خانهاخبار
در MIUI 9 شاهد چه ویژگی‌هایی هستیم؟

در MIUI 9 شاهد چه ویژگی‌هایی هستیم؟

یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری در بین شرکت‌های چینی و همچنین در دنیای اندروید، MIUI شرکت شیائومی است که کاربران بسیاری را جذب خود کرده و به زودی نسخه ۹ آن از راه می‌رسد. با همراه شوید تا نگاهی به قابلیت‌های جدید MIUI9 داشته باشیم.
۱۳۹۶/۵/۳
image

در ۲۶ جولای (۴ مرداد) تعدادی از محصولات جدید شیائومی رونمایی خواهند شد. علاوه بر معرفی گوشی Mi 5X که به نظر می‌رسد یک میان‌رده با مشخصات بسیار خوب است، کمپانی چینی قصد دارد از نسخه نهم رابط کاربری MIUI هم رونمایی کند. روز گذشته پیش نمایشی از نسخه جدید این رابط در فروم MIUI به نمایش درآمد که قصد داریم در این مطلب نگاهی اجمالی به قابلیت‌های جدید آن داشته باشیم:

تقسیم بندی صفحه برای مالتی تسکینگ

image

بالاخره قابلیت تقسیم بندی صفحه نمایش به دنیای MIUI هم آمد. این ویژگی از مدت‌ها قبل در گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی وجود داشت و در اندروید نوقا ۷.۰ گوگل هم به طور رسمی از این امکان بهره گرفت ولی تا به حال در محصولات شیائومی شاهد حضور آن نبودیم. در حال حاضر شیائومی اعلام کرده است که گوشی‌های Note 4X، Mi 5، Mi Max 2، Mi Max، Mi Note 2، Mi Mix و Mi 6 این قابلیت را دریافت خواهند کرد و لیست کامل دستگاه‌های دریافت کننده پس از مراسم فردا اعلام می‌شود.

میان‌برهای صفحه قفل

image

ویژگی دیگر MIUI 9 امکان استفاده از میان‌برها در صفحه قفل است. با کشیدن انگشت به سمت راست منوی بالا را مشاهده می‌کنید. در این تصویر میان‌برهای مرتبط با Mi Home، Mi Remote، Mi Pay، کارت حمل و نقل و چراغ قوه را می‌بینید که در صفحه قفل می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. امیدواریم این ویژگی قابل شخصی سازی باشد زیرا بسیاری از این قابلیت‌ها در خارج از چین یا آسیای شرقی کاربرد چندانی ندارند.

تم‌های جدید

سه گانه‌ای از تم‌های جدید در نسخه نهم از طریق اپ اختصاصی MIUI در دسترس خواهد بود که Cool Black, No Boundary و Color Fantasy نام دارند، اما طبق آن‌چه در فروم MIUI اعلام شده، این اسامی انگلیسی به عنوان نام‌های نهایی انتخاب نمی‌شوند.

علاوه بر این و همان‌طور که در تصاویر مربوط به تم‌های جدید مشاهده می‌کنید، در زیر آیکون‌های اصلی پایین صفحه هیچ طرح یا متنی وجود ندارد. این کار برای ایجاد ظاهری ساده‌تر و مرتب‌تر برای صفحه اصلی گوشی انجام شده است.

برنامه شیائومی عرضه گسترده MIUI را شامل می‌شود. اولین دستگاه‌هایی که این به روز رسانی را دریافت می‌کنند شامل Redmi Note 4X/ Redmi Note و Mi 6 هستند و پس از آن سایر دستگاه‌های محبوب و مدل‌هایی که به تازگی عرضه شدند در دسته دوم قرار می‌گیرند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

. بنیامین.

۱۳۹۶/۵/۸
یعنی بنظر شما. (متخصصین عزیز جی اس ام) مدل رومی پرو نسخه 9 رو دریافت می‌کند؟

شهاب

۱۳۹۶/۵/۳
با اکثر گوشیهای اندرویدی از برندهای مختلف کار کردم رام شیاومی از همه کامل تره و رو دست نداره