خانهاخبار
تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام با گوشی‌های پیکسل 2 معرفی خواهد شد

تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام با گوشی‌های پیکسل 2 معرفی خواهد شد

به‏‌نظر می‌رسد که سناریو سال گذشته تکرار خواهد شد و شرکت کوالکام، تراشه پرچم‎دار جدید خود یعنی اسنپدراگون 836 را به همراه گوشی‌های پیکسل 2 معرفی می‎کند. سال گذشته نیز، تراشه اسنپدراگون 821 به همراه گوشی‌های پیکسل گوگل، معرفی و عرضه شد.
۱۳۹۶/۵/۲

پیش از گوشی‌های پیکسل، اعلام شده بود که همکاری خوب کوالکام و سامسونگ باعث خواهد شد تا گلکسی نوت 8 به عنوان اولین دستگاه مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون 836، معرفی و عرضه شود. با توجه به اینکه شرکت سامسونگ، تایید کرده است گوشی گلکسی نوت 8 در 23 آگوست (1 شهریور) معرفی خواهد شد و فاصله چندان زیادی با رویداد Unpacked سامسونگ نداریم، احتمال معرفی این گوشی با تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام بسیار ضعیف خواهد بود. هم‌چنین، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اسنپدراگون 836 کوالکام به گلکسی نوت 8 قدرت نخواهد داد و این مدل مانند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز می‎شود.

در همین گزارش، آمده است که شرکت کوالکام آماده می‌شود تا تراشه اسنپدراگون 836 را برای عرضه به همراه گوشی‌های پیکسل 2 گوگل تولید کند. این موضوع، سال گذشته نیز تکرار شد و اگر به خاطر داشته باشید، گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال به عنوان اولین محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام معرفی شده بودند.

image

سایر گوشی‎های پرچم‏دار مورد انتظار امسال نیز از جمله ال‌جی وی 30 که در 9 شهریور به صورت رسمی معرفی خواهد شد، به تراشه پرچم‎دار جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 836 مجهز نمی‌شود. انتظار می‎رود که این مدل‌ها با تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 835 راهی بازار شود.

تغییرات تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام در مقایسه با اسنپدراگون 835، چندان زیاد نیست و هر دو مدل به هشت هسته پردازشی مجهز خواهد بود. هم‌چنین، هسته‎های پردازشی و واحد پردازشگر گرافیکی (GPU) در این دو تراشه ثابت مانده است و کوالکام، تنها با افزایش فرکانس هسته‎های پردازشی، موفق شده تا اسنپدراگون 836 را به چیپ‎ست قدرت‌مندتری مبدل نماید.هم‏چنین، ممکن است تغییراتی در فرکانس واحد پردازشگر گرافیکی نیز اعمال شود تا گوشی‎های پیکسل، عملکرد بهتری در زمینه محتوای واقعیت مجازی داشته باشند. به همین جهت، نباید انتظار چندانی در رابطه با کاهش مصرف انرژی، از این چیپ‌‏ست داشته باشید. 

انتظار می‌رود که پس از معرفی گوشی‎های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال با تراشه اسنپدراگون 836، سازندگان دیگری نیز محصولات جدیدی را با این تراشه در سه ماهه چهارم معرفی و عرضه نمایند. هیچ‌یک از این شایعات به طور رسمی تایید نشده است و هم‎چنین، جزئیات رسمی در رابطه با اسنپدراگون 836 کوالکام وجود ندارد. به همین جهت، ممکن است این سازنده اصلاً تصمیمی برای معرفی چیپ‏ست اسنپدراگون 836 در سال جاری میلای نداشته باشد یا تراشه دیگری را ارائه دهد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۵/۲
بالابردن فرکانس پردازش هم شد ارتقا و جدید شدن یک چیپست پردازنده !؟
??☇???
بازم میگم حتی
snapdragon 836 پرسرعت شده فکر میکنم حریف Apple A11 نشه با توجه به اینکه A10x خیلی جذاب و حیرت آور بالاترین امتیاز و بهترین عملکرد رو در میان تمام چیپست پردازنده های موبایلی به دست آورد به عنوان مثال امتیاز ده هزار چند هسته ای و سه هزارو نهصد تک هسته ای و طبیعتن A11 بهینه تر و سرعتی تر باید باشه
?☇❄
هر زمان نوع هسته های پردازنده جدید شد و به عنوان مثال از 10 نانومتری ارتقا پیدا کرد به 7 نانومتری و گرمای کم و کم تولید کرد و... اونوقت باید بهش گفت جدید
??☇❄?
اگه خبر صحیح باشه با همون snapdragon 835 ده نانومتری روبه رو هستیم که فقط فرکانس پردازشی پردازشگر مرکزی و گرافیکی در اون بالا رفته که فکر میکنم به غیر از سرعت بالاتر که مزیت هست برای اجرای سریع تر برنامه ها و بازی ها با این حال عیب هم هست که باعث مصرف بیشتر و ایجاد داغی باید بشه
?☇?
من که بسیار کنجکاو منتظر دیدن عملکرد و بررسی های جانشین snapdragon 835 ده نانومتری با نام احتمالی
snapdragon 845 با تکنولوژی ساخت 7نانومتری و همینطور جانشین Exynos 8895 با نام احتمالی Exynos 9810 و تکنولوژی ساخت 7 نانومتری و دیگر نازنین های چیپست پردازنده هستم در سال 2018
?❄☇?