خانهاخبار
تولید تراشه پرچم‏دار Kirin 970 هوآوی با لیتوگرافی 10 نانومتری در سپتامبر

تولید تراشه پرچم‏دار Kirin 970 هوآوی با لیتوگرافی 10 نانومتری در سپتامبر

شرکت هوآوی، به‎زودی از میت 10 رونمایی خواهد کرد و این سازنده چینی، به دنبال آن است تا فبلت پرچم‎دار جدیدش را با تراشه‎ای قدرت‎مند ارائه دهد. تراشه مورد استفاده در این مدل، Kirin 970 خواهد بود که براساس شایعات جدید در شهریور به تولید می‌رسد.
۱۳۹۶/۵/۴

تراشه Kirin 970، چیپ 10 نانومتری جدید هوآوی در ماه سپتامبر به تولید انبوه خواهد رسید. براساس آخرین شایعات، صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) که تولید چیپ‎ست‌های جدید هوآوی را برعهده گرفته است، موفق شده تا مشکلات مربوط به تولید این تراشه را برطرف کند. با توجه به رفع این مشکل، TSMC می‌تواند تراشه کافی تا زمان رونمایی از فبلت پرچم‎دار میت 10 در ماه اکتبر، تولید نماید.

گمان می‌رود که در تراشه Kirin 970، از هسته‎های پردازشی Cortex A53 و Cortex A73 استفاده خواهد شد؛ این هسته‎های پردازشی به‏طور مشابه در تراشه پرچم‎دار پیشین هوآوی یعنی Kirin 960 نیز به کار گرفته شده بود. با این‏حال، ‌انتظار می‎رود که Kirin 960 از پردازشگر گرافیکی قدرت‏مندتری نسبت به نسل قبل استفاده کند؛ به احتمال زیاد، تراشه‎ای متشکل از 12 هسته پردازشی به عنوان GPU در Kirin 970 به کار گرفته می‌شود.

image

با توجه به تغییرات احتمالی Kirin 970، به‏نظر می‎رسد که تراشه پرچم‎دار جدید هوآوی قدرت‎ بیشتری در مقایسه با اسنپدراگون 835 کوالکام خواهد داشت. با این‌حال، بعید می‌دانیم که Kirin 970 بتواند از عهده چیپ‎ست اسنپدراگون 835 کوالکام برآید؛ به خصوص آنکه در سال‌های پیشین، تراشه‏های پرچم‎دار Kirin با اختلاف جزئی، پشت سر همتایان اسنپدراگون خود قرار گرفته‎اند. هرچند، اسنپدراگون 835 تنها رقیب تراشه‎ پرچم‏دار Kirin 970 نخواهد بود؛ سامسونگ، مدتی پیش از چیپ‌ست اگزینوس 8895 رونمایی کرد و اپل نیز با تراشه‎های سری A به کابوس پردازنده Kirin 970 مبدل خواهد شد.

تمامی آنچه که باید از میت 10 انتظار داشته باشید، تنها به یک چیپ‎ست قدرت‎مندتر خلاصه نخواهد شد. شرکت هوآوی، علاوه‌بر اینکه پرچم‌دار جدید خود را به یک رقیب تمام عیار از نظر قدرت پردازشی برای رقبای اندرویدی‌اش مبدل خواهد ساخت، از یک نمایشگر کشیده استفاده می‎کند که هیچ حاشیه‎ای ندارد. پنل صفحه‌‏نمایش مورد استفاده در این مدل، نمایشگر ساخت ژاپن دیسپلی (JDI) خواهد بود که ابعاد 6 اینچی دارد؛ اگر شرکت هوآوی به دنبال رقابت با رقبای اندرویدی خود باشد، از صفحه‎نمایش LCD ژاپن دیسپلی که نسبت تصویر آن 2 به 1 است، استفاده خواهد کرد. در غیر این صورت، ممکن است میت 10 مانند نسل قبل خود باشد.

image

شرکت هوآوی، در حال‌حاضر به شایعات موجود پیرامون میت 10 واکنش نشان نداده است؛ به همین جهت، باید به گمانه‎زنی‎ها پیرامون این مدل، با دیده شک و تردید نگریست. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۵/۶
با نظر شما موافقم، آره هنوز در باطری ضعف شدید هست و ماندگاری دیده نمیشه
??
آره درسته مصرف چیپ و کاملتر چیست و پردازنده های مرکزی CPU وپردازنده های گرافیکی GPU باید کم باشه اما غیر ممکن هست اگه این ها سرعت نداشته باشن بتونن جوابگوی نیاز کاربران و برنامه های کاربردی و سرگرمی باشه (سرعت و مصرف کم هرگز از هم نمیتونن جدا باشن) در واقع بیشتر منظور از سرعت عملکرد راضی کننده بهینه در سرعت اجرا و در عین حال مصرف کم

یاسر

۱۳۹۶/۵/۵
سلام
خدمت دوستان عرض کنم که الان همه چیپ ها سریع و قوی هستند حالا یه خورده هم با هم اختلاف سرعت داشته باشند مهم نیست مهم مصرف انرژی هست که چند ساله همه قطعات گوشی پیشرفت داشته ولی باتری هنوز نتونسته کاربر رو راضی کنه،هر چه قدر مصرف چیپ پایین باشه بهتره تا اینکه سرعت بالا باشه.
یا علی

محمود

۱۳۹۶/۵/۵
الان نیاز به سرعت بالاتر خیلی مورد نیاز نیست چون نرم افزار عقب تره ولی تو بخش گرافیک ضعف هست که هواووی رو اون بخش داره کار می‌کنه
پس قطعا باید کارایی بهتری نسبت به هم تراز های خودش داشته باشه

Samuel1987

۱۳۹۶/۵/۴
Kirin 970 باید کارآمد باشه مانند Kirin 960 که محشر بود و هست

...

۱۳۹۶/۵/۴
این هواوی بعد از سامسونگ دست به هر کاری میزنه