸ از نمایش‌گر OLED استفاده می‌کند، با کمبود قطعات مواجه شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها همین نمایش‌گر OLED است و اپل برای پیشگیری از تکرار چنین مشکلی اقدام به سرمایه گذاری در تولید این پنل‌ها نموده. در واقع برخی از افراد مرتبط با ال‌جی دیسپلی عنوان کرده‌اند که نتیجه این سرمایه گذاری، ظهور یک خط تولید اختصاصی برای آیفون‌هاست.

همچنین در چند روز گذشته اعلام شده بود که اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ در تامین قطعات، اقدام به خرید چند دستگاه مرتبط با تولید نمایش‌گرهای OLED نموده و قصد دارد خودش تولید را به دست بگیرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تامین پنل‌های OLED آینده آیفون‌ها در دست سامسونگ دیسپلی (تامین کننده فعلی نمایش‌گر آیفون ۸)، ال‌جی دیسپلی و اپل تازه وارد است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

ساسان

۱۳۹۶/۵/۱۴
کی گفته سوپر املت بهترین صفحه ست جناب samuel1987 اگه بهترین تو دنیا بود که رو صفحه ش هاله ی قرمز و صورتی و بنفش و زرد نمیفتاد

سعید

۱۳۹۶/۵/۷
سعید په خبر از هنگ تی سی هنوزم همون ۴تا کارگر اسمبل کار رو داره یا ورشکست شد.در ضمت هیچ شرکتی توان رقابت با سامسونگ رو نداره هیچ شرکتی.

پیام

۱۳۹۶/۵/۶
داره درست میگه توهم زدین واقعیتو قبول کنین و خودتونو زشت نکنین

سعید

۱۳۹۶/۵/۶
برو بابا جمعش کن با سامپونگ ویتنامی پلاستیکیت اتفاقا لقب بچه گونه برازنده خودش

بهزاد

۱۳۹۶/۵/۶
اپل که بازار مشترکه
باطری الجی
صفحه نمایش سامسونگ و ال جی
دوربین سونی
سی پی یو سامسونگ
قاب هند و چین
چی از خودش داره