خانهاخبار
کرمان‌موتور در پی گسترش مونتاژ هیوندای در ایران

کرمان‌موتور در پی گسترش مونتاژ هیوندای در ایران

استقبال بی‌نظیر بازار ایران از i10 و i20 ، کرمان‌موتور را به تولید بیشتر هیوندای در ایران ترغیب کرد.
۱۳۹۶/۴/۲۶
image

چهار ماه از دست دادن مایک سانگ، مدیر دفتر هیوندای در خاورمیانه و آفریقا با سامان فیروزی، رئیس کرمان‌موتور در کرمان می‌گذرد. هیوندای با تولید هاچ‌بک‌های i10 و i20 در ایران توسط کرمان‌موتور موافقت کرده بود ودر حال حاضر بخش قابل توجهی از واردات هیوندای نیز به دست این شرکت انجام می‌شود.

استقبال بی‌نظیر بازار ایران از i10 و i20 به قدری بود که از لحظه راه‌اندازی خط تولید i20  تاکنون بیش از دوهزار دستگاه از این خودرو تولید شده است. شاید طراحی زیبا، قابلیت اطمینان و ارزش خرید بالای این خودرو موجب محبوبیت و سابقه خوب این خودرو در بازار بوده است.

کرمان‌موتور به دنبال تغییر شیوه‌ی مونتاژ از (SKD (Semi Knock-Down به (CKD (Completely Knock-Down تا پایان تابستان است. همچنین این شرکت کرمانی با تجربه‌ی موفقی که به دست آورده در پی تولید دو خودروی کره‌ای دیگر از این خانواده تا پایان سال است.

i20 در حال حاضر از جمله هاچ‌بک‌های جمع و جور باکیفیت مقرون به صرفه در برابر گزینه‌های قابل قیاس بازار مثل کیا ریو جدید، ام جی 3 و ... است.

قیمت این خودرو حدود 88.5 میلیون تومان است و از یک موتور 1591 سی سی 4 سیلندر خطی با 16 سوپاپ بهره می‌برد. جعبه دنده این خودرو از نوع 4 دنده اتوماتیک است و حداکثر قدرت آن در دور موتور 6300 دور در دقیقه به 122 اسب بخار می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Sina

۱۳۹۶/۴/۲۷
وارد میشه i30

مجتبی

۱۳۹۶/۴/۲۷
I30 نه مونتاژ میشه و نه وارد

سعید

۱۳۹۶/۴/۲۶
نه بابا آی 20 75 نه 88 اون آی 30 که 88 مخصوصا الان که هاچ بک آی سی ان هم معرفی شده منظورم آی 30 کره ایه اصله که اینی که مونتاژ بنجول سازهای خودمونه