خانهاخبار
10 نکته و ترفندی که باید در مورد macOS High Sierra بدانید

10 نکته و ترفندی که باید در مورد macOS High Sierra بدانید

نسخه جدید سیستم‌عامل کمپانی اپل چندی پیش با نام High Sierra منتشر شد. در این مطلب از وب‌سایت جی اس ام می‌خواهیم تمامی نکات و ترفندهای لازم برای کار با این سیستم‌عامل را با شما به اشتراک بگذاریم.
۱۳۹۶/۵/۲

 آخرین نسخه از سیستم‌عامل اختصاصی کمپانی اپل برای دستگاه‌های مبتنی بر مک، High Sierra نام دارد. این نسخه، بسیار شبیه به نسخه پیشین خود است و اپل تصمیم گرفته است تا بجای معرفی یک سیستم‌عامل کاملا جدید، به رفع نقایص سیستم‌عامل پیشین و ارائه آن در قالبی جدید اکتفا کند. البته این صحبت‌ها به این معنی نیست که هیچ ویژگی جدیدی به macOS High Sierra افزوده نشده است؛ اما بهبود سرعت و پایداری سیستم ازجمله شاخص‌ترین مواردی هستند که در نسخه جدید سیستم‌عامل اپل به چشم می‌خورند.

اگر دستگاه شما از macOS High Sierra پشتیبانی می‌کند و قصد دارید این سیستم‌عامل را روی مک خود نصب کنید و یا حتی پیش‌ازاین اقدام به نصب آن کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

۱. تنظیمات وب‌سایت سافاری

کاربران مرورگر سافاری اکنون می‌توانند برای هر سایت، تنظیمات ویژه‌ای در نظر بگیرند. امکان تعیین سطح زوم برای یک صفحه به‌خصوص و فعال و غیرفعال کردن اعلان‌ها و مسدودکننده‌های محتوا بدون اشاره به دوربین، میکروفون و خدمات موقعیت مکانی برای یک سایت ازجمله تنظیماتی هستند که کاربران می‌توانند به انجام آن‌ها مبادرت کنند.

image

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید مرورگر سافاری این است که اجازه نمی‌دهد یک وب‌سایت، به‌صورت خودکار به پخش ویدئو اقدام کند. چنین تنظیماتی می‌توانند باعث عملکرد پایدارتر مرورگر سافاری شوند. می‌توانید در تب Websites از بخش preferences به این تنظیمات دسترسی داشته باشید.

۲. دسترسی به ایمیل در حالت فول اسکرین

استفاده از نرم‌افزار Mail بومی اپل در حالت تمام صفحه یکی از دردسرهای اصلی در سیستم‌عامل MacOS محسوب می‌شود؛ اما در High Sierra این مشکل برطرف شده است. با کلیک روی «Compose» حالت فول اسکرین به دو بخش تقسیم می‌شود. در این حالت می‌توانید به‌صورت هم‌زمان به پنجره ایمیل و نوشتن پیام دسترسی داشته باشید.

image

۳. جدول‌ها در اپلیکیشن Notes

یکی از قابلیت‌های جدید افزوده‌شده به اپلیکیشن Notes مک این است که اکنون کاربران می‌توانند در آن، جدول‌های ساده‌ای را طراحی کنند. برای افزودن جدول، فقط کافی است که روی دکمه «Table» کلیک کنید. علاوه بر امکان افزودن جدول، حال کاربران می‌توانند یک پیام خاص را به بالای مجموعه نوت‌های خود پین کنند تا مطمئن شوند همیشه در دید آن‌ها باقی خواهد ماند. برای این کار فقط کافی است که روی نوت مربوطه کلیک راست کرده و گزینه «Pin Note» را انتخاب کنید.

image

۴. ابزارهای ویرایش در اپلیکیشن Photos

 در macOS High Sierra شاهد آن هستیم که ابزارهای ویرایش جدیدی به اپلیکیشن Photos افزوده شده است. کاربران اکنون می‌توانند در تب «Adjust» به ابزارهای ویرایش پیشرفته دسترسی داشته باشند. همچنین دو ابزار جدید با نام‌های «Curves» و «Selective Color» نیز به این بخش افزوده شده است. با تب‌های «Filters» و «Crop» نیز می‌توانید به تغییرات در رنگ‌های تصاویر و برش آن‌ها اقدام کنید. برای نمایش یا مخفی کردن گزینه‌های اضافی ابزارها، می‌توانید روی مثلث کنار آن‌ها کلیک کنید.

image

۵. بهبود مشاهده تصاویر در اپلیکیشن Photos

یکی دیگر از بهبودهایی که در اپلیکیشن Photos ایجاد شده است، بهبود مشاهده کتابخانه‌ای تصاویر است. با استفاده از این قابلیت جدید می‌توانید بر اساس روز افزودن به کتابخانه، به تصاویر خود دسترسی داشته باشید.

image

برای دسترسی سریع‌تر و بهتر به تصاویر، می‌توانید آلبوم‌های اختصاصی خود را نیز ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از منوی کشویی سمت راست، تصاویر خود را با فیلترهای مختلفی مانند Favorites، Edited، Photos و Videos نمایش دهید و حتی امکان مشخص کردن کلمات کلیدی خاص برای جستجو نیز فراهم است.

۶. تایپ در سیری

در High Sierra می‌توانید بجای صحبت کردن در سیری، در آن تایپ کنید. این قابلیت برای کسانی که در محیط‌های شلوغ قرار دارند و امکان صحبت کردن برای آن‌ها فراهم نیست، بسیار کارساز خواهد بود. همچنین، گاهی ممکن است به دلیل مشکل در لهجه، سیری متوجه دستورات شما نشود و تایپ کردن می‌تواند بهترین جایگزین باشد. برای فعال کردن تایپ در دستیار صوتی سیری، پنجره Activity را در قسمت preferences سیستم باز کنید. به تب «Siri» رفته و تیک مربوطه را علامت بزنید.

image

۷. پشتیبانی از FLAC در QuickTime و QuickLook

سیستم‌عامل مک برای سال‌های متمادی است که از FLAC پشتیبانی می‌کند؛ اما اکنون پشتیبانی از این کدک صوتی به QuickTime و QuickLook نیز آمده است. البته این پشتیبانی فعلا در iTunes وجود ندارد.

image

۸. ابزار پیشگیری از رهگیری هوشمند در سافاری

سافاری جزو اولین مرورگرهایی بود که قابلیت‌های مقابله با رهگیری توسط سایت‌ها و بلاک کردن کوکی‌های شخص ثالث را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های بارز خود مطرح کرد. اکنون نیز در نسخه جدید این مرورگر شاهد آن هستیم که قابلیت جدیدی با نام «Intelligent Tracking Prevention»‌ به آن افزوده شده است. به‌طور خلاصه، این قابلیت جدید می‌تواند وب‌گردی‌های شما را خصوصی‌تر کند و امنیت شما را ارتقا دهد. برای فعال‌سازی این قابلیت، در پنجره Privacy سافاری، تیک «Intelligent Tracking Prevention» را بزنید.

image

۹. لاک اسکرین از منوی اپل

در سیستم‌عامل macOS High Sierra، کاربران اکنون قادر هستند از منوی اپل در سمت چپ نمایشگر، به قابلیت Lock Screen دسترسی داشته باشند. همچنین از طریق میانبرهای کیبورد (مانند آنچه در تصویر آمده است) نیز می‌توان این قابلیت را فعال کرد.

image

۱۰. همگام‌سازی پیام‌ها با iCloud

در High Sierra می‌توانید پیام‌های خود را با iCloud همگام‌سازی کنید و در تمامی دستگاه‌ها به آن‌ها دسترسی داشته باشید. البته این همگام‌سازی به این معنی است که اگر مثلا پیامی را در مک پاک کنید، این عملیات حذف در آیفون و آیپد شما نیز اعمال می‌شود.

image

همچنین به لطف رمزنگاری end-to-end، تمامی پیام‌های شما در iCloud امن باقی خواهند ماند. برای فعال‌سازی این قابلیت کافی است که با باز کردن اپلیکیشن Messages در مک و انتخاب تب Accounts، تیک گزینه «Enable Messages on iCloud» را فعال کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)