خانهاخبار
نیکون صدساله شد و شادباش آن، دوربین فول‌ فریم D850 است

نیکون صدساله شد و شادباش آن، دوربین فول‌ فریم D850 است

امروز 25 ژوئیه 2017، صدمین سالگرد تاسیس نیکون است و موقعیتی مناسب، تا مدیران شرکت از ساخت فول‌ فریم بعدی خود، D850 خبر دهند.
۱۳۹۶/۵/۳
image

شرکت نیکون در 25 ژوئیه 1917 با تمرکز بر صنایع اپتیک در ژاپن آغاز به کار کرد و طی این دوره مدید به فراخور شرایط روزگار خود، محصولات گوناگونی تولید کرد. دوربین‌های عکاسی این شرکت چه در دوران رواج فیلم‌ و اسلاید و چه در عصر دیجیتال که در آن به سر می‌بریم، در زمره پرهوادارترین‌ها به شمار می‌روند.

در چند سال گذشته نیز اگرچه نیکون بازار سودآور دوربین‌های عکاسی بدون‌ آینه و نیز کامپکت‌های پیشرفته را به امثال سونی و فوجی‌فیلم واگذار کرد، در قملرو دوربین‌‌های بازتابی انعکاسی یا اصطلاحا دی‌اس‌ال‌آر، بیشتر سهم بازار را بین خود و رقیب پیش‌تاز خود، کانن، تقسیم کرده است.

اینک مسئولان نیکون در صدمین سالگرد تاسیس شرکت اعلام کرده‌اند، دوربین دیجیتال اس‌ال‌آر جدیدی را با حس‌گر فول‌ فریم در دست ساخت دارند که D850 نام دارد و جانشین D810 خواهدشد. طبق رده‌بندی نیکون، این دوربین از خانواده FX محسوب می‌شود که به قطع فول‌ فریم حس‌گر آن اشاره دارد.  

نیکون اعلام جزییات بیشتر درباره این دوربین را به چند هفته بعد موکول کرده است، اما تبلیغ ویدیویی و اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است نشان می‌دهد D850 دوربینی سریع و عکس‌های آن از وضوح زیادی برخوردار خواهدبود. امکان تولید ویدیوی زمان‌گریز یا اصطلاحا تایم‌لپس با وضوح 8K پس از ضبط و خارج از دوربین، دیگر ویژگی بارز آن است که جلب توجه می‌کند.

دوربین فول فریم D850 جانشین فول فریم 36.3 مگاپیکسلی D810 (تصویر فوق) خواهدشد.

نیکون در طراحی و ساخت این دوربین جدید نه فقط عکاسان حرفه‌ای که علاقمندان پی‌گیر عکاسی و همچنین سازندگان محتوای چندرسانه‌ای را نیز مورد توجه قرار داده است.

ارائه سامانه‌ جدید فوکوس، ارتقای تصاویر RAW، جای دادن لرزه‌گیر در خود بدنه دوربین، وای‌فای داخلی و ویدیوی 4K از جمله خواسته‌هایی ذکر شده است که برخی انتظار دارند نیکون آن‌ها را در دوربین D850 لحاظ کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)