خانهاخبار
پرچم‌دار نوکیا 8 در وب‌سایت رسمی شرکت سازنده، فاش شد

پرچم‌دار نوکیا 8 در وب‌سایت رسمی شرکت سازنده، فاش شد

براساس گزارش کاربران، وب‌سایت نوکیا به‎تازگی تصویری را از یک گوشی جدید با نام نوکیا 8 منتشر کرده است که گمان می‎رود مربوط به گوشی پرچم‎دار جدید این شرکت باشد. نوکیا 8 در دهه اول شهریور به صورت رسمی معرفی می‎شود.
۱۳۹۶/۴/۲۹

شرکت فنلاندی نوکیا، برای بازگشت به روزهای اوج خودش با سیستم‌عامل اندروید همراه شده است و تمامی محصولات جدید که با برند این سازنده باسابقه عرضه می‎شود، از پلت‌فرم سبزپوش اندروید استفاده می‎کند. پس از رونمایی از تعدادی از گوشی‌های میان‎رده و ارزان‎قیمت این شرکت توسط HMD Global که وظیفه عرضه و بازاریابی محصولات نوکیا را برعهده دارد، نوبت به معرفی گوشی پرچم‎دار این شرکت با نام نوکیا 8 رسیده است.

با وجود اینکه شرکت HMD Global و سران نوکیا از انتشار اطلاعات بیشتر پیرامون نوکیا 8 سرباز می‌زنند و به ذکر نکاتی مبهم اکتفا کرده‎اند؛ مدتی پیش، تعدادی رندر از گوشی نوکیا 8 منتشر شد که این مدل را در رنگ آبی و نقره‎ای به نمایش گذاشت. با این‎حال، به‌نظر می‌رسد که رندرهای منتشر شده پیرامون گوشی پرچم‎دار نوکیا 8 صحت دارد.

image

وب‌سایت چین نوکیا، گوشی جدیدی را به نمایش گذاشته است؛ این مدل که نوکیا 8 نام دارد، از وب‌سایت نوکیا حذف شده است و در این وب‌سایت دیگر وجود ندارد. با این‎حال، طرفداران محصولات نوکیا ادعا می‌کنند که وب‎سایت چین نوکیا، به اشتباه گوشی نوکیا 8 را به نمایش گذاشته و حتی تصویری مبنی بر صحت این ادعا نیز منتشر شده است.

همان‎طور که پیش‌تر گزارش شد، نوکیا 8 از نظر طراحی مانند نوکیا 6 خواهد بود؛ حداقل، هنگامی‌که از جلو به نوکیا 8 نگاه کنید، متوجه شباهت بی‌اندازه این مدل به گوشی میان‌رده و 250 دلاری نوکیا 6 خواهید شد. مانند نوکیا 6، سنسور تشخیص اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر قرار گرفته است و برخلاف گوشی‌های پرچم‎دار جدید، هیچ خبری از نمایشگر بدون حاشیه نیست. در بدنه پشتی البته، تفاوت بین نوکیا 6 و نوکیا 8 آشکار خواهد شد؛ نوکیا 8 از دوربین دوتایی استفاده می‌کند که با چینش عمودی در بدنه پشتی جای گرفته و لنزهای ماژول دوربین، توسط کارل زایس طراحی شده است.

image

از نظر مشخصات‌فنی، نوکیا 8 با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازنده هشت هسته‎ای به بازار عرضه خواهد شد؛ از چهار گیگابایت رم استفاده می‌کند و با 64 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد شد. مدل رده‌بالای این گوشی نیز، از 6 گیگابایت رم برخوردار شده است. به همراه این مشخصات فریبنده و البته، ظاهری تکراری و نه‎چندان فریبنده، نوکیا 8 با یک نمایشگر 5.3 اینچی با رزولوشن Quad HD (1440 در 2560 پیکسل) وارد بازار می‌شود.

گفته می‌شود که نوکیا 8 در رنگ‎های مختلفی از جمله آبی، نقره‌ای، آبی طلایی و مسی طلایی در دسترس قرار خواهد گرفت و سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.1 روی آن نصب شده است. این مدل، کم‌تر از 600 دلار قیمت خواهد داشت؛ با این وجود، باید منتظر شرکت HMD برای ارائه جزئیات بیشتر پیرامون نوکیا 8 باشیم.

image

هم‌چنین، ممکن است مدل فاش شده تنها یک گوشی میان‎رده دیگر از سوی نوکیا باشد؛ در این‌ صورت، هم‎چنان می‌توان به طراحی پرچم‌دار 2017 نوکیا و برخی از مشخصات‌فنی پیش‎تر فاش شده پیرامون آن مانند سنسور تشخیص عنبیه چشم یا نمایشگر بدون حاشیه، امیدوار بود.

لازم به‌‏ذکر است که نوکیا 8 به احتمال زیاد در 31 آگوست (9 شهریور ماه) معرفی خواهد شد. با این‎حال، مشخص نیست که آیا از مدل‎های بیشتری به همراه این گوشی رونمایی خواهد شد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

King m4m

۱۳۹۶/۴/۳۰
نوکیا و زایس
منتظر تست های دوربین هستم