خانهاخبار
هر آنچه که در مورد Apple Watch 3 می‌دانیم

هر آنچه که در مورد Apple Watch 3 می‌دانیم

تا چندی دیگر باید منتظر معرفی سومین نسل از ساعت‌های هوشمند اپل باشیم. اما این ساعت‌های هوشمند چه تفاوتی با نسل‌های قبلی خود خواهند داشت و چه قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها افزوده خواهد شد؟
۱۳۹۶/۵/۳

از قرار معلوم، اهالی کوپرتینو برای نسل سوم ساعت‌های هوشمند خود، خواب‌های زیادی دیده‌اند. روز به روز به زمان معرفی اپل واچ 3 نزدیک می‌شویم و تا به امروز نیز شایعات و اخبار زیادی در مورد این نسل از ساعت‌های هوشمند اپل به بیرون درز کرده است.

image

ماه پیش و در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2017 شاهد آن بودیم که اپل از نسل بعدی سیستم‌عامل ابزارهای پوشیدنی خود یعنی WatchOS 4 رونمایی کرد. البته در این کنفرانس، سرنخ‌هایی از مشخصات نسل بعدی اپل واچ نیز مشخص شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما در حال حاضر، تمامی توجهات در کوپرتینو روی آیفون 8 متمرکز شده است. زمان رونمایی اپل از نسل بعدی آیفون‌هایش قطعا روی زمان معرفی نسل بعدی اپل واچ‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مشخصاتی که احتمالا در Apple Watch 3 می‌ببینیم

  • LTE مجزا به همراه پشتیبانی از سیم‌کارت
  • دوربین FaceTime
  • نمایشگر Micro-LED
  • تکنولوژی لمس Glass-film
  • نازکی و وزن کمتر
  • مقاومت در برابر آب
  • سیستم‌عامل WatchOS 4 (تایید شده)
  • رهگیری خواب
  • مانیتورینگ قند
  • سنسورهای تنفسی
  • پاورمتر مجتمع
  • بندهای هوشمند
  • شارژ وایرلس بهبودیافته و سریع‌تر
  • شروع قیمت از 349 دلار

زمان معرفی و عرضه به بازار

نسل اول ساعت‌های هوشمند اپل در آوریل سال 2015 به بازار عرضه شدند و در سپتامبر سال 2016 نیز شاهد عرضه نسل دوم این ساعت‌ها با نام‌های Series 1 و Series 2 بودیم. هرچند که کمپانی اپل معمولا در فصل پاییز از محصولات جدید خود رونمایی می‌کند، اما رونمایی اپل واچ‌های سری 3 در این فصل هنوز مشخص نیست. همچنین ازآنجایی‌که بسیاری از کمپانی‌ها خود را برای معرفی فناوری‌های پوشیدنی خود در نیمه دوم سال 2017 آماده می‌کنند، اگر اپل نتواند ویژگی‌هایی جذاب را به محصولات خود اضافه کند، قطعا سهمش از بازار مورد هجوم سایرین قرار خواهد گرفت.

image

اما همان‌طور هم که گفتم یکی از فاکتورهایی که بسیار روی زمان معرفی اپل واچ‌ها تاثیرگذار خواهد بود، آیفون 8 است. اپل معمولا در هفته اول یا دوم سپتامبر از پرچم‌دار جدید خود رونمایی می‌کند؛ اما بااین‌حال، زنجیره‌های تامین اپل هشدار داده‌اند که ممکن است آیفون 8، 7 اس و 7 اس پلاس در زمان موردنظر برای عرضه به بازار آماده نشوند و اپل مجبور باشد زمان رونمایی از محصولات جدید خود را به تعویق بی اندازد.

سیستم‌عامل WatchOS 4

در ماه ژوئن و در کنفرانس WWDC کمپانی اپل از نسل بعدی سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کرد. ازجمله ویژگی‌های افزوده‌شده به سیستم‌عامل جدید می‌توان به واچ‌فیس‌های جدید سیری برای نمایش اعلان‌های متنی، اپلیکیشن موسیقی سازگارتر، اپلیکیشن‌های تمرینی و تناسب‌اندام و قابلیت اتصال بلوتوث برای تجهیزات ورزشی اشاره کرد. تمامی این ارتقاها در نوع خود جالب هستند، اما اپل قطعا به این به‌روزرسانی‌ها اکتفا نخواهد کرد و ویژگی‌های دیگری را به این سیستم‌عامل خواهد افزود.

اپل واچ به‌عنوان جایگزین آیفون؟

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل به مودم‌های همراهی مجهز می‌شوند که امکان تماس و ارسال پیامک بدون نیاز به آیفون را فراهم می‌کند. به عقیده این کارشناسان، اپل واچ 3 از سیم‌کارت به همراه ارتباطات LTE پشتیبانی خواهد کرد.

image

اگر این قابلیت‌ها در اپل واچ بکار گرفته شوند، این ساعت هوشمند به یک دسته‌بندی جدید منتقل می‌شود. البته همین شایعات در مورد اپل واچ 2 نیز به گوش می‌رسیدند و مانع اصلی سر راه اپل برای به‌کارگیری این قابلیت‌ها، مسئله باتری است؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که کوپرتینویی‌ها چه تدبیری را پیشه خواهند کرد.

FaceTime روی مچ!

بر اساس خبرهای منتشرشده در وب‌سایت 9to5Mac، اپل قصد دارد با جاسازی یک دوربین در لبه‌های ساعت هوشمند خود، این گجت را به کوچک‌ترین گجت باقابلیت پشتیبانی از FaceTime تبدیل کند. به‌کارگیری چنین قابلیتی قطعا می‌تواند رقابت با اپل در زمینه ساعت‌های هوشمند را برای سایر کمپانی‌ها دست نیافته‌تر کند.

آپگرید واچ فیس

به‌احتمال قطع به‌یقین، شاهد تغییراتی بسیار زیادی در نمایشگر اپل واچ خواهیم بود. یکی از این تغییرات، استفاده از نمایشگر میکرو LED بجای OLED است. پیش‌ازاین نیز خبر رسیده بود که اپل، سفارش نمایشگرهای میکرو LED برای به‌کارگیری آن‌ها در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را آغاز کرده است. همچنین وب‌سایت DigiTimes گزارش داده است که در اپل واچ 3 از پنل‌های لمسی glass-firm استفاده می‌شود.

قابلیت‌های جدید سلامتی و تناسب‌اندام

مجهز شدن اپل واچ 3 به ویژگی‌های جدید سلامتی و تناسب‌اندام یکی از موضوعاتی است که در مورد آن بحث‌های زیادی وجود دارد. CNBC گزارش داده است که تیم کوک، مدیرعامل اپل، در حال تست سنسورهای رهگیری قند خون روی اپل واچ اختصاصی خودش است و این کمپانی تیمی را به توسعه سنسورهای رهگیری گلوکز مامور کرده است. در کنار سنسورهای رهگیری گلوکز، کمپانی اپل در حال کار روی بندهایی هوشمند است تا آن‌ها را با این سنسورها همگام‌سازی کند. همچنین، بر اساس گزارش وب‌سایت BikeRadar، اپل به‌تازگی پتنت دستگاهی برای استفاده از مقاومت بادی جهت اندازه‌گیری قدرت را ثبت کرده است.

قیمت

در حال حاضر، قیمت اپل واچ سری 1 از 269 دلار (نسخه 38 میلی‌متری) و 299 دلار (نسخه 42 میلی‌متری) آغاز می‌شود. اپل واچ Series 2 نیز برچسب قیمت 369 دلار برای نسخه 38 میلی‌متری و 399 دلار برای نسخه 42 میلی‌متری را بر خود گرفته است. هرچند که قیمت نهایی اپل واچ را ویژگی‌های گرفته در آن تعیین می‌کنند، اما احتمالا قیمت نسل سوم ساعت‌های هوشمند اپل تفاوت فاحشی با نسل دوم نخواهد داشت. پیش‌بینی شما چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)