خانهاخبار
نیم نگاه فیس بوک به گوشی‌های ماژولار

نیم نگاه فیس بوک به گوشی‌های ماژولار

براساس اخبار منتشر شده، شبکه‌ اجتماعی فیس بوک در حال کار روی یک دستگاه ماژولار است. البته هنوز نوع این دستگاه مشخص نیست.
۱۳۹۶/۵/۱

گوشی‌های ماژولار در سالیان اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند و کمپانی‌های مانند ال‌جی، موتورولا و گوگل نیز ازجمله کمپانی‌هایی هستند که جزو اولین‌های این بازار محسوب می‌شوند. البته دراین‌بین، فقط موتورولا توانست تا حدودی به رویای گوشی‌های ماژولار جامه عمل بپوشاند و با عرضه گوشی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از ماژول‌های Moto Mods توانست نام خود را به عنوان یکی از نامداران این حوزه مطرح کند. البته از تلاش‌های ال‌جی نیز نمی‌توان به‌راحتی گذشت. این کمپانی کره‌ای چندین بار برای عرضه گوشی‌های ماژولار تلاش کرد، اما این تلاش‌ها به دلایلی به یک سرنوشت روشن ختم نشدند.

image

اما اکنون خبر رسیده است که شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز نیم‌نگاهی به دستگاه‌های ماژولار دارد تا بتواند از آن‌ها برای کسب‌وکار خود بهره ببرد. بر اساس گزارش نشریه Business Insider، فیس‌بوک در حال کار روی یک دستگاه ماژولار است؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این دستگاه ماژولار یک گوشی هوشمند خواهد بود یا یک اسپیکر. پتنتی نیز که از این دستگاه به بیرون درز کرده، خود را یک «دستگاه الکترومغناطیسی ماژولار» معرفی می‌کند و ظاهرا می‌خواهد حلال مشکلات دستگاه‌های گران و بی‌فایده قدیمی باشد.

تمایل فیس‌بوک به ورود به عرصه سخت‌افزارها تازگی ندارد. این شبکه‌های اجتماعی در سالیان اخیر از حالت تک‌بعدی بودن خارج شده است و سعی دارد به حوزه‌های پرطرفدار دنیای فناوری ورود کند. ساختمان شماره 8 فیس‌بوک که واحد skunkworks این کمپانی محسوب می‌شود، بخشی است که تمامی نوآوری‌های این کمپانی مانند رابط‌های مغز و رایانه، در آن محل تصمیم‌گیری و اجرا می‌شوند. مدیریت این بخش نیز بر عهده رجینا داگن، مدیر سابق پروژه‌های تحقیقاتی DARPA قرار دارد. DARPA به اجرای ایده‌های دیوانه وار و نوآورانه در دنیای فناوری شهره است.

همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از افرادی که روی پروژه دستگاه ماژولار فیس‌بوک کار می‌کنند، پیش‌ازاین در کمپانی گوگل و روی پروژه Ara مشغول به کار بوده‌اند. پروژه Ara توسط کمپانی گوگل برای ساخت تلفن‌های هوشمند ماژولار هدایت می‌شد؛ بنابراین محتمل است که فیس‌بوک با استخدام این دست از مهندسین قصد داشته ایده‌‌ای مشابه را برای شبکه اجتماعی خود اجرایی کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)