خانهاخبار
نسخه کوچکتر V20 از راه رسید؛ ال‌جی Q8 با بدنه ضدآب و نمایشگر 5.2 اینچی معرفی شد

نسخه کوچکتر V20 از راه رسید؛ ال‌جی Q8 با بدنه ضدآب و نمایشگر 5.2 اینچی معرفی شد

شرکت ال‎جی، به‌تازگی گوشی Q8 را معرفی کرده است که شباهت زیادی به ال‎جی وی 20 دارد و از نمایشگر Quad HD، تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام و شاسی ضدآب استفاده می‌کند
۱۳۹۶/۴/۲۹

پس از مدت کوتاهی از معرفی سه گوشی جدید ال‌جی Q6، ال‌جی Q6a و ال‌جی Q6+، شرکت ال‌جی از گوشی دیگری از سری Q رونمایی کرده است که LG Q8 نامیده می‎شود. این گوشی با شماره مدل LG H970، به صورت رسمی در ایتالیا معرفی شده است و از سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 استفاده می‌کند و از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت 599 یورو برای نسخه آنلاک آن، در دسترس خواهد بود. با این‎حال، هنوز مشخص نیست که آیا گوشی LG Q6 در بازارهای غیر اروپایی، عرضه خواهد شد یا این مدل، تنها برای اروپا طراحی شده است.

image

در حالی‌که LG Q6، یک نسخه کوچک‌تر و ضعیف‌تر از LG G6 است؛ ال‌جی Q8 شباهت غیرقابل انکاری به LG V20 (بررسی در جی‎اس‌ام) دارد و حتی مانند این مدل، به نمایشگر ثانویه مجهز شده است که این نمایشگر در بالای نمایشگر جای گرفته. این صفحه‎نمایش برای دسترسی به هشدارها در هنگامی‌که نمایشگر خاموش است؛ مورد استفاده قرار می‎گیرد. با این‎حال، نمایشگر 5.2 اینچی LG Q8 از رزولوشن Quad HD (یا 1440 در 2560 پیکسل) برخوردار است.

image

شاسی گوشی جدید ال‌جی Q8 که از جنس فلز است، در برابر آب و گرد و غبار مقاومت دارد و این گوشی، موفق شده است تا گواهی IP68 را به‌دست آورد؛ مانند ال‌جی جی 6 که از این گواهی برخوردار است. با توجه به دریافت گواهی IP68 برای ال‌جی Q6، این مدل می‌تواند تا عمق 1.5 متری به مدت نیم ساعت دوام بیاورد.

image

در بدنه پشتی، اما شباهت ال‎جی Q8 و ال‌جی وی 20 بیش از پیش است. مانند ال‌جی وی 20، این گوشی به دوربین دوتایی مجهز شده است و سنسور تشخیص اثرانگشت در زیر ماژول دوربین جای گرفته. براساس اطلاعات منتشر شده پیرامون مشخصات سخت‎افزاری LG Q8، این گوشی به دوربین دوتایی متشکل از دو لنز 13 و 8 مگاپیکسلی مجهز شده است؛ یک لنز، واید بوده و مشکل زاویه دید را در هنگام‌ عکس‎برداری مرتفع خواهد کرد. دوربین اصلی، هم‎چنین می‌تواند ویدیوهایی را با رزولوشن 4K به ثبت برساند. برای دوربین سلفی نیز، از یک شاتر 5 مگاپیکسلی با لنز واید استفاده شده است.

image

آنچه که ال‌جی Q8 را به یک انتخاب بسیار عالی مبدل خواهد ساخت، تراشه اسنپدراگون 820 با پردازنده چهار هستهای است. با اینکه قیمت این مدل، بیشتر از گوشی‌های دیگر با چیپ‎ست اسنپدراگون 835 کوالکام است؛ اما تراشه مذکور می‎تواند از عهده پردازش هر برنامه و بازی سنگینی بربیاید. چهار گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی را نیز به مشخصات ال‌جی Q8 اضافه کنید؛ حافظه داخلی در این گوشی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، قابل ارتقا است. 

image

ال‎جی Q8 از چیپ Quad DAC (تراشه مبدل دیجیتال به آنالوگ) استفاده می‌کند و کیفیت صدای خارق‌العاده‎ای را ارائه می‎دهد. با وجود تمامی این مشخصات، ال‎جی Q8 تنها 146 گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز، 149 در 71.9 در 8 میلی‎متر عنوان می‎شود؛ برای اطلاع بیشتر، عدد آخر مربوط به ضخامت این گوشی است. باتری 3000 میلی‎آمپر ساعت ال‌جی Q8، می‌تواند تضمین نماید که گوشی رده‌بالای جدید ال‌جی، حداقل تا یک روز نیازی به شارژ مجدد ندارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

behzadss

۱۳۹۶/۴/۳۰
عالی عالی کی میاد ایران؟

جابر

۱۳۹۶/۴/۳۰
کاملا شبیه G6 هستش

مهمان

۱۳۹۶/۴/۳۰
آقای جهانی عزیز ، من متوجه این استدلال نشدم. «با اینکه قیمت این مدل، بیشتر از گوشی‌های دیگر با چیپ‎ست اسنپدراگون 835 کوالکام است؛ اما تراشه مذکور می‎تواند از عهده پردازش هر برنامه و بازی سنگینی بربیاید.» قیمت گرانتر یک گوشی با تراشه ی قدیمیتر ، چطور میتونه توجیه درستی باشه که تراشه مذکور از عهده پردازش هر برنامه سنگینی بر میاد ، و تازه این دلیل بخواد این گوشی رو به یک انتخاب عالی مبدل سازد؟؟!!
ممنون میشم کمی بیشتر توضیح بدید.

reza2230

۱۳۹۶/۴/۲۹
من که حاضر نیستم بخرمش چون گرون میده انتخاب های خوبی مثل اچ تی سی 10 و سامسونگ اس 7 هست که ارزانترن و بنچمارک و توانایی بالایی دارن اگه به این معادله گوشی های چینی شیامی و هواوی هم اضافه کنیم که دیگه اصلا فروش نمیره این گوشی !!!! گوشی خوبیه ها ولی فقط از نظر قیمت ال جی این دوره نمیدونم چرا انقدر داره گرون میفروشه همیشه تو قیمت رقابت خوبی میکرد با گوشی های چینی که کیفیت بالاترش مارو جذب میکرد ولی حالا گوشی های چینی هم کیفیتشون بالارفته و اگه قیمت پایین نیارن از رقابت حذف میشن