خانهاخبار
رونمایی لنوو از طرح‌های مفهومی جدید؛ از اسپیکر هوشمند تا هدست واقعیت افزوده

رونمایی لنوو از طرح‌های مفهومی جدید؛ از اسپیکر هوشمند تا هدست واقعیت افزوده

لنوو مانند دو سال گذشته در مراسمی از 5 طرح مفهومی جدید رونمایی کرد که تمرکز اصلی‌شان بر روی هوش مصنوعی است.
۱۳۹۶/۴/۲۹

لنوو از آن دسته شرکت‌هایی است که هر ساله طرح‌های مفهومی جدیدی معرفی می‌کند که البته بسیاری از آن‌ها هنوز نیز به مرحله تولید نرسیده‌اند. سال 2015 این شرکت چینی از طرحی مفهومی برای گوشی‌های موبایل رونمایی کرد که در آن یک پروژکتور لیزری در داخل گوشی تعبیه شده بود و سال گذشته نیز اولین نمونه‌های مفهومی از گوشی‌های هوشمند تا شو را به نمایش گذاشت. امسال لنوو در رویداد Tech World 2017 مجموعه‌ای از طرح‌های مفهومی‌اش را رونمایی کرد که تمرکز اصلی‌شان بر روی هوش مصنوعی است.

image

اولین محصول CAVA نام دارد که دستیاری هوشمند است. این دستیار هوشمند بر پایه یادگیری ماشینی عمیق بنا شده و توانایی تشخیص چهره کاربر و درک زبان مادری او را دارد. این دستیار می‌تواند درخواست‌های شما را دریافت کرده، متوجه آن‌ها شده و بر اساس آن‌ها به شما توصیه‌هایی بکند. برای مثال شما پیامی دریافت می‌کنید که باید با شخصی قرار ملاقات بگذارید. CAVA این پیام را تفسیر کرده، قرار ملاقات‌های شما را چک می‌کند و با تحلیل وضعیت آب و هوا و ترافیک به شما مکان و زمانی را برای تعیین قرار ملاقات پیشنهاد می‌کند.

image

محصول بعدی لنوو یک اسپیکر هوشمند است. این روزها بازار اسپیکرهای هوشمند داغ است و گوگل و آمازون با Echo و Google Home در این بخش یکه‌تازی می‌کنند. لنوو نیز اسپیکر هوشمندی به نام SmartCast+ توسعه داده که از نظر کارآیی شبیه سایر اسپیکرهای هوشمند است. با این تفاوت که این محصول یک پروژکتور داخلی دارد و می‌تواند با به نمایش درآوردن تصاویر بر روی یک دیوار کاری کند که واقعیت افزوده را تجربه کنید. لنوو این کار را به منظور اهداف آموزشی انجام داده است که می‌تواند آموزش را در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان جذاب‌تر کند.

image

محصول دیگر لنوو به باز هم به واقعیت افزوده مربوط می‌شود. هدست daystVR یک پردازنده داخلی مجزا و لنزهایی قابل جا به جایی با زاویه دید 40 درجه دارد. لنوو وعده داده است که به کمک این هدست و پلتفرم واقعیت افزوده لنوو قابلیت تشخیص فضایی اشیا ممکن می‌شود، می‌توان اشیای فیزیکی و سه بعدی را اسکن کرد، تصویرشان را برای کسی ارسال کرد و یا آن‌ها را ویرایش کرد.

image

محصول دیگر لنوو یک لباس هوشمند به نام SmartVest است. این جلیقه هوشمند 10 سنسور دارد که مرتب فعالیت‌های قلب شما را تحت نظر دارند. این جلیقه نوار قلب شما را 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز ثبت کرده و بر پایه هوش مصنوعی اگر متوجه مسأله‌ای عجیب یا غیرمعمول مانند بالا رفتن تپش قلب یا فیبریلاسیون دهلیزی شود، سریعا کاربر را مطلع می‌کند. این محصول می‌تواند برای ورزشکاران بسیار مفید باشد و به کمک آن وضعیت قلبی خود را همواره تحت نظر داشته باشند.

image

آخرین محصول لنوو سرویسی بر اساس هوش مصنوعی است که می‌تواند برای کسب و کارها مفید باشد. این سرویس که Xiaole نام دارد به نوعی ارائه‌دهنده خودکار خدمات پشتیبانی یک شرکت است. Xiaole از مشکلاتی که کاربران با محصولات شرکت دارند اطلاعات جمع کرده و به صورت 24 ساعته بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده پاسخگوی مشکلات کاربران است. برای مثال شما نیمه شب مشکلی با یکی از محصولات شرکت لنوو پیدا می‌کنید. این پلتفرم هوشمند بدون نیاز به پاسخگوی انسانی مشکل شما را دریافت کرده و بهترین راهکار را برای حل آن ارائه می‌کند.

مانند سایر طرح‌های مفهومی که لنوو در دو سال گذشته رونمایی کرده، هنوز مشخص نیست کدام یک از این طرح‌ها به تولید تجاری می‌رسد. به نظر شما کدام یک از طرح‌های فوق جذاب‌تر است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)