خانهاخبار
سامسونگ دوباره به جمع تولیدکنندگان پردازنده‌های اپل می‌پیوندد

سامسونگ دوباره به جمع تولیدکنندگان پردازنده‌های اپل می‌پیوندد

گزارش تازه منتشر شده از کره جنوبی، حاکی از این موضوع است که شرکت اپل برای تأمین چیپ‌ست‎های سری A برای آیفون‎های 2018، با سامسونگ همکاری خواهد کرد.
۱۳۹۶/۴/۲۸

شرکت اپل از تراشه‌های سری A در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد استفاده می‌کند و در سال 2015، تولید این تراشه‎ها بین سامسونگ و صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) تقسیم شد. در سال 2016 نیز، شرکت تایوانی TSMC موفق شد تا نظر مساعد اپل را برای تولید چیپ‎ست‌های سری A به صورت انحصاری جلب نماید و این همکاری حتی برای آیفون 8 و آیفون‌ 7 اس، ادامه پیدا کرده است.

با این وجود در سال 2018، سامسونگ مجدداً چیپ‌ست‌های سری A را برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد تولید خواهد کرد. علت این موضوع از سوی نشریه Korean Herald، سرمایه‌گذاری سامسونگ روی خطوط تولید تراشه‌های 7 نانومتری عنوان می‌شود. شرکت کره‌ای سامسونگ، تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای را خریداری کرده است تا تولید پردازنده‌های 7 نانومتری را برای آیفون‎های 2018 اپل برعهده بگیرد.

image

صنایع نیمه هادی تایوان، برای مدتی موفق شده بود تا از سامسونگ برای تولید تراشه‌هایی مبتنی بر لیتوگرافی کم‎تر، پیشی بگیرد. به همین جهت، اپل تصمیم گرفت تا تولید تراشه‌های 10 نانومتری A11 را به صنایع نیمه هادی تایوان بسپارد. علاوه‌براین، کره‌ای‌ها در تولید تراشه‌های A9 برای گوشی آیفون 6s و آیفون 6s Plus عملکرد چندان موفقی نداشتند و گزارش‌های رسمی، حاکی از این موضوع بود که چیپ‌ست‌های تولید شده توسط اپل، مصرف انرژی بیشتری در مقایسه با تراشه‌های A9 دارد که توسط TSMC تولید و طراحی شده است.

ارتباط نزدیک بین سامسونگ و اپل برای تأمین انحصاری پنل‌های OLED آیفون 8 در همکاری مجدد این دو رقیب دیرینه، چندان بی‌تأثیر نبوده است و به سامسونگ کمک کرده تا تولید تراشه‌های سری A را برای گوشی‌های آیفون در سال 2018 برعهده بگیرد.

زمانی‌که اپل با چندین تأمین‌کننده برای تولید قطعات سخت‌افزاری گوشی‌های آیفون همکاری داشته باشد، از قدرت بیشتری برای مذاکره با آن‌ها برخوردار خواهد بود. با اینکه این شایعات توسط Korean Herald منتشر شده است، اما اپل یا سامسونگ به صورت رسمی این همکاری را تایید نکرده‌اند. به همین جهت، بهتر است با شک و تردید به این شایعات نگاه کنیم.

قضاوت گمانه‌زنی‌های موجود پیرامون آیفون 9 یا هر اسم دیگری که برای آیفون 2018 اپل درنظر گرفته خواهد شد، کمی زود به‎نظر می‌رسد؛ به خصوص آنکه اپل، هنوز از آیفون 8 رونمایی نکرده و حتی نمی‌دانیم که شایعات منتشر شده پیرامون این مدل تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است. 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۴/۳۱
چیپست پردازنده های A9اپل و حتی A10رو اپل طراحی و مهندسی میکنه و فقط Samsung و tsmc براش با فن آوری به عنوان مثال 10و 16 نانومتری تولید میکنن

Samuel1987

۱۳۹۶/۴/۳۱
داود محترم توجه کنید لطفا ، بین tsmc و Samsung تفاوت هست بدون شک اما هر دو عالی و دوست داشتنی و قابل اتکا و ارزشمند هستند
?????
به عنوان مثال عرض میکنیم من قصد خرید ال جی G7 رو کنم که از اسنپدراگون 845هفت نانومتری به احتمال زیاد ساخت tsmc رو در خودش داره ، این برای من عیب نیست و هیچ تفاوتی نداره هموت طور که برعکس اگه Samsung اون رو برای کوآلکوم بسازه و در نتیجه به دست ال جی برسه
???
توجه کنید محترم ، درست هست فرمایش شما هرگز فراموش نکرده و نمیکنم عملکرد بهینه تر چیپست پردازنده اپل A9 شانزده نانومتری آیفون6s ساخت tsmc در برابر چیپست پردازنده چهارده نانومتری اپلA9ساخت Samsung در آیفون6s رو همانطور که عملکرد بهینه و سریع تر چیپست پردازنده سامسونگ اکسینوس7420 ساخت سامسونگ رو در برابر چیپست پردازنده کوآلکوم اسنپدراگون810 ساخت tsmc رو فراموش نکرده و نمیکنم و نمیکنیم
???
آینده قابل پیش بینی نیست بدون فشار آوردن به خودتون فقط فکر مناسب ترین و تلفن همراه از همه لحاظ برای خود باشید
Amen?

Samuel1987

۱۳۹۶/۴/۳۰
????

داود

۱۳۹۶/۴/۲۹
اخه تا كجا؟؟؟!
کره‌ای‌ها در تولید تراشه‌های A9 برای گوشی آیفون 6s و آیفون 6s Plus عملکرد چندان موفقی نداشتند و گزارش‌های رسمی، حاکی از این موضوع بود که چیپ‌ست‌های تولید شده توسط اپل، مصرف انرژی بیشتری در مقایسه با تراشه‌های A9 دارد که توسط TSMC تولید و طراحی شده است....؟؟؟؟؟
a9 كم بازده توليد ايفون؟؟؟؟يه موقع نگين سامسونگ ها!

abbas.ipa

۱۳۹۶/۴/۲۸
یعنی این اپل هیچی از خودش نداره.