خانهاخبار
معرفی ماژول Moto 360 Camera و 5 موتو ماد دیگر

معرفی ماژول Moto 360 Camera و 5 موتو ماد دیگر

موتورولا از سال گذشته هم‌زمان با معرفی اولین گوشی سری Z به ساخت و عرضه ماژول‌های مخصوص این گوشی‌ها اقدام کرد. 360 Camera تازه‌ترین ماژول Moto Mod است.
۱۳۹۶/۵/۵

همان‌طور که می‌دانید کمپانی لنوو روز گذشته گوشی Moto Z2 Force را به همراه یک ماژول (Moto Mod) تازه رسما معرفی کرد. پیش‌ازاین 4 ماژول دیگر را به شما معرفی کرده بودیم و این ماژول تازه بهانه‌ای است تا سایر ماژول‌ها را هم به شما معرفی کنیم.

ماژول‌های Moto Mod مخصوصا برای گوشی‌های سری Z طراحی شده‌اند و با اضافه شدن به این مدل‌ها می‌توانند برخی ویژگی‌های آن‌ها را بهبود ببخشند. البته این ماژول‌ها در قیمت‌های متفاوتی عرضه شده‌اند و برای تهیه آن‌ها باید هزینه‌ای علاوه بر قیمت گوشی بپردازید.

اولین Moto Mod در سال 2016 به همراه گوشی پرچم‌دار Moto Z معرفی شد و تعداد آن‌ها تا امسال افزایش یافته و به 10 ماژول رسیده است. علاوه بر این ماژول‌ها، چندین سازنده لوازم جانبی موبایل هم به تولید ماژول‌های مشابهی اقدام کرده‌اند که با گوشی‌های Moto Z سازگار هستند.

گوشی‌های سری Z شامل مدل‌های Moto Z Force، Moto Z Play، Moto Z2 Play و Moto Z2 Force هستند. ماژول‌های مخصوص این سری با همه این مدل‌ها سازگارند ولی ویژگی‌های مختلفی را به آن‌ها اضافه می‌کنند. این ماژول‌ها آهنربایی هستند و به پین‌های قاب پشتی گوشی می‌چسبند.

Camera Moto 360

قیمت: 300 دلار

image

این ماژول شب گذشته به همراه گوشی تازه سری Z به ‌نام Moto Z2 Force Edition معرفی شد و جدیدترین ماژول سری Moto Mod به شمار می‌آید.

همان‌طور که از نام این ماژول برمی‌آید، اتصال آن به دوربین گوشی شما را قادر به ضبط ویدیوهای 360 درجه با کیفیت 4K می‌سازد. این ماژول همچنین ویژگی‌های ضبط صدا به‌صورت سه‌بعدی و ثبت تصاویر اولترا واید 150 درجه را با خود به همراه دارد.

یک نرم‌افزار ویرایش تصویر ویدیو هم برای این ماژول طراحی شده که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای 360 درجه‌تان را روی گوشی‌های سری Z ویرایش کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از دوربین این ماژول، ویدیوهای 360 درجه را به‌صورت زنده استریم کنید. این ماژول هم مانند سایر ماژول‌های Moto Mod با تمام گوشی‌های سری Moto Z سازگار است.
 

Moto Style Shell

قیمت: 20 دلار

image

گوشی‌های سری Moto Z از طراحی باریک، شیک و آلومینیومی بهره می‌برند اما اگر مایلید گاهی این سبک را تغییر دهید، باید از ماژول Style Shell کمک بگیرید.

این ماژول‌ها درواقع ارزان‌ترین و باریک‌ترین ماژول‌های Moto Mod هستند چراکه هیچ عملکرد یا ویژگی خاصی به گوشی اضافه نمی‌کنند بلکه فقط برای ارضای سلیقه‌های مختلف عرضه شده‌اند. Style Shell در دو رویه با نما و بافت پارچه‌ای، یک بافت چرمی و سه مدل چوبی مختلف در دسترس قرار گرفته‌اند که در این میان بافت پارچه‌ای از دیگر بافت‌ها ارزان‌تر است.
 

Incipio offGRID Power Pack

قیمت: 80 دلار

image

این ماژول به افزایش عمر باتری گوشی کمک می‌کند. قاب‌های شارژر گوشی که پیش‌ازاین ماژول معرفی شده بودند، اغلب حجیم و بزرگ بودند اما incipio offGRID با در نظر گرفتن نقش مهمی که بازی می‌کند، باریک‌تر از انتظارمان طراحی شده.

این ماژول علاوه بر عملکردی شبیه قاب گوشی، حدودا 2220 میلی‌آمپر به باتری اصلی گوشی شما اضافه می‌کند.

اگر در هنگام استفاده از این ماژول هم با مشکل کاهش سطح انرژی مواجه شدید، احتمالا باید در استفاده از گوشی هوشمندتان تجدیدنظر کنید.

البته موتورولا چندی پیش ماژول مشابه دیگری معرفی کرده که به شارژ باتری کمک می‌کند و حدس می‌زنیم که ممکن است باعث افت محبوبیت incipio offGRID شود. این ماژول تازه شارژ بیشتری به باتری گوشی منتقل کرده و همچنین از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند.
 

Hasselblad True Zoom

قیمت: 300 دلار

image

هیچ‌کدام از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از زوم اپتیکال 10× پشتیبانی نمی‌کنند اما اگر یکی از نسخه‌های سری Moto Z را دارید، می‌توانید با صرف هزینه نه‌چندان کم و تهیه این ماژول، در این زمینه حرف اول را بزنید.

این ماژول درواقع یک لنز حرفه‌ای دوربین است که زوم اپتیکال قوی هم دارد. با ماژول Hasselblad True Zoom به‌راحتی زوم کنید و از عدم افت کیفیت تصویر لذت ببرید.

Haaselblad True Zoom همچنین به یک فلش زنون مجهز شده که در صورت استفاده، دیگر از فلش LED گوشی بی‌نیاز خواهید شد. این فلش به‌مراتب از فلش گوشی‌های سری Z باکیفیت‌تر است.

وجود دکمه فیزیکی شاتر و تنظیم زوم برای ثبت تصاویر در این ماژول یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آن به شمار بیاید که توجه علاقه‌مندان به عکاسی و همچنین عکاسان نیمه‌حرفه‌ای را به خود جلب کرده. این دکمه‌ها شما را از دردسر درگیری با صفحه‌نمایش لمسی گوشی هم بی‌نیاز می‌کند.
 

Moto Insta-Share Projector

قیمت: 300 دلار

image

همین‌جاست که می‌توانید ترکیبی از امضای هر دو کمپانی لنوو و موتورولا را در یک محصول ببینید.

پیش‌ازاین شاهد بودیم که لنوو در گوشی‌ها و تبلت‌هایش ازجمله Lenovo Yoga Tab 3 Pro پروژکتور تعبیه کرد اما تصور این تکنولوژی در گوشی‌های سری Z کمی عجیب است.

متصل کردن ماژول Moto Insta-Share Projector به گوشی‌های سری Z به‌آسانی سایر ماژول‌هاست اما این ماژول عملکرد کاملا متفاوت و شگفت‌انگیزی ارائه می‌کند. ماژول پروژکتور قادر است محتوای تصویری موبایل را روی صفحه تا مساحت 70 اینچ و با وضوح 854 × 480 (480p) نمایش دهد.

این کیفیت اصلا فوق‌العاده نیست اما عملکرد ماژول را نباید به این خاطر زیر سوال برد. ماژول مذکور همچنین حدودا 1 ساعت عمر باتری را افزایش داده و شما را از شارژ گوشی در خلال تماشای فیلم، بی‌نیاز می‌کند.

 

JBL Soundboost Speaker

قیمت: 80 دلار

image

ماژول JBL Sounboost Speaker کیفیتی تقریبا معادل کیفیت صدای یک اسپیکر بلوتوث ارائه می‌کند.

این ماژول همچنین باتری با ظرفیت 1000 میلی‌آمپر دارد و علاوه بر ارائه صدای باکیفیت‌تر، عمر باتری گوشی را تا 10 ساعت افزایش می‌دهد.

ماژول مذکور هم مانند دیگر ماژول‌های Moto Mod از طریق پین‌های آهنربایی به گوشی متصل می‌شود و به اتصال بلوتوث نیازی نیست. اتصال نرم‌افزاری میان ماژول و گوشی هم همان لحظه به‌صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

البته موتورولا ماژول مشابه تازه‌ای به نام JBL Soundboost Speaker 2 معرفی کرده که از این ماژول بلندگو تا حدودی باریک‌تر بوده و لبه‌هایش گردتر طراحی شده. این ماژول تازه همچنین ضدآب است و به همین خاطر ممکن است استقبال عمومی از JBL Soundboost Speaker با کاهش مواجه شود.

 

Incipio Vehicle Dock

قیمت: 64 دلار

image

ماژول Incipio Vehicle Dock درواقع برای قرار دادن گوشی‌های سری Z در وضعیت ایستاده درون ماشین و وسایل نقلیه طراحی شده‌اند.

این ماژول با نرم‌افزار Android Auto سازگار است و به تبدیل شارژ سریع مجهز شده. Incipio Vehicle Dock برای افزایش امنیت رانندگان در حین رانندگی طراحی شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)